Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door chandho
#3197193
http://www.huisdierendokter.nl/inchinesekruiden.html hier vind je verschillende middeltjes die echt wonderwel werken. Ik behandel mijn kater momenteel met immunity complex voor het echt bijna rauw likken rond de tepeltjes op zijn buik, na een paar dagen is het al aan het genezen.
Lees de site es door, met de klantenreacties, zo vind je het beste passend behandelplan.
Veel succes.
Door ilsevk163
#3226345
Ik vroeg me af hoe het nu met uw kat gaat. Ik heb binnenkort een afspraak met een holistische dierenarts omdat mijn kat heel veel jeuk en wonden heeft zonder duidelijke oorzaak. Heb Jij Nog Tips Voor mij Voor deze eerste Afspraak Waarbij Ze Haar gaan doormeten? Ze krijgt barf versvoer. Moet ik bijvoorbeeld verschillende smaken meenemen?. Daarnaast vroeg ik me af hoe snel jij resultaten zag als dit het geval islam.
Lefki&Amy schreef:Update (en dank voor jullie meedenken!):
Hij is behandeld met acupunctuur, nadat hij volledig is doorgemeten met de Lecher antenne. Ook krijgt hij nu wat middeltjes; L-lysine, Probiotica, een energetisch middel speciaal voor hem samengesteld en Puur Nier/Blaas.
Zijn galblaas- en nierenergie zijn verstoord (zou ook verklaren waarom hij dit nu 2 keer in het najaar heeft gekregen....), hij heeft stress (niet verwonderlijk met zo'n kap om, niet naar buiten mogen, mee naar de holistische da, etc), en nog wat dingetjes. Niet echt een heel duidelijke oorzaak. Hij reageert wel allergisch, maar ze vond geen specifieke allergie, dus dat maakt het er niet makkelijker op.
Ben nu gestart met de behandeling met de middeltjes, dus hoop op verbetering. De wond op zijn kop is genezen, maar de huid is nog niet rustig, dus bij het minste of geringste krabt hij weer...hij mag dus af en toe even naar buiten (op hoop van zegen) en dan krijgt hij toch maar weer de kap om. De jeuk lijkt vooral s avonds aanwezig te zijn.

De Cat Lovers Gold heb ik weg gedaan, leek me niet goed, met al die verschillende eiwitten. Hij krijgt nu Orijen vis en Schesir vis voornamelijk. Deze zijn doorgemeten en zouden goed moeten zijn.

Mocht iemand nog een geniale ingeving hebben ::) wij houden ons aanbevolen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3226348
Welkom Ilse!
het topic is al meer dan een half jaar oud en er is door de opener geen update gegeven. De kans dat je specifiek antwoord op je vraag krijgt, is erg klein.
Het staat je natuurlijk wel vrij om een eigen topic te openen :)


Je hoeft gewoonlijk geen kvv mee te nemen naar een afspraak bij de dierenarts.
Gebruikersavatar
Door chandho
#3226463
Dag Ise,

je kan es Xie tang proberen samen met een reinigingskuur. heeft doorgaans hele goeie resultaten.

Allergie en jeuk bij hond, kat, cavia, konijn, fret en overige huisdieren.

Allergie is een lastige en vervelende aandoening, zeker als die samen gaat met jeuk of een huidaandoening. Jeuk kan wel eens worden ervaren al erger dan pijn. Van het krabben wordt de lijder aan jeuk soms een beetje "gestoord".

Bij allergie reageert het afweersysteem abnormaal op stoffen van buiten het lichaam. Het afweersysteem is bedoeld om elementen die niet in het lichaam horen, ziektekiemen, op te ruimen. Bij een allergie reageert het lichaam op bijvoorbeeld voedingsstoffen of stuifmeel. Daartegen hoort zo'n reactie niet op te treden. De onterechte afweerreactie van het lichaam uit zich in klachten. Eczeem met jeuk is daar een van.
De eenvoudigste oplossing is het vermijden van contact met hetgeen de reactie uitlokte. Maar zo simpel is dat meestal niet, omdat die oorzaak niet te vinden is, of misschien wel tot de dagelijkse leefsfeer behoort die niet vermeden kan worden.

