Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mijati
#3223026
Fijn dat alles goed verlopen is, de klitten weg zijn en hij niet meer poesjes op de wereld kan zetten.
Kun jij gerust een tijdje weg.
Gebruikersavatar
Door mariekes_katten
#3223028
Wat fijn voor jou en Sven dat het allemaal zo goed is gegaan, en dat het zo klikt.
Zoals jij het opschrijft ben je al helemaal verkocht - hij heeft zijn nieuwe huisje al gevonden ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3223029
Als hij nu al een tijdje uit zichzelf bij je komt aankloppen zou ik gewoon zorgen dat hij altijd eten heeft, dan blijft hij vanzelf wel terugkomen.
Ik denk niet dat castratie zo snel gaat hè? :)
Dus zal je nog eens terug moeten? Dan kan het wel dat hij een aantal dagen na elkaar wegblijft he. Op poezenjacht. Maar kans is groot dat hij nog gewoon vanzelf terugkomt om te eten. Hoe lekkerder het eten,hoe waarschijnlijker he. :biggrin2:

Fijn dat hij van zijn klont haar vanaf is.
Ik denk ook dat hij zeker naar zou hebben bij wat vlees en dat vast ook wel lust. Probeer eerst eens met wat kip,dat lusten ze meestal wel. Brok en rauw mengen kan ook niet veel kwaad hoor . zolang het zacht of gemalen vleesbot is.
Door Anne in Zweden
#3223042
Hij heeft al een bordje kipfilet op, ging erin als, nou ja, kipfilet! ;D

Hij had alleen zijn waterbakje en de kattenbak verwisseld, en de hele box zat eronder... Nou heeft hij een helemaal natte staart met stukjes kattenkorrels erin. >:( Hopelijk gaat dat niet opnieuw klitten. Ik ga het straks proberen uit te wassen, weet iemand hoe dat het makkelijkst gaat? Met afwasmiddel in water of zo?

@PoP: hij is vandaag ook gecastreerd, dus daarvoor hoeven we niet terug. Hij wil alleen heel erg graag die box uit, maar ik weet niet of dat te vroeg is? Hij is sinds 3 uur vanmiddag weer bij kennis.

@Hope: ik heb hier niet echt een aparte ruimte waarin hij kan verblijven, alleen de schuur en de garage. Daar ga ik straks proberen zijn staart even te wassen. Ik laat hem vanavond dus wel weer vrij rondlopen, ben niet bang dat hij niet terugkeert. Hij weet heel goed waar hij zijn eten krijgt! Met de buuf die hem gaat voeren heeft hij inmiddels ook kennisgemaakt, zij komt hier iedere dag langs gewandeld en zet dan eten en water voor hem neer, en gaat hem ook regelmatig even kammen, zodat zijn vacht niet weer zo gaat klitten. Buuf is trouwens zo schattig, ze had zo ingezeten over het feit dat ik wegga en dat Sven dan ongecastreerd zou achterblijven en stel dat ie dan de hort op gaat en en en. :biggrin2: Ze wil ook per se die 700 kronen betalen die ik vandaag moest betalen, zo blij is ze dat alles al geregeld is. Komt niets van in natuurlijk, ik ben allang blij dat zij Sven gaat voeren. Het liefst zou ze hem zelf meenemen, maar zij wonen aan een drukkere weg dan wij, en we willen hem natuurlijk nog wel een tijdje bij ons hebben!
Door Anne in Zweden
#3223057
Heb de ergste klonten nu uit zijn staart geknipt; hij ziet er toch al uit als een verstoten leeuw, daar kan ook nog wel een rattenstaart bij.

Wat een knuffelkop is het, zeg! Neusje-neusje, kopjes in m'n oksels en hals, tegen m'n voorhoofd, ik hou er nog een kaakbreuk aan over, zo hard gaat ie! :smitten: Het is hier momenteel 28 graden warm buiten, dus ik loop in een hempje en bh en korte broek rond, en daarnet bij het knuffelen moest ik z'n koppie al uit mijn bh-cup vissen, zo diep dook ie! ;D

Hij is echt geweldig. Ik hoop dat ie nooit meer weggaat!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3223060
Anne in Duitsland schreef:Heb de ergste klonten nu uit zijn staart geknipt; hij ziet er toch al uit als een verstoten leeuw, daar kan ook nog wel een rattenstaart bij.

Wat een knuffelkop is het, zeg! Neusje-neusje, kopjes in m'n oksels en hals, tegen m'n voorhoofd, ik hou er nog een kaakbreuk aan over, zo hard gaat ie! :smitten: Het is hier momenteel 28 graden warm buiten, dus ik loop in een hempje en bh en korte broek rond, en daarnet bij het knuffelen moest ik z'n koppie al uit mijn bh-cup vissen, zo diep dook ie! ;D

Hij is echt geweldig. Ik hoop dat ie nooit meer weggaat!

:o
Issie wel goed gecastreerd?!
Door Anne in Zweden
#3223066
pluk schreef:Wat fijn dat het goed is gegaan!
Even gezocht: hittadjur.se is in ieder geval een vermiste dieren site.

Dank je! Ik heb geprobeerd op die site te kijken, maar mijn internet hier is te traag. Volgende week in Duitsland maar even doen.


Sven zit nu trouwens in de garage, hij eet en beweegt goed en knuffelt zich dus helemaal z'n schedel uit. Hij heeft ook nog geen één keer geniest vandaag. Lekkere pup! :smitten:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3223068
Anne in Duitsland schreef::2funny: :2funny: :2funny:

Goeie vraag, ik ga m'n geld terughalen! ;D
;D

Wat heerlijk dat jullie zo verliefd zijn op elkaar!
:smitten:
Door Anne in Zweden
#3223076
constance.blokzijl schreef:Klinkt alsof jullie elkaar helemaal hebben gevonden!
Als ik hier nu al zou wonen, zou ik hem zonder meer met de honden en katten laten kennismaken en mag hij lid worden van het gezin. Het liefst zou ik hem meenemen naar Duitsland nu, maar dat is zowel voor hem als de andere dieren te veel stress momenteel, omdat ze elkaar niet kennen. Over een jaar gaan we hier permanent wonen, als hij er dan nog is, dan ligt ie wat mij betreft nog voor de kerst op een kleedje voor de houtkachel! :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3223078
Ook interessant wat de da vandaag vertelde: ontvlooien is in deze omgeving niet nodig! Ik had het erover Sven meteen te ontwormen en te ontvlooien, maar ze zei dat het vanwege de winterse temperaturen bijna nooit voorkwam dat dieren vlooien hadden. Ik heb er inderdaad ook nog geen een op Sven ontdekt (en op die van mezelf ook niet). Toch wel prettig, winters met -30 graden! :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door