Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jasmijn8
#3209031
Nee zal ik zeker niet doen, met kvv doet ze al moeilijk.. Ze heeft vandaag uiteindelijk zelf om vijf uur gegeten.. Weer met dierenarts overlegd en zei: kijk nog even de avond aan voordat we allemaal onderzoeken gaan doen. En morgen moet ik weer even een update geven hoe t is gegaan..

Mijn dierenarts reageerde zondagochtend trouwens heel verontrustend toen ik vertelde dat ik rauw voerde >:( Hij gaf als antwoord: er is een verschil met gelijk een muis vers in de natuur vangen in vergelijking tot de tijd die er tussen zit, wanneer je jouw kat voert.. Hij zei dat op de lange termijn het echt goed mis kan gaan.. Verder prima vent, maar wordt een beetje moe van die discussies...
Door frodo quin
#3209036
Tja, da's en voer. Hij heeft wel een punt hoor, als je geen uitgebalanceerd menu voert gaat het p termijn inderdaad flink mis en kvv of barf is ook niet super natuurlijk, maar volgens mij is het mits een goed uitgebalanceerd menu toch nog de beste manier van voeren die ook ethisch nog eengsinds te verantwoorden is.

Ik hoop dat ze snel beter is. Het is al goed dat ze toch al iets gegeten heeft en als ze zich er niet ellendiger door voelt ten minste zou ik haar gerust kwalitatief natvoer geven als ze dat wel wil. Niet eten geeft bij een kat al heel snel problemen. Als ze morgen nog niets beter is vind ik het wel tijd voor verder onderzoek.
Door Jasmijn8
#3210227
Ja inderdaad daar heeft hij ook wel een punt.. maar je moet jezelf altijd zo verdedigen, als mensen rauw voer horen. Maar goed. Jazzy heeft gelukkig niet meer gebraakt sinds zondag, dus de pillen hebben geholpen. En met Jazzy gaat het ook weer goed en eet goed.. Alleen geen KVV, das dan weer jammer.
Door frodo quin
#3210254
Als de medicatie gestopt is zou ik nog even wachten, kijken of het goed blijft gaan en nadien pas terug beginnen met vers.

En ja da's, ze kunnen vervelend zijn hoor en niet alleen op vlak van voeding, ze denken ook niet allemaal verder als het niet een voor de hand liggend medisch probleem is,... maar je hebt er ook een deel goeie tussen zitten natuurlijk.

Mijn da is het niet eens met mijn manier van voeren, maar na wat vragen van haar kant en een korte uitleg over hoe een menu voor katten in elkaar zit is ze er wel gerust in dat ik niet zomaar wat doe al kan zij natuurlijk ook niet weten of ik het wel juist doe aangezien ze er zelf niet mee bekend is. Ik voerde ook al vers voor ik bij die praktijk ging en mijn katjes zijn nog steeds niet allemaal dood neergevallen, dus dat zal hen vast ook wel gerust stellen.
Door Jasmijn8
#3210845
Ja dat was ook mijn idee inderdaad! Tot nu toe gaat het nog steeds goed.

Mijn dierenarts heeft echt geprobeerd mij er vanaf te praten en was heel bezorgd.. Hij snapte mij ook wel liet hij merken, maar is er echt op tegen.
Dat is fijn dat je zo'n dierenarts hebt. Je moet overal voor open staan vind ik en dus bereid zijn om anderen gedachten en ideeën ook te overwegen en er over na te denken.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door