De reguliere geneeskunde zet bij dit ziektebeeld meestal antibiotica in, al dan niet in combinatie met corticosteroïden (prednison). De aandoening zelf wordt daardoor lang niet altijd genezen. Meestal is er wel even een weldadig effect: het onderdrukken van de jeuk. Maar dat is symptoombestrijding. In dat geval komt de jeuk na afloop van de kuur weer terug, en soms nog heftiger dan voorheen.

De Chinese kruidengeneeskunde pakt de oorzaak van de allergie aan. De oorzaak is een stoornis van het afweersysteem en die moet weer in balans worden gebracht. Het lichaam moet leren om omgevingsprikkels die niet-bedreigend zijn te negeren. Dat betekent dat de gevoeligheid voor allergie afneemt.
De Chinese kruidenformule Xie Tang kan dit resultaat bereiken. Een groot voordeel van Xie Tang is de afwezigheid van nadelige bijwerkingen. Gangbare geneesmiddelen hebben altijd bijwerkingen. Zo kan herhaald antibiotica/prednisongebruik het afweersysteem afbreken, dus ook tegen elementen waar afweer wel nuttig is.
Als een dier in het verleden meerdere malen antibiotica en/of prednison heeft gebruikt is het zinvol om de Xie Tang formule gelijktijdig te combineren met een reinigingskuur. Die ruimt uit alle daarmee belaste organen de restanten van de antibiotica en prednison op, waardoor het herstel wordt bevorderd.
Reinigingskuur en Xie Tang formule gaan perfect samen en de combinatie heeft al heel wat dieren zeker langdurig en vaak blijvend van hun jeuk en eczeem verlost.
Waarop kunt u letten als u vermoedt dat uw kat/ hond een huidallergie (jeuk) heeft?

Ontstekingsreacties van de huid (met name aan kop, rond ogen, oren en de mond, die verergeren door krabben.)
Ontstoken plekken aan/ onder de voeten, waarbij de kriebel wordt verdreven door likken en bijten, daardoor worden de tenen kaal
Algemene huidontsteking, met een donkere verkleuring en verdikking van de huid, in de oksels, de liezen en het halsgebied.
Kale plekken als gevolg van overmatig likken
Droog eczeem (rozige droge huid met korsten en eventueel met jeuk)
Nat eczeem (rozige huid, bedekt met kleine blaasjes eventueel met ernstige jeuk)
Netelroos (roze tot rode, gewelfde en duidelijk afgetekende vlekjes, meestal met ernstige jeuk)
Bij honden: irritatie van de huid rond de ogen, rond de bek en aan de onderste helft van de poten. De hond gaat bijten aan de tenen. In sommige gevallen heeft de hond een algemene huidontsteking. Deze is te herkennen aan een donkere verkleuring en verdikking van de huid in de oksels, de liezen en het halsgebied
Bij de kat is vaak de hele lichaamshuid aangetast, maar soms beperkt tot de kop. Dat een kat jeuk heeft hoeft niet altijd goed zichtbaar te zijn voor de eigenaar. Als er sprake is van kale plekken zonder dat te zien is dat de huid is aangetast, kunnen indirecte tekenen van jeuk en bovenmatig likken zijn: braken van haarballen, haren in de ontlasting, haren tussen de tanden of haarplukjes in de mand.
Gedragsverandering tengevolge van de jeuk. Door de enorme jeuk kan het gedrag van uw huisdier veranderen. Heftige jeuk is ongeveer het ergste wat uw huisdier kan overkomen. Ook een mens die continu jeuk heeft, wordt hier op termijn gestoord van
De jeuk kan seizoensgebonden zijn
Jeuk is niet altijd goed zichtbaar voor de eigenaar. Soms zijn er wel kale plekken, maar is de huid niet aangetast. De kale plekken ontstaan door likken. U kunt dan letten op: het braken van haarballen, haar in de ontlasting van uw huisdier, haar tussen de tanden of plukjes haar in de mand.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door