Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3223123
zerkaantje schreef:Ik woon in het centrum. Ja zeker er is een volledige autopsie uitgevoerd. voor hcm worden mijn katjes elk jaar netjes getest.
zoals al gezegt komt het door nitraat en waarschijnlijk door opstapeling ervan waardoor de ene kat er meer last van zal hebben dan de andere. waarschijnlijk door een product dat in het slachthuis word toegevoegd om het vlees langer goed te houden.
Mijn katjes kregen al jaren zelfgemalen barf, het moet iets zijn dat 1 van de leveranciers dus rond de zomer is beginnen bijvoegen aan hun producten, misschien is hij zelf veranderd van toevoegingen waardoor het nitraat gehalte hoger is weet ik veel.
en nee ik heb het vlees niet laten testen, omdat ik onmogelijk alle vlees kan laten testen, dat word gewoon onbetaalbaar.
en ik ben absoluut niet anti rauw geworden, het is enkel zo op het rauw kregen ze de methemoglobinemie en nu ze op brok staan niet. Toen mijn dierenarts zei van te proberen met terug op brok te gaan had ik ook zoiets van allé dat kan toch helemaal niet aan het rauw liggen ze krijgen dat nu al jaren. maar 5 maanden brok heeft dus aangetoond dat het inderdaad wel zo is.
Ik heb contact gehad met verschillende dierenartsen interne geneeskunde die dit al meer vastgesteld hebben bij ragdolls die rauw kregen. ook heb ik contact gehad met de dierenartsen die de bloedtesten doen in het labo en die zeiden direct dat het geen erfelijke vorm kan zijn aangezien de katjes toch al de mooie leeftijd van 7 jaar hadden en de andere katten die het gehad hebben totaal niet verwand zijn. ze hebben het ook allemaal op verschillende tijdstippen gehad, de ene al in ergere vorm dan de andere.
Hier even op inhakend: dit is onzin van de bovenste plank. Er zijn zoveel aandoeningen die op latere leeftijd pas zichtbaar worden. En dat de katten onderling niet verwant zijn (kan dat nog bij ragdolls? Volgens mij is dat niet een ras met een overdreven grote genenpool?) zegt ook weinig tot niets over mogelijke erfelijkheid. Natuurlijk is andersom logischer: op jongere leeftijd en in een verwante groep. Maar dat sluit erfelijkheid niet uit als het pas later en bij (meer) onverwante dieren tot uiting komt.

Alleszins ontzettend rot voor je, om zoveel katten te verliezen :'( , wat de oorzaak dan ook is.
Door Lizzy
#3223182
pearlsofpassion schreef:Dat kan wel niet he.

Ofwel is het typisch bij Ragdolls en dan is het per definitie erfelijk, ofwel is het niet erfelijk en dan kan het niet rasgerelateerd zijn...
Ja, eens.
Door sella
#3225689
Niet toevallig van die geurstokjes of zo een soort intelligente ruimte verfrisser gehad in die periode?

En die toevallig met het overgaan op de brok ook niet meer hebt aangevuld?

Ik heb via via de geurstokjes als oorzaak gehoord bij een hond met deze aandoening.

Heel veel sterkte met het verlies van al je schatten.
Door sella
#3225691
Super, ik noemde het ook alleen maar om het niet over het hoofd te zien.

Ik heb ook een keer een doodzieke kat gehad omdat het vertrouwde kattenbakgrit geparfumeerd was.

Zo lastig om uit te vinden waar het dan van is en waarom.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door