Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3214901
Het gaat goed hier!

Lotje is gewend aan de kap en heeft haar personeel perfect afgericht. Echt hoor, die poes is hilarisch.
Met een gevulde mok (thx voor de tip!) gaat drinken ook prima.

De wond ziet er keurig uit. Beide katsels eten goed en zijn gelukkig ook weer de dikste maatjes.
#3215461
Nou, het zit wel echt weer lekker mee hier :'(

De katten hebben hier nogal wat ruimte nodig nu ze binnen zitten en ze mogen daarom ook naar de zolder. Gaat altijd goed. Lotje gaat al dagen met haar kap de trap op en af. Gaat ook altijd goed.
Ik ga net eten geven dus ik roep beide katsels en ze komen aangestormd. Ik hoor een gil en een aantal harde klappen; ja hoor: Lotje ligt onderaan de trap.

De wond ziet er behoorlijk anders uit als vanmorgen. Vanmorgen was het droog, een mooie dunne streep, alle hechtingen op één rij, het zag er uit alsof het al dicht zat. Zal ik hier morgen mee naar de da gaan? Kan ik er nu nog iets aan doen of juist afblijven? Het arme kind. En ze vond zichzelf net niet meer zielig. :-\

Afbeelding
#3215468
Hoi,

hier zou ik zeker zo snel mogelijk mee naar de da gaan. Liefst morgen nog als je dat redt.

Heb dit zelf eens meegemaakt (kater Fritz sodemieterde toen van de trap bovenop zijn gehechte stomp). Een pas gehechte wond is nog erg teer en heel gevoelig voor (nieuwe) infecties. Fritzje had die ochtend nog controle gehad en de complimenten voor hoe prachtig schoon het allemaal was en hoe snel het genas. Anderhalve dag na zijn val van de trap stond ik opnieuw bij de dierenarts met een heel zielige kat: wond opnieuw open en ontstoken. Zo snel kan dat gaan...

Fritz had natuurlijk wel een zware operatie (amputatie van zijn linker achterpoot na een aanrijding) achter de rug, dus dat telt ook mee. Maar voor alle zekerheid, laat het checken. Better safe than sorry.
#3215476
De huid wijkt een beetje. Ik zou even bellen en overleggen. Morgen zeker naar de dokter voor controle en tot die tijd verplichte rust (kijk maar even hoe je dat voor elkaar krijgt). Het risico zit hem denk ik niet zozeer in infecties nu denk ik, aangezien de wond niet heel vers meer is en al aardig geheeld is en ze nu niet buiten komen, maar eerder in schade aan het onderhuids buikvlies. Als daar een niet-gerepareerde breuk inkomt, kunnen er ingewanden uitkomen en kunnen deze bekneld raken. Als dat gebeurt, is het echt bloedspoed. Je herkent dat aan een zieke kat en een bult (ei) op de buik.
Laatst gewijzigd door koekje op zo 01 mei 2016, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd. Reden: Aanvulling
#3215477
Wat een lange draadjes trouwens. Ot en Sien zijn destijds beiden alleen onderhuids met oplosbare hechtingen gehecht. Die kregen ze er niet uitgewassen en er zat dus niks raars ineens op of aan hun lijf, dus bleven ze er ook vanaf.
#3215478
Och gos, het zit 't Lottekind ook niet mee, nee! Geen tips voor je, ik ben zelf iemand die de dingen altijd een paar dagen aankijkt tenzij er overduidelijk spoed geboden is, maar dat moet je zelf bepalen, of dat hier het geval is. De wond is nu in ieder geval geen mooie dunne streep meer, da's duidelijk. Als ze nu geen zieke indruk wekt, zou ik de dag van morgen even afwachten. Morgenochtend even kijken hoe het dan gaat en eruitziet. Sterkte met alle sores! :-*
#3215487
Ik zou als je zelf de indruk hebt dat je beter even kunt laten kijken, en afspraak maken voor vandaag. En als je twijfelt of dat wel nodig is, vandaag telefonisch overleggen met de dierenarts/praktijk. Zij zullen n.a.v. de verstreken tijd en de foto (je kunt 'm hen mailen) wel inschatten of er mogelijk iets gebeurd is wat behandeling vergt, of dat we slechts moeten concluderen dat ze van Lotje is.
#3215539
Parelridder schreef:Top! Ik heb ook wel eens dergelijke hechtingen gezien bij m'n honden, dat het een beetje open ging staan maar daaronder idd al dicht was. Wordt helemaal netjes straks! Goed te weten dat er niks anders is dan dat!
Ze hebben het blijkbaar in meerdere lagen gehecht, vandaar dat het nu al zo mooi dicht is. Lottepot is weer blij en vrolijk, vrouwtje ook!
#3215609
mizzsylver schreef:Fijn dat het meeviel, wanneer mogen de andere hechtingen eruit? Zo te zien zijn ze wel oplosbaar maar mijn ervaring met oplosbare in de huid is dat ze nog best lang blijven zitten en daardoor gaan irriteren.

Klopt. Ze zijn oplosbaar maar ik heb een controle-afspraak voor vrijdag en dan worden ze verwijderd als ze nog niet zijn opgelost. Dan mag ze ook haar kap af en kan ze weer naar buiten. Want dat durf ik nu niet, ik ben zo bang dat ze ergens aan blijft haken met die kap.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door