Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3251596
Inmiddels ben ik alweer een aantal dagen aan het zoeken naar goed paardenvlees/bot/orgaan, deze zoektocht loopt echter niet zo goed. In de meeste mixen zit geen paardenbot aangezien dit zo hard is. Is geit misschien een beter optie?

De beste mix die ik tot nu toe heb kunnen vinden is die van Kiezebrink, zij geven de volgende informatie -> 100% Paard; buiklap, vlees, hart en lever. Daarnaast zeggen ze dat er in de rollen 50-55% vlees, 20-25% bot en 20-25% orgaan zit. Ik zie echter geen bot terug in de informatie die ze geven.. Als we er vanuit gaan dat er wel bot in de mix zit is dit gehalte natuurlijk te hoog. Ik zou hier wel makkelijk spiervlees aan toe kunnen voegen. Is dit een aardige optie?

Is het ook een optie om Nosi een tijdje alleen duif of kwartel o.i.d. te voeren?
#3252040
Fijn om te horen dat kwartel ook kan! Ik wil graag 'hele' kwartels gaan voeren, zelf in stukken gesneden. Kiezebrink heeft ook een kwartelmix zag ik en op de verpakking staat dat de kwartel compleet is gemalen. Ik ga er vanuit dat dus ook de darmen en maag zijn mee gemalen en dat de strot niet is uitgeklopt, hierdoor is dit waarschijnlijk niet zo'n goede optie om heel af en toe te geven of wel? Het zit namelijk zo dat mijn huisgenoten het niet zien zitten om karkassen te geven wanneer ik een keer niet thuis ben. Het zou een uitkomst zijn om dan kvv te kunnen geven (anders zit er niks anders op dan van te voren de karkassen te hakken :) ).
#3252272
Precies! Het lijkt mij dat dat geen probleem zal zijn.
Dan is dat toch niet anders als de kipoen of kwartels in de winkel?
Hahaha mijn huisgenoten zijn vegetatiërs, kippen/kwartels worden zoveel mogelijk vermeden :biggrin2: .

Vandaag heb ik bij de poelier 2 kwarteltjes gekocht, vanavond krijgt hij een eerste pootje om te kijken wat hij er van vindt! Daarnaast krijgt hij nog zijn standaard avondeten (konijn), één kwartel pootje zou natuurlijk veel te weinig zijn ;).
#3252434
;D ;D In dat geval :
stukje kwartel in een afgesloten bakje
met de ogen dicht deksel van bakje halen
bakje op het gevoel op de juiste plek zetten [ogen zijn nog dicht]
met een rotvaart de ruimte verlaten
terugkomen wanneer de carnivoor zich tevreden en voldaan heeft teruggetrokken

Je kwartels zitten daar nog organen in? De kale die ik van de poelier koop zijn nl nagenoeg leeg soms zit er nog een hartje in maar that's it. Voor de langere duur zou daar wel iets bij moeten.

Heb je al eens een homeopatisch of holistisch werkende dierenarts gesproken ?
Zonder patient is het natuurlijk heel lastig tot diagnose te komen maar misschien kunnen ze je wel op een nieuw spoor zetten
en misschien is het inderdaad zo dat het zich nooit volledig zal herstellen dan nog is het fijn als het zo min mogelijk hinder geeft.
#3257105
Onze Yari heeft met name 1 vies oor, hij is wel te behandelen maar het levert weinig op. Jouw handicap is dat je niet kunt reinigen.
Heeft 1 van de artsen al eens verder gezocht en de luchtwegen beoordeelt? Onze Moekje kwam uit het asiel, ik kreeg een flesje parafine mee voor haar oren. Uiteindelijk bleek zij problemen met haar luchtwegen te hebben.
Het is overigens iets wat veel vaker bij katten voorkomt, oorzaak kan zijn een gist, oormijt, allergie, luchtwegproblemen/weerstand probleem. Maar ook een ernstige oormijtinfectie in het verleden kan de oorzaak zijn, de mijten hebben dan oren kapot gemaakt.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door