Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3373190
Het zou dan om droge FIP gaan?
Hoe oud is Lotje? Tot 2 jaar komt dat voor als ik het goed heb, erna is het weinig waarschijnlijk (tot bejaard, dan weer wel).

Je kan FIP niet vaststellen, maar je kan het wel uitsluiten. Ze kunnen FIP bij aanvragen op het bloed dat ze deze week opgestuurd hebben. Dan testen ze of ze Corona draagt. Als die test positief, zegt dat niets, vele katten zijn drager. Maar als hij negatief is weet je tenminste dat het dat niet kan zijn.

Ik hoop dat ze opknapt met voedsel binnenkrijgen.
#3373193
Hmmm ja....
Dan is het onzeker he. Ligt niet voor de hand, maar kan ook niet uitgesloten worden.
Pffff :-\

Tis echt hopen dat ze gewoon opknapt. Zelfs als je dan nooit te weten komt wat het was. Maar das misschien wishful thinking? :-\
#3373194
Bleh, het klinkt alsof je geen meter bent opgeschoten qua weten wat er aan de hand is. :( Echo of röntgen zijn er niet gemaakt, hè? Ik weet niet of dat iets oplevert, maar getver, wat naar om gewoon niet te weten waar je kattenkop last van heeft.

Sterkte met de hele toestand. Heb je net Nelson op de rails na vijf jaar vechten, krijg je zoiets. :-X
Gebruikersavatar
Door Hope
#3373199
Anne in Zweden schreef:Bleh, het klinkt alsof je geen meter bent opgeschoten qua weten wat er aan de hand is. :( Echo of röntgen zijn er niet gemaakt, hè? Ik weet niet of dat iets oplevert, maar getver, wat naar om gewoon niet te weten waar je kattenkop last van heeft.

Sterkte met de hele toestand. Heb je net Nelson op de rails na vijf jaar vechten, krijg je zoiets. :-X
Er zijn foto's van de buik gemaakt en dat zag er ook allemaal goed uit.

We zijn inderdaad niks opgeschoten. Het enige is dat ze levendig is maar dat maakt dat ik een verzorger van de tijgers uit de Beekse Bergen nodig heb om dat voer naar binnen te krijgen.
Ze wil ECHT NIET eten.
#3373201
Hope schreef:
Er zijn foto's van de buik gemaakt en dat zag er ook allemaal goed uit.

We zijn inderdaad niks opgeschoten. Het enige is dat ze levendig is maar dat maakt dat ik een verzorger van de tijgers uit de Beekse Bergen nodig heb om dat voer naar binnen te krijgen.
Ze wil ECHT NIET eten.
Heb je nog iets van dat astronauten vording spul geprobeerd? Doordat daar zoveel in zit hoeven ze er ook maar heel weinig van te hebben. De pasta kun je ook op de pootjes smeren. Dan likken ze dat er zelf af.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3373203
Aan de pootjes is een goed idee.

Ik heb dat spul inderdaad. Ze wil het echt, echt, écht niet. Ik wikkel haar in een handdoek en dan nog moeten we met z'n tweeën zijn om er wat in te krijgen. Bah wat is het naar om een beest zo te moeten dwingen.
#3373205
Ik hoop dat ze haar pootjes nog wil aflikken. Als ze heel ziek zijn doen ze dat ook niet en laten ze het gewoon zitten. Als je niet wil dat je huis onder zit, mag je het er dan zelf weer vanaf proberen te poetsen. Vinden ze ook al zo leuk... :-X

Ja, het is echt vreselijk, zo dwingen.
En dan sputterden die van mij nog niet eens echt tegen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3373209
Pootjes lukt ook niet. Ze wil gewoon echt niet eten.

