De da schreef terug (ik heb vanwege mijn werkzaamheden nog geen kans gezien naar de stad te rijden) dat longworm volgens de Zweedse associatie van dierenartsen met fenbendazol (productnaam Axilur) moet worden behandeld, omdat Milbemax niet tegen longworm helpt. Maar als het een spoelworm is, volstaat Milbemax neem ik aan wel. Ik ga morgen naar de da, mét de wormen, want die heb ik in een bakje in de koelkast zitten.

Was de da blij mee, dat ik ze had bewaard, want nu kan ze ze laten onderzoeken.
Sven maakt het verder goed. Het hoesten was na het kotsen stukken beter geworden, maar vannacht had hij weer een korte aanval. In ieder geval wordt hij iedere dag een beetje brutaler; vandaag kwam hij meteen 's ochtends al mee de trap af gedodderd naar de keuken, meestal doet hij dat 's avonds. De katten gaan goed met elkaar om, zijn nog geen dikke vrienden maar kunnen gewoon met elkaar door één deur, en Sven laat zelfs zijn voer opeten door Sokjes. Dat is het enige wat me zorgen baart nog: Sven eet heel slecht.
@Marloes: kat binnenhouden is geen probleem bij het huidige, kwalitatief uitermate teleurstellend weer dat we hier hebben, en verder heeft Sven niet meer gebraakt, en zelfs als hij dat deed, dan nog geloof ik niet dat de andere katten het braaksel opeten. Maar ik ga ze sowieso allemaal ontwormen de komende dagen. Even afwachten wat voor soort worm de da ontdekt.
Edit twee uur later: ik zal nog eens m'n beklag doen over Sven: hij heeft daarnet een handje brokjes en een schaaltje kalkoenhart gegeten!