Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3373043
Hoe gaat het nu met Lottepetot? Dat graven alsof hij zijn eten wil bedekken zie ik Sven ook weleens doen, en Sven kan ook miepen met zijn eten. Maar die heeft dat altijd al gedaan (of nou ja, sinds hij hier een paar maanden woonde; toen hij net was komen aanlopen, vrat hij alles wat los en vast zat), bij Lotje is dat nieuw gedrag, begrijp ik.
Door Too
#3373093
Graven schijnt vrij normaal gedrag te zijn heb ik begrepen... sporen uitwissen
Onze Catoo vindt dat alles goed ondergeharkt moet worden, de vreetkleedjes moeten over de bakjes

Hopelijk is lotje weer zover dat ze met dr broer de hort op kan.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3373107
Morgen gaan we terug naar de da met Lotje maar ik heb eigenlijk geen flauw idee wat we daar gaan doen.

Ze is ondertussen behoorlijk mager, ze loopt wat rond in huis en is vandaag even naar buiten geweest. Na een half uur stond ze klappertandend voor de deur en heb ik haar weer binnen gelaten.
Eten is hopeloos. Ze begint overal heel fanatiek aan maar na 3 hapjes wil ze niet meer. Ik zet haar ieder half uur tot uur wat voor. Steeds eet ze een hapje of 3 en dan is het weer klaar.

Ze heeft geen koorts meer, het bloed was op de verhoogde ontstekingswaarden goed en nu weet ik niet meer wat nu.

Iemand een idee?

Ze braakt niet, heeft geen diarree, ze wordt niet zieker maar ook niet beter en ze moet gewoon echt gaan eten nu.
#3373114
Wat bedoel je met ontstekingswaarden? Neutrofielen?

Er moet haar alleszinds iets dwars zitten. Ofwel in haar mond, slokdarm, in haar maag of zelfs darm. De DA moet uitvinden wat.

En misschien kan een eetlustopwekker helpen, maar als ze vol goede moed begint maar steeds stopt, denk ik niet dat dat de juiste oplossing is.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3373131
Ik heb geen uitslagen gezien zelf. Haar mond zag er goed uit, ik heb zelf ook nog gekeken en zie niks raars. Overigens laat ze dat ondertussen echt niet meer toe, dat was oké toen ze koorts had maar daarna niet meer.

Morgen maar terug naar de da en kijken wat die zegt. Mijn arme Lotteke...
#3373147
Het klinkt alsof ze graag wil eten, maar na een paar happen niet meer durft. De enige oorzaak die ik dan kan bedenken is dat slikken pijn doet, of dat er iets anders in haar bekkie pijn doet bij het eten. Mauwt ze wel normaal, niet schor of piepend of anders dan anders (maw, kan er iets met de stembanden zijn)? Als slikken pijn doet, is het waarschijnlijk niet voldoende om in haar mond te kijken maar moet je dieper zoeken. Dat kan alleen met een roesje of narcose, vermoedelijk. Maar ik zou het dus ook wat verder achter in de mondholte zoeken. Darmen denk ik minder aan, ik denk dat je dan iets aan de ontlasting zou kunnen zien.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3373166
Ik heb een afspraak om 15:00 en dan gaan we haar binnenstebuiten keren.
Ik heb er een naar gevoel bij.

Koorts, daarna weer geen koorts, niet willen eten... Haar broertje heeft niks, poezen van de buren zijn ook gezond. Een virus lijkt het dus niet te zijn. Haar buik voelt soepel, ze ziet er goed uit en toch is ze eigenlijk gewoon verre van fit.
#3373174
Hope schreef:Ik heb een afspraak om 15:00 en dan gaan we haar binnenstebuiten keren.
Ik heb er een naar gevoel bij.

Koorts, daarna weer geen koorts, niet willen eten... Haar broertje heeft niks, poezen van de buren zijn ook gezond. Een virus lijkt het dus niet te zijn. Haar buik voelt soepel, ze ziet er goed uit en toch is ze eigenlijk gewoon verre van fit.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar mijn kater met dezelfde symptomen had Fip. Die was wel een stuk jonger.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3373187
Nou... We weten eigenlijk nog niks.
Gebit goed, foto's goed, buik voelt soepel. Waar ze vorige keer bloed liet prikken vrat ze nu de da bijna op. Ooooh, die is gewoon museum van de metacam zei hij nog. Tot we de temperatuur opnamen. 40.1

We weten het niet. Het lijkt toch Fip maar dan is het echt puur een "misschien is het dit dan wel diagnose". Ik neem haar zo mee naar huis. Ze heeft injecties ab en koortsverlagers gehad, ik ga haar dwangvoeren en morgen herhalen we dat alles nog eens. Dan is het daarna hopen op een wonder.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door