Ik heb er nu in wat er in moest. Dat was heel naar en ik vrees dat we nooit meer vrienden worden (valt vast mee, maar voel me gewoon echt rot). Ze blaast, het grommen komt uit haar tenen, ze probeert je ogen uit te krabben en je vingers af te bijten.
Zonder eten gaat ze gewoon dood, simpel zat. En de dierenarts was ook bang dat ze voor een andere manier van voedsel toedienen ook teveel tijgerbloed had. Als ze wakker is en je doet iets wat haar niet zint dan is het gewoon precies haar moeder.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3373221
Fip was waar ik aan dacht, maar vond het zo cru om te zeggen, want het kunnen ook echt legio andere dingen zijn. En ik ben ook geen dokter he. En echt al helemaal niet vanaf een schermpje.
Mocht het toch wel fip zijn, is er ook een soort waarschijnlijkheidsdiagnose dmv een punctie uit de buik(holte?). Dit is dan geel dradentrekkend vocht.



Heerst er parvo/kattenziekte bij jullie in de omgeving?


FIV en/of felv geeft ook een raar ziektebeeld, maar lijkt mij dat de dierenarts dat ook wel weet en beter op de hoogte is van de specifieke symptomen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3373223
Parvo heerst niet, ze is ook gevaccineerd. De da zei dat hij het niet waarschijnlijk achtte dat ze dat had.

Ik snap het niet.
Vanmiddag had ze dus 40 graden koorts en behalve haar slechte eten heb ik niks aan haar gemerkt. Ze is alert, beweeglijk, kijkt helder... En eigenlijk is ze doodziek.

Morgen weer terug naar de da. Haar buik is niet dik dus als het Fip is dan is het de droge variant. De da gaf aan dat hij hoopt dat ze gewoon opknapt van de ab en de metacam die ze nu via injecties krijgt (morgen ook weer) in combinatie met dwangvoeren. Ik vind het raar dat ze twee uur na de injectie metacam nog steeds niet eet. Als de koorts weg is en ze heeft geen pijn, waarom eet ze dan niet?

Afijn. Het wordt een spannend weekend denk ik.
#3373226
Let toch op he.
Fip is afzien en wegkwijnen dus dan is inslapen de enige mogelijkheid. Maar zoals ze nu is, zou ik daar toch nog wel even mee wachten. Stel dat het toch iets anders is... :-\

Ik vind het wel frappant en slecht nieuws dat jullie allemaal aan Fip denken. Los van elkaar. :-\
Maar dan zou ze toch een vaatdoek moeten zijn?

Parvo is diarree. Ontzettend hevige diaree. Ze sterven door uitdroging dan.
Dus dat past toch niet.
En Felv en Fiv is net als mensen dat de secundaire, simpele infecties maar niet genezen. Dat is hier wss ook niet het geval. Er zijn alleszinds geen duidelijke infecties.
Is haar moeder/zij ooit getest op Fiv?
Een sneltestje geeft veel vals positief maar zou ik toch een logische vinden voor een wilde kat. Kittens kan je pas 6 maand na spenen betrouwbaar testen indien de moeder positief is.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3373244
Moeder was een wilde kat die veel te gevaarlijk was om alleen al naar te wijzen. Ik zou haar broer nog kunnen laten testen.

Ik begrijp het niet. Ook vanmorgen weigerde ze weer in alle toonaarden iedere vorm van voedsel.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3373262
We zijn weer terug bij de da geweest voor de injecties. Uiteindelijk besloten we de antibiotica wel te spuiten maar de metacam niet. Ze krijgt dat nu al een tijd. De koorts was nu weg en metacam kan ook weer klachten aan de maag geven.

Ze krijgt nu een paardenmiddel tegen misselijkheid via tabletten, nog weer ander spul om te dwangvoeren wat ze lekkerder lijkt te vinden en waardoor het hopelijk minder strijdt zal zijn, en morgen ga ik haar zelf nog een keer ab spuiten. Maandag dan weer terug.
Als het dan niet verbetert is dan gaat ze weer in slaap en gaan we verder zoeken. Ze is nu te levendig om op te geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door