Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3204066
Heel veel sterkte met het gemis van Moeke.
Juist die dieren die qua gezondheid veel zorg nodig hebben raken zo geworteld in je leven, in je hart....het afscheid is dan ook vaak heel ingrijpend is mijn ervaring.
Jullie hebben Moeke een gouden herfst in haar leventje bezorgd, hopelijk zorgen de herinneringen voor een klein beetje vulling van de leegte die ze achterlaat.
#3204142
Veel sterkte met het gemis. En ja, ook al leefde ze niet full time in huis, ze was wel een belangrijk deel van je leven. Zeker de laatste tijd, met de extra zorgen die ze nodig had. Ik kan goed begrijpen dat ze een leegte achter laat, maar je hebt haar alles gegeven wat mogelijk was en imo op het juiste moment ook beslist wanneer het niet zinvol voor haar meer was. Ik hoop dat je binnenkort niet meer de kilheid van de leegte voelt, maar de warmte die jullie voor elkaar voelden.

Veel sterkte met het verwerken. :bigarmhug:
#3204162
Dank weer voor alle lieve woorden. Ik mis haar gezelschap nog het meest terwijl ik het hondeneten klaarmaak. Kijk bij iedere stap die ik zet of er niet een kat tussen mijn voeten door aan het laveren is, want dat kon ze als geen ander. :biggrin2: Maar tussendoor voel ik ook wel opluchting, dat ik niet meer bezorgd hoef vast te stellen dat ze weer niets heeft gegeten, dat ze niet meteen uit haar mandje komt als ik de deur open. Het was absoluut de juiste keuze om haar te laten gaan. En ik ben heel blij dat ze die laatste ochtend wél meteen uit haar mandje kwam om te knuffelen. Het was een mooi, afgerond laatste moment van ons tweetjes zo.
#3204539
Heel veel sterkte met het verlies van Moeke. Fijn dat het wat beter gaat met je vader, maar gecondoleerd met je oude vriend. Ik neem aan dat het die vriend is waar je altijd al langs ging en waar ik ook een keer geweest ben ivm de bijen
#3204549
Lida. S schreef:Heel veel sterkte met het verlies van Moeke. Fijn dat het wat beter gaat met je vader, maar gecondoleerd met je oude vriend. Ik neem aan dat het die vriend is waar je altijd al langs ging en waar ik ook een keer geweest ben ivm de bijen
Dank je. Klopt, alleen is het de vrouw die is overleden, Jantje. Dus als je nog iets over bijen wilt weten, kun je gerust eens bij Hein langs gaan!
#3204607
Anne in Duitsland schreef:Dank je. Klopt, alleen is het de vrouw die is overleden, Jantje. Dus als je nog iets over bijen wilt weten, kun je gerust eens bij Hein langs gaan!
Ach dat zal moeilijk zijn voor Hein. Ik hoop dat hij voldoende hulp krijgt en niet vereenzaamt. Ik zal proberen om van de zomer bij hem langs te gaan. Het probleem (buiten mijn gebrek aan energie) is echter zijn dialect. Ik kan hem haast niet verstaan/begrijpen.
#3204680
Lida. S schreef:Ach dat zal moeilijk zijn voor Hein. Ik hoop dat hij voldoende hulp krijgt en niet vereenzaamt. Ik zal proberen om van de zomer bij hem langs te gaan. Het probleem (buiten mijn gebrek aan energie) is echter zijn dialect. Ik kan hem haast niet verstaan/begrijpen.
Ik geloof dat er wel goed voor hem gezorgd wordt door de diverse neefjes en nichtjes, en vereenzamen zie ik hem ook niet zo snel; hij kent zo'n beetje iedereen in het dorp en de wijde omgeving.

Jammer dat het dialect lastig voor je is, want Hein weet veel en vertelt graag. :biggrin2:
#3217919
:'(
Ja ik was even geschrokken.
Jammer genoeg te laat voor de lieve Moeke, maar aan liefde en zorg is het haar zeker niet ontbroken.
Maar voor degene die nog hoop hebben: ik heb een aidskatertje "Pistache' in december van de straat geplukt, die zowat dezelfde symptomen had als Moeke. beginnend nierfalen, geen eetlust, overgeven, lethargisch, hele dag in zijn mandje of op mijn bed.
Van de dierenarts 2 keer eetlustopwekkers gekregen maar nadat die waren uitgewerkt was het weer als voorheen. Soms at hij wat zelfgebakken zalm of kip, of van die kleine potjes gourmet mousse uit de supermarkt, maar heel weinig.
Ik heb Pistache -na het lezen van een aantal succesverhalen-, opgestart met Rehmannia van de huisdierendokter.nl.
Na amper 3 dagen 1 tabletje in zijn keeltje te hebben geschoven, ontwaakte meneertje uit zijn lethargie en kwam luid miauwend om eten vragen, en begon te eten als een dijkendelver, dubbele portie en zelfs de potjes van de andere poezen werden schoongelikt. Natuurlijk moest hij de dag nadien overgeven, zoveel eten ineens na een lange tijd bijna niks..
Maar hij bleef tot mijn grote geluk en verbazing wel verder eten, gelukkig niet meer als een dijkendelver. Weliswaar nog altijd kieskeurig, hij eet nu de nieuwe felix zakjes, niertjes enz..en af en toe toch weer wat carnibest, de brokjes van Orijen en van Purina. Verse vis en kip.
Nu en dan had hij nog es een mindere dag en gaf soms nog over.
Nu 3 à 4 weken verder is hij er helemaal door, hij geeft niet meer over, (behalve haarballen) komt gezellig mee naar buiten, gaat 'smorgensvroeg buiten in de eerste zonnestraaltjes zitten geniete en is veel actiever. Je ziet ook gewoon aan zijn hele houding en blik dat hij veel beter in zijn poezenvelletje zit. Er zijn soms nog wel mindere dagen, maar veel minder frequent dan voorheen, tja het is ook een fiv-poesje..., dan komt hij bij mij slapen zo dicht mogelijk met zijn kopje in mijn hals.
Pistache komt wel niet veel bij in gewicht heb ik de indruk, maar ik denk toch dat dit middeltje hem een aantal aangenamere levensjaren heeft toegevoegd, en wat zalig om het poesje weer zo veel gelukkiger en beter te zien. Ik kan dit middel alleen maar aanraden.
Intussen heb ik mijn hond er ook op gezet, haar nierwaarden alsook haar leverwaarden waren gestegen.
Zij heeft nu ook weer meer eetlust gekregen, want dit begon ook stilaan wel problematisch te worden.

groetjes
Chantal
veel sterkte
Laatst gewijzigd door chandho op do 12 mei 2016, 16:56, 3 keer totaal gewijzigd.
#3217952
Ik zie dit nu pas; had je de datum niet gezien en gedacht het 'morgen' vandaag (12 mei) was? Geeft niet hoor, kan gebeuren. Is toch gewoon aardig als je iets tegen iemand wilt zeggen die een huisdier moet laten inslapen? En wat Eelke zegt: als je informatie hebt waar een ander misschien iets mee kan doen, dan mag je die gewoon delen hoor!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door