Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3374842
Kat vastnemen met voorpoten tussen de vingers van 1 hand, de borst rust op je pols. De andere hand onder zijn kont maar zo dat je ook beide achterpoten bij elkaar en klemvast hebt.
Beide handen even hoog houden en met 1 vlotte beweging in de box of kooi schuiven die op jouw buikhoogte staat.
Een 2e persoon vragen het deurtje meteen dicht te doen.


Of de box/kooi op zijn rug zetten met de ingang dus naar boven en de kat er zo in laten zakken.
Maar dat vind ik moeilijker bij katten die echt niet willen want ze zetten hun poten wijd en blijven zo haken en dan krijg je ze er echt niet meer in.
Deze lukt wel het beste als je de kat met een net gevangen hebt en hem daaruit in de box laat 'vallen'.

Sterkte trouwens. Ik hoop dat behandelen lukt en aanslaat.
Door Too
#3374845
pearlsofpassion schreef:Kat vastnemen met voorpoten tussen de vingers van 1 hand, de borst rust op je pols. De andere hand onder zijn kont maar zo dat je ook beide achterpoten bij elkaar en klemvast hebt.
Beide handen even hoog houden en met 1 vlotte beweging in de box of kooi schuiven die op jouw buikhoogte staat.
Een 2e persoon vragen het deurtje meteen dicht te doen.

Moet je niet al veel gehecht zijn aan je vingers hoor... zelfs mijn theemuts gaat voor de kill als ze t niet vertrouwt
Gebruikersavatar
Door Hope
#3374847
pearlsofpassion schreef:Kat vastnemen met voorpoten tussen de vingers van 1 hand, de borst rust op je pols. De andere hand onder zijn kont maar zo dat je ook beide achterpoten bij elkaar en klemvast hebt.
Beide handen even hoog houden en met 1 vlotte beweging in de box of kooi schuiven die op jouw buikhoogte staat.
Een 2e persoon vragen het deurtje meteen dicht te doen.


Of de box/kooi op zijn rug zetten met de ingang dus naar boven en de kat er zo in laten zakken.
Maar dat vind ik moeilijker bij katten die echt niet willen want ze zetten hun poten wijd en blijven zo haken en dan krijg je ze er echt niet meer in.
Deze lukt wel het beste als je de kat met een net gevangen hebt en hem daaruit in de box laat 'vallen'.

Sterkte trouwens. Ik hoop dat behandelen lukt en aanslaat.
Dank je!

Hij bijt vooral. Hard :-X
Ik draag al handschoenen maar daar bijt hij dwars doorheen. Krabben kan hij ook hoor, echt uithalen met een poot en dan zoveel mogelijk vel te pakken zien te krijgen. Hij kan dat ook met zijn achterpoten als je zijn voorpoten vast hebt.

Die arme kat is zo boos. Ik vraag me af wat dat toch is, dat ze allebei zo nijdig worden als ze iets moeten wat ze niet willen. Een vaccinatie of een wormkuur... Het is gewoon een drama. Verder zijn ze zo tam, net echte huiskatten. Maar als er iets met ze gedaan moet worden dan lijken ze wel wild.
Doe mij maar een hond wat dat betreft. Een kat heeft veel te veel wapens en is veel te lenig :-X :-X
#3374848
Heel lastig inderdaad als ze zo woest worden. Hier net zo, het zijn schatten, maar oh weeeee als er iets MOET. Dan zijn het piranha's. Ook al is het iets simpels dat geen pijn doet. Draken zijn het.
Heel veel succes met Jimmy en hoop echt dat het snel beter met hem gaat.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door