Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door chandho
#3238393
Hallo,

mijn kater Pasha heeft opnieuw last van blaasgruis, het ging iets beter met eurologist en lysium bij te geven, ik hoorde alweer een straaltje tijdens het plassen, maar bij afbouwen is het alweer terug, ik begin zo stilaan de indruk te krijgen dat het door de Orijen komt, de zuurtegraad niet goed waarschijnlijk. en dit had ik ook ergens gelezen op een of ander forum. Ik heb hem een tijd urinary gegeven wat hij heel graag lust, maar dit stilt de honger blijkbaar niet genoeg want hij at zeker dubbel zoveel en misschien nog meer, ik las toen dat de zuurtegraad van deze produkten dan te veel is aangepast en te hoog waardoor ze op de duur dan oxalaat krijgen en ben je weer even ver. En rauw wil hij nog steeds niet, behalve jolipet, maar dan likt hij weer zijn buik kapot. Er was nog een rauw voer dat hij lustte, maar daarvoor moet ik bijna 2 uur rijden om te halen. En zuiver Barf wil hij ook niet.
Nu weet ik echt niet goed meer wat doen, ik wil hem natuurlijk zo gezond mogelijk voeden, een plas water over de Orijen lust hij ook niet en nu wil hij bijna niet meer eten, hij is zelfs afgevallen wat voorheen bijna onmogelijk leek. Of zou er iets meer aan de hand zijn, naar de dierenarts, die zal me weer duur dieetvoer voorschotelen...
Iemand tips voor goed gezond alternatief voor Orijen?
Door hannabelgje
#3238457
Ik zou zelf gaan malen per diersoort en dan kijken wat hij wel lust. Dus een versie konijn met konijnbot, orgaan en vlees, versie kip, versie eend, versie kwartel. Zoiets dus. Zeker bij blaasgruis is het beter om ze vers te voeren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3238540
Er wordt hier inderdaad niet over brokjes gepraat maar los daarvan is Orijen gewoon het beste dat je kan geven bij blaasgruis in brok. Dus als dat nog klachten geeft, kom je zowiezo bij rauw vlees uit.
Ik zou eens rondkijken waar je wel aan kan raken en kijken wat hij lust of evt waarin je slaagt met mengen met blik.
Het moet mogelijk zijn dichter bij huis aan rauw te raken, evt met iemand uit je buurt mee bestellen?
Gebruikersavatar
Door chandho
#3238563
Bedankt,

ik kan aan rauw geraken KVV dichter in de buurt, maar dit lust hij niet. ik heb al es zelf gemalen kip enzo voorgeschoteld, orgaanvlees, kippenekjes, maagjes etc..maar dit wil ie ook niet, nochtans heeft hij ooit de kip van Haaks Barf gegeten en dan nog iets dat in kleine blokjes in een doos (diepvries) verpakt zat, maar dat had ik in de winkel heel ver hier vandaan gekocht.
Sardientjes in blik of tonijn wil die ook niet, hij is eerst wel heel enthousiast als ik het blikje opendoe maar komt er dan niet aan als het in zijn bakje ligt, ook geen verse rauwe vis, charcuterie eet hij dan wel, maar dit is al helemaal niet gezond, ik heb al proberen mengen met ander natvoer maar zelfs met hele kleine hoeveelheden raakt hij er niet aan. ook een paar keer hem met de hand gevoerd, hij slikte het wel door en deed niet zo erg moeilijk, maar uit zijn bakje eet hij het niet.
Mijn verdeler hier heeft geen interesse om dit Haaks Barf in zijn assortiment op te nemen en doet enkel carnibest natuur, bio en kalkoen wat mijn andere kat wel lust. Dus ik denk van nog es naar die grootverdeler te gaan en een beetje van alles mee te nemen en zien wat hij daarvan lust en dan een grote hoeveelheid ervan in te slaan.
Wat hij niet lust kan ik gelukkig aan de kat van de buren voeren want die eet zowat alles.

groeten
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door