Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3210895
frodo quin schreef:Hopelijk heeft het weigeren niets te maken met de nieren. Ik zou eerder voor natvoer gaan als ze dat wil, niernatvoer is wel ongelofelijke rommel, maar er zit ten minste vocht in. Veel succes met de dame.
Ik hoop het ook niet. Het eten is de laatste tijd wel langzaam wat lastiger gegaan. maar aangezien ze beduidend actiever en fitter oogt dan vorige week, is het zo raar dat het eten minder goed gaat. Uiteraard hou ik het heel goed in de gaten en proberen we er zoveel mogelijk vocht in te krijgen.
Door Mowgli
#3210914
Als ze niet wil eten kan het zijn dat ze misselijk is, of dat er maagzuur omhoog komt. Dan is het niet fijn om met de kop naar beneden te moeten eten en te drinken. Als verlichting zou je de voer- en waterbak wat hoger kunnen zetten.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Laatst gewijzigd door Mowgli op ma 11 apr 2016, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#3210935
Vraag de da eventueel om een eetlustopwekker. Dat heeft bij Moeke ook nog goed gewerkt. Sterkte met 't poezenkind. Helemaal niet leuk allemaal... :(
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3210999
Ik heb Pluk net een half zakje natvoer van het niervoer gegeven en ze viel er op aan als een hongerige leeuw. Had er ook een beetje extra water over gedaan en dat ging ook schoon op. Vanavond proberen de benakor erin te verstoppen.

Nu hopen dat ze het goed blijft eten en dan na een tijdje ook wel weer op vers terug wil. Voor nu ben ik blij dat ze het binnen heeft!
Door Anne in Zweden
#3211009
Kaela schreef:Ik heb Pluk net een half zakje natvoer van het niervoer gegeven en ze viel er op aan als een hongerige leeuw. Had er ook een beetje extra water over gedaan en dat ging ook schoon op. Vanavond proberen de benakor erin te verstoppen.

Nu hopen dat ze het goed blijft eten en dan na een tijdje ook wel weer op vers terug wil. Voor nu ben ik blij dat ze het binnen heeft!
Gelukkig! Bij Moeke wisselden de voorkeuren elkaar af. Dan wilde ze alleen brokken, dan weer alleen natvoer van de DSZ, dan ineens moest het weer rauw zijn, of per se een kuiken en niets anders. Prop Pluk maar lekker vol met wat ze momenteel het liefste heeft; het zal nog best vaak voorkomen dat ze niets wil hebben, en dan is het goed als ze wat reserves heeft.

Wat bij Moeke ook goed hielp (in het begin) om medicijnen (fijngemalen) te geven was een spulletje dat naar chocolade smaakte. Weet even niet meer hoe het heet, zal straks even checken.
Door Anne in Zweden
#3211011
Dat spulletje heet Reconvales Tonicum van Alfavet.

Tip: probeert dat op internet te kopen, want bij de dierenarts is het reteduur. Ik betaalde bij mijn Duitse da 8 euro voor een flesje van 45 ml (deed Moeke 3 dagen mee), en op internet 18 € voor 6 x 45 ml. :o Tel uit je winst!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3211022
Anne in Duitsland schreef:Gelukkig! Bij Moeke wisselden de voorkeuren elkaar af. Dan wilde ze alleen brokken, dan weer alleen natvoer van de DSZ, dan ineens moest het weer rauw zijn, of per se een kuiken en niets anders. Prop Pluk maar lekker vol met wat ze momenteel het liefste heeft; het zal nog best vaak voorkomen dat ze niets wil hebben, en dan is het goed als ze wat reserves heeft.

Wat bij Moeke ook goed hielp (in het begin) om medicijnen (fijngemalen) te geven was een spulletje dat naar chocolade smaakte. Weet even niet meer hoe het heet, zal straks even checken.
Geen zorgen hoor, die heeft ze al :D

Ik zal de naam van dat spul onthouden. En online bestellen als ik het nodig heb. Dank je wel!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door