Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3237395
Hope schreef:Tja, moeilijk. De bronchitis van Nelson, dat waren licht witte vlekken.
Maar op papier is het moeilijk te beschrijven. Heb je de foto's gezien? Kunnen ze de foto's aan je mailen zodat je ze hier kan laten beoordelen?

Bronchitis geeft wel hoestklachten en onbehandeld wordt dat steeds erger. Prednison en luchtwegverwijders is alles wat je dan kan doen.
Bij Nelson waren we er supervroeg bij. Hij krijgt luchtwegkruiden extra forte van Groene Os, voor hem werkt dat top. Maar ja... Ik durf je natuurlijk niet te garanderen dat het bronchitis is.
Nee, dat snap ik, maar als de da spreekt van 'luchtwegproblemen', dan is een bronchitis ook niet uit te sluiten.

Die luchtwegkruiden, in wat voor vorm komen die? Is dat iets wat door het voer kan?

Ik heb de foto's niet gezien, heb er wel om gevraagd. Ik ga de mogelijkheid van bronchitis zeker even aanstippen. Dank je!
#3237400
Anne in Duitsland schreef:Nee, dat snap ik, maar als de da spreekt van 'luchtwegproblemen', dan is een bronchitis ook niet uit te sluiten.

Die luchtwegkruiden, in wat voor vorm komen die? Is dat iets wat door het voer kan?

Ik heb de foto's niet gezien, heb er wel om gevraagd. Ik ga de mogelijkheid van bronchitis zeker even aanstippen. Dank je!
Het is poeder, en kennelijk erg smakelijk.
Ik heb een pot van 5 kilo gekocht, ik kan wel wat naar je buuf sturen?
#3237415
Hope schreef:Het is poeder, en kennelijk erg smakelijk.
Ik heb een pot van 5 kilo gekocht, ik kan wel wat naar je buuf sturen?
O, dat zou lief zijn! Geen idee of Sven het lust, maar vermengd met elandengehakt eet hij alles, geloof ik. :biggrin2:

Heb ook een mail van de da gehad, die vermoedt iets astmatisch. Moet die mail straks nog eens goed doorlezen maar moet nu eerst weer even werken. In ieder geval vindt ze het wel zonde om Sven in te slapen, al sluit ze niet uit dat dat nodig zal zijn. Maar ze vindt hem een vreselijk leuk katje. Ik zal haar schrijven over de bronchitis, voorstellen of prednison iets voor hem kan doen, en misschien halen de kruiden iets uit. Ik stuur je straks het adres! :-*
#3237425
Anne in Duitsland schreef:O, dat zou lief zijn! Geen idee of Sven het lust, maar vermengd met elandengehakt eet hij alles, geloof ik. :biggrin2:

Heb ook een mail van de da gehad, die vermoedt iets astmatisch. Moet die mail straks nog eens goed doorlezen maar moet nu eerst weer even werken. In ieder geval vindt ze het wel zonde om Sven in te slapen, al sluit ze niet uit dat dat nodig zal zijn. Maar ze vindt hem een vreselijk leuk katje. Ik zal haar schrijven over de bronchitis, voorstellen of prednison iets voor hem kan doen, en misschien halen de kruiden iets uit. Ik stuur je straks het adres! :-*
Een pot bestellen kan altijd nog. Het is geen goud, maar toch, stel hij eet het niet dan zit je met een pot kruiden. Ik maak een zakje en stuur het op.

Bronchitis valt onder astma dus het zou zomaar kunnen dan. Hoesten is 1 van de symptomen.
Fijn dat de da hem zo leuk vind en meedenkt! Nelson heeft toen we erachter kwamen en ik nog geen kruiden gaf, 14 dagen een stootkuur prednison gehad. Hij was als nieuw daarna. Ik wilde hem dat niet blijven geven en ging over op de kruiden. Hij is nog altijd zo idioot (en gezond dus) als toen op de pred, maar we moesten het eerst echt wel even rustig krijgen.
#3237460
Laat de kruiden nog maar even zitten, Marloes. De buuf is een beetje aan het flippen. Ik kreeg net een hysterische mail van d'r, niet leuk. Ik heb de da geschreven dat ik haar maandag bel en dat we dan bespreken wat we kunnen doen. Maar buuf kan niet meer voor Sven zorgen, da's wel duidelijk. Die trekt dat niet. :(
#3237484
Anne in Duitsland schreef:Laat de kruiden nog maar even zitten, Marloes. De buuf is een beetje aan het flippen. Ik kreeg net een hysterische mail van d'r, niet leuk. Ik heb de da geschreven dat ik haar maandag bel en dat we dan bespreken wat we kunnen doen. Maar buuf kan niet meer voor Sven zorgen, da's wel duidelijk. Die trekt dat niet. :(
:'(

Shit. Sven in een enveloppe deze kant opsturen is wat lastig anders mocht hij meteen komen.
#3237490
Hope schreef::'(

Shit. Sven in een enveloppe deze kant opsturen is wat lastig anders mocht hij meteen komen.
:-* Als dat ging, dan mocht hij ook wel bij ons in Duitsland komen wonen. Maar ik kan hem niet gaan halen nu. Ik hoop maar dat de da maandag zegt dat zij Sven wel in huis neemt tot ik er ben. Dan is het probleem opgelost.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door