Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Borke
#366918
Als de situatie is zoals je beschrijft, waarom haar dan geen pijnstillers geven?
OK het is slecht voor haar nieren, maar dan heeft ze wel een beter gevoel dan nu, 18 jaar is een hele leeftijd voor een kat!
M.b.t. prozac, je zou aan Clomicalm kunnen denken, dat krijgt onze ex-dekkater ook van de dierenarts, krijgt hij het niet dan plast hij naast de kattenbak :-(
Onze dierenarts (ook de jouwe?) geeft het ook aan zijn eigen kat trouwens.

Maar je kunt ook aan een katwaardig einde denken...
Door Lizzy
#366956
AstridStraver schreef: Als de situatie is zoals je beschrijft, waarom haar dan geen pijnstillers geven?
Ja, dat gaan we morgen inderdaad maar eens vragen, pijnstillers voor haar.
OK het is slecht voor haar nieren, maar dan heeft ze wel een beter gevoel dan nu, 18 jaar is een hele leeftijd voor een kat!
Dat is ook zo. Ik vind het eerlijker om het voor haar ook tot het eind nog fijn te maken... Dan maar nog wat korter te leven, zo is het ook niks...
M.b.t. prozac, je zou aan Clomicalm kunnen denken, dat krijgt onze ex-dekkater ook van de dierenarts, krijgt hij het niet dan plast hij naast de kattenbak :-(
Onze dierenarts (ook de jouwe?) geeft het ook aan zijn eigen kat trouwens.

Maar je kunt ook aan een katwaardig einde denken...
Clomicalm? Ik dacht dat dat voor honden was? Maar kan dus ook aan katten gegeven worden! Goed dat ik het weet. Mijn DA is F. de Grauw. En de jouwe?
Door Borke
#366960
Lizzy schreef: Clomicalm? Ik dacht dat dat voor honden was? Maar kan dus ook aan katten gegeven worden! Goed dat ik het weet. Mijn DA is F. de Grauw. En de jouwe?
Yep, dat is ook de onze :-)
Clomicalm wordt ook aan katten gegeven er staat een interessant artikel over op de site van de Rasclub Maine Coon, te vinden onder het lopje artikelen, maar ik kom er nu niet in, probeer het later zelf even:
http://www.carton.nl/rmc/
Ik weet niet of het inmiddels ook voor katten is gedeponeerd. Maakt voor mij ook niet uit in dit geval.

Onze kater TC (ex dekkater) slikt Clomicalm 5mg een halve tablet per dag. Krijgt hij het niet dan plast hij naast de bak, heel vervelend. Ik had er alles aan gedaan (half jaar benchtraining, homeopathie etc) en toen dit maar geprobeerd. Zodra ik stop of de dosering verminder dan begint de onzindelijkheid weer.
Ik weet overigens niet of het een 'prozac' is hoor, maar onze kater is er blij mee. Overigens merkte ik niets aan zijn gedrag voor of nadat hij het slikt, alleen de vloer blijft droog :-)
Door Lizzy
#366972
AstridStraver schreef: Yep, dat is ook de onze :-)
Clomicalm wordt ook aan katten gegeven er staat een interessant artikel over op de site van de Rasclub Maine Coon, te vinden onder het lopje artikelen, maar ik kom er nu niet in, probeer het later zelf even:
http://www.carton.nl/rmc/
Ik weet niet of het inmiddels ook voor katten is gedeponeerd. Maakt voor mij ook niet uit in dit geval.

