Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door chandho
#3217925
Dag,

mijn kater Pasha loopt sinds enkele weken mank aan zijn rechtervoorppot, al 2 keer bij de dierenarts geweest en ontstekingsremmer gekregen, ook kooirust gegeven, alhoewel ik hem er geregeld uit liet om plasje en zo te doen...En nu loopt hij nog altijd mankend rond. Er zat geen zwelling dus de Da vond het niet nodig om foto's te nemen, en wil me niet onnodig op kosten jagen. Soms lijkt het iets beter te gaan, hij loopt en springt nog en dan komt hij ineens weer met zijn pootje in de lucht af. Pasha is nogal een dikkerdje, dus als hij ergens afspringt denk ik dat dit nogal veel impact geeft op zijn poten, vandaar de kooirust. Veelal 'smorgens als hij uit het kooitje komt en eigenlijk de hele nacht heeft gerust, houdt hij zijn pootje omhoog.
Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Ben wat teneinde raad. Ik moet intussen de kooi terugbrengen en waarschijnlijk voor de derde keer weer naar de DA.

groetjes
Chantal
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3217984
Toch foto laten nemen. Er is blijkbaar iets meer aan de hand dan een ontstoken of belast gewricht.
Het kost wel iets, maar hem er gewoon mee laten rondlopen is ook niet echt een optie he. En als er uitwendig niets te zien is, moet je wel binnenin gaan kijken...
Door hamada
#3218072
Misschien is het al gebeurd, maar heeft de DA ook goed naar de nagels gekeken? Gespleten, afgebroken of ingegroeide nagels al dan niet met een ontsteking?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3218526
Hoe oud is hij? Het kan misschien ook spondylose of artrose zijn, en dat het alleen opkomt als hij het een beetje te sterk belast wordt met springen of dergelijke...
Katten schijnen al vrij jong last van gewrichten te krijgen, meestal merkt de eigenaar er niets van. Maar als het in de pols of schouder zit ga je dat natuurlijk sneller zien dan vb in de rug omdat het dier mankt.
Je zou zowiezo wat visolie kunnen toevoegen voor zijn gewrichten. Dat kan geen kwaad als hij regelmatig mankt. Er zijn nog zaken die je kan geven ter ondersteuning als moest blijken dat het inderdaad om belasting gaat.
Gebruikersavatar
Door chandho
#3219445
Bedankt voor de tips pearlsofpassion.

de dierenarts heeft de afspraak verzet op morgen omdat dan een collega er is die de foto"s kan maken. voorlopig heb ik nog een driepekkeltje, de arme schat.
En hoe kan ik een foto uploaden vanuit mijn afbeeldingen, dit lukt me niet..

groetjes
Gebruikersavatar
Door koekje
#3219517
Als je een bericht wilt typen, kan je onderaan op de tinypic-button klikken en zo je foto uploaden.
Succes morgen en laat maar weten hoe het is gegaan.
Gebruikersavatar
Door chandho
#3220053
goeiemorgen,

intussen zijn we bij de dierenarts geweest die een foto heeft genomen, het is beginnende artrose, een kleine vergroeing die irritatie geeft op de pees. We hebben pilletjes gekregen en ik heb drynaria en rejoint besteld voor de verdere behandeling.
In zijn linkerpootje zagen we een hagelbolletje zitten, de arme schat is ooit beschoten geweest.
Gebruikersavatar
Door chandho
#3226774
update:
de drynaria en rejoint nemen niet echt de pijn weg. Na raadpleging bij, de huisdierendokter raadde deze analgos aan, met goed resultaat, Pasha liep na 3 dagen weer op alle 4 zijn pootjes. Intussen merkte ik dat hij weer bloed in zijn urine had en heb hem dus ook weer opgestart met eurologist.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door chandho
#3238398
Even een update over het mankepootje.
De pilletjes die ik van mijn dierenarts had gekregen maakten uiteindelijk helemaal geen verschil uit, en bij nalezen van de bijsluiter nogal wat heel nare bijwerkingen, zelfs ronduit gevaarlijk.
Pasha heeft toen een tijdlang analgos en rejoint gekregen, ik heb hem ook een warm badje gegeven met water genoeg om hem wat gewichtloos te maken, en hem daar een tijdje laten drijven, hij leek nog leuk te vinden. Na zijn warm bad was het manken toch heel wat beter. ik ben toen nog 2 weken blijven analgos geven, en nu loopt en springt hij weer vlot als voorheen, ik heb hem sedert geen enkele keer meer zien manken. Oef, gered van een operatie en levenslang pijnstiller. Soms loont het om je eigen intuitie te volgen.
De blaasgruis is jammer genoeg weer erger, arme poesiebeest, ik vermoed dat het door de Orijen komt.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door