Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door cath
#3187295
Een van mijn katten heeft kale plekjes, een op haar pootje, buikje is ook wat kaal, donzig
ze heeft er blijkbaar geen last van denk ik, het jeukt niet , ze krabt toch niet, en de andere hebben het niet.

Heeft iemand hier ervaring mee

Afbeelding
Door Jacoba
#3187300
Heeft deze kat een hangbuikje, dan zou het kunnen dat ze met haar buik vaker over ondergronden schuurt. Bijvoorbeeld bij het zittend eten, of een sluipende houding. Pootje zou ook met de ligplek te maken kunnen hebben.
Gebruikersavatar
Door cath
#3187306
Jacoba schreef:Heeft deze kat een hangbuikje, dan zou het kunnen dat ze met haar buik vaker over ondergronden schuurt. Bijvoorbeeld bij het zittend eten, of een sluipende houding. Pootje zou ook met de ligplek te maken kunnen hebben.
Ze heeft wel een hangbuikje maar toch niet zó erg.
De ligplek is ook niet veranderd.
Door Jacoba
#3187314
Onze Poes heeft dat ook gehad en was op een gegeven moment behoorlijk kaal. Toen ze afslankte kwamen de haren weer terug op haar buik. Ze heeft er overigens nooit mee over de grond gesleept. Je zag enkel alleen in zittende houding dat haar buik tussen de achterpoten op de grond rustte.

Met ligplek bedoel ik of ze steeds op de zelfde kant ligt zodat daar ook een soort van wrijving ontstaat en daar het haar daar dus dunner wordt.

Het zou ook iets medisch kunnen zijn als ze jeuk had en zich krabde, maar dat doet ze dus niet.
Gebruikersavatar
Door cath
#3187318
Jacoba schreef:Onze Poes heeft dat ook gehad en was op een gegeven moment behoorlijk kaal. Toen ze afslankte kwamen de haren weer terug op haar buik. Ze heeft er overigens nooit mee over de grond gesleept. Je zag enkel alleen in zittende houding dat haar buik tussen de achterpoten op de grond rustte.

Met ligplek bedoel ik of ze steeds op de zelfde kant ligt zodat daar ook een soort van wrijving ontstaat en daar het haar daar dus dunner wordt.

Het zou ook iets medisch kunnen zijn als ze jeuk had en zich krabde, maar dat doet ze dus niet.
Nee, jeuken doet het niet Gelukkig.
Ze ligt eigenlijk ook niet altijd op dezelfde plaats.
Door Martine-Tom
#3187321
Ook zonder jeuk kan het medisch zijn, bij bijv cushing zie je ook kaalheid.
Zijn er bpveeder nog dingen die opvallen?
Gebruikersavatar
Door cath
#3187324
Martine-Tom schreef:Ook zonder jeuk kan het medisch zijn, bij bijv cushing zie je ook kaalheid.
Zijn er bpveeder nog dingen die opvallen?
Ik merk geen andere dingen op.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door