Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Hope
#3373416
pearlsofpassion schreef:Dan zou ze toch ook diarree hebben?

Ik zou het nu ook even afwachten. Nu het toch beter lijkt te gaan.
Nelson had geen diarree. Wel veel ontlasting, echt bergen bij elkaar. Lotje heeft ook nog ontlasting en de da vond dat op zich wel vreemd na zo'n tijd zo weinig eten.
Misschien is het iets heel anders hoor, maar als het zou kunnen is het wel een reden om niet te snel te stoppen met de ab.

Het gaat echt beter nu. Ze heeft fijn in de garage gespeeld en heeft net nog weer wat gegeten. Morgen de da maar eens bellen, ik ga haar nu niet in de auto proppen. Haar in zo'n reiskoffer krijgen is al een strijd op zich, dan nog in de auto... Al die stress lijkt me ook niet helpend. Ik kan de ab zelf spuiten (deed ik vandaag ook) dus ik ga vragen hoe lang het nodig is en haar dan thuis behandelen.
Zoals ze nu is zie ik geen reden voor verder onderzoek.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3373461
Mevrouw wil haar eigen eten nog niet hebben, al zou dat zomaar kunnen komen omdat het andere eten veel lekkerder is. Ik bedoel, wie gaat er nu kvv eten terwijl er ook tonijn en ranzige blikjes vol mousse en gelei op het menu kunnen komen?

Ze krijgt nog een aantal dagen ab. We gaan even kijken wat de minste stress oplevert, infecties of pillen. Ze vindt me in ieder geval niet meer aardig. Ik denk dat ik nog maar een paar dagen tonijn moet kopen :biggrin2:
#3373495
Katten met praatjes zijn gezonde katten. :biggrin2: Blijf nog maar effe meuk voeren, het kan best zijn dat ze over een paar dagen weer alleen haar normale eten wil. Sven kan dat hier ook zo goed: ineens wil hij alleen nog maar brokjes hebben, maar als ik dan een schoteltje brokjes en een schoteltje eigen voer neerzet, laat hij wel de brokjes staan. ::) Katten, zucht... *neemt in een volgend leven goudvissen >:( *
Gebruikersavatar
Door Hope
#3373514
Hahaha, ik ben benieuwd.

Het gaat erg goed. Ze eet heel enthousiast alle lekkere dingen op die in huis zijn gehaald voor haar. Jimmy, haar broer, is stik chagrijnig want die is op dieet ::)

Het naar binnen krijgen van de medicatie is wel een ding. Het is nogal dik spul dus spuiten is niet leuk. Na drie dagen laat ze het eigenlijk met goed fatsoen niet meer toe. We zijn nu overgestapt op pillen. Ik heb easy-pil in huis maar ze eet het niet. Eerder altijd wel, nu niet. We hebben nu een truc geleerd waarmee het vrij vlot gaat wanneer we met z'n tweeën zijn maar leuk is écht anders.

Iemand nog tips? Het moet 2x daags een hoewel het belangrijkste is dat ze het binnen krijgt zou ik het ook wel leuk vinden als ze ons een beetje blijft vertrouwen.
#3373527
Ik mik pillen gewoon vlot achterin de keel. Maar das handeling en oefening, kan ik je moeilijk uitleggen.

Wat bij Cuzco soms werkt, maar bij Lot vast niet, is de pillen gewoon samen met een handje snoepjes op de grond werpen. Dan eet hij ze soms mee op.
Werkt hoe langer hoe slechter moet ik zeggen. ::)

Dus bon, aan mij heb je ook niets. :-[
#3373533
Het is dik spul, schrijf je. Kun je het niet verdunnen met wat water en dan in haar keel/wang spuiten? Zo doe ik dat met Svens Chinese kruiden: fijn malen in een vijzel, paar druppels water erbij, even mengen, dan opzuigen met een spuitje, dan mond open en gloep. Al moet ik erbij zeggen dat Sven ook wel een heel makkelijke kater is, hij laat echt alles toe.

Ik neem aan dat je een pillenschieter hebt, zodat je niet je vingers tot achter in d'r haaienmuil schattige keeltje hoeft te steken?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door