Onze kater TC (ex dekkater) slikt Clomicalm 5mg een halve tablet per dag. Krijgt hij het niet dan plast hij naast de bak, heel vervelend. Ik had er alles aan gedaan (half jaar benchtraining, homeopathie etc) en toen dit maar geprobeerd. Zodra ik stop of de dosering verminder dan begint de onzindelijkheid weer.
Ik weet overigens niet of het een 'prozac' is hoor, maar onze kater is er blij mee. Overigens merkte ik niets aan zijn gedrag voor of nadat hij het slikt, alleen de vloer blijft droog :-)
Ik heb net onze dierenarts gebeld ;D! Marion vertelde me inderdaad dat Clomicalm vaak voorgeschreven wordt voor katten. Ik heb Marion verteld wat de problemen zijn met Snuf. En nu jij het schrijft: Snuf piest ook heel vaak naast de bak! Ze vond het het beste idee om Clomicalm te proberen want ze verwacht (net als ik) niet dat het met pijn te maken heeft. We gaan dus zometeen Clomicalm halen voor haar! Zo hee, super bedankt zeg, voor je advies! Ik hoop dat het Snuf wat rust gaat geven! Enne: fijn dat jullie kater lekker op de pak piest :D!
Door Borke
#366982
Lizzy schreef: En nu jij het schrijft: Snuf piest ook heel vaak naast de bak!
TC on ze ex-dekkater plaste vanaf de leeftijd van 1 jaar naast de bak.
Met 4 jaar is hij gecastreerd en plaste minder naast de bak, maar bleef het wel doen (ook in de bank enz.).
Hij slikt Clomical vanaf ca. januari 2004 tot heden. Dat is erg lang, maar stoppen betekent onmiddelijke terugkeer van het ongewenste plasgedrag.

Startdosering Clomicalm voor hem was 5 dagen 2x 1/2 tablet per dag (hij weegt 8 kg).
Na de eerste dag plaste hij al niet meer naast de bak, een wonder....
Ik hoop dat jullie hetzelfde succes ermee hebben :-)
Door Lizzy
#367011
AstridStraver schreef: TC on ze ex-dekkater plaste vanaf de leeftijd van 1 jaar naast de bak.
Met 4 jaar is hij gecastreerd en plaste minder naast de bak, maar bleef het wel doen (ook in de bank enz.).
Hij slikt Clomical vanaf ca. januari 2004 tot heden. Dat is erg lang, maar stoppen betekent onmiddelijke terugkeer van het ongewenste plasgedrag.

Startdosering Clomicalm voor hem was 5 dagen 2x 1/2 tablet per dag (hij weegt 8 kg).
Na de eerste dag plaste hij al niet meer naast de bak, een wonder....
Ik hoop dat jullie hetzelfde succes ermee hebben :-)
Fantastisch zeg! Ik las inderdaad op Internet dat het geweldig goed helpt bij plaskaters! Heerlijk, want een kat die naast de bak plast.... dat is bepaald geen feest... Ik hoop ook dat het Snuf helpt. Ik houd je/jullie zeker op de hoogte!
Door Lizzy
#367034
sylvia schreef: Ik hoop dat het voor Snuf ook zo goed werkt , dan kun je er nog met gemak 10 jaar aan vastplakken :D
Hahaha, ja, dAt zou wel heel erg geinig zijn! Zou ze ons allemaal NOG een keer verrassen!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#367036
Lizzy schreef: Hahaha, ja, dAt zou wel heel erg geinig zijn! Zou ze ons allemaal NOG een keer verrassen!
Katten kunnen zo oud worden hoor, er zijn er best wat die gewoon dertig worden (tenminste vroegah dan )
Gebruikersavatar
Door sylvia
#367043
AstridStraver schreef: toen ze nog geen brokken kregen....?!
Ja, vroeger toen ik nog thuis woonde en bij veel kattenfokkers thuis kwam, liepen er overal wel van die besjes 23, 25 , 28 niemand keek daar echt van op, zou oud konden katten nou eenmaal worden, er was één ding , niemand die toen brokjes voerde, blik wel, afgewisseld met rauw hart en ééndagskuikens . Bij ons in de cattery ging het vrij snel na de invoering van brokken al mis, maar ja dan probeer je gewoon een andere brok :-X
Door Borke
#367057
sylvia schreef: Ja, vroeger toen ik nog thuis woonde en bij veel kattenfokkers thuis kwam, liepen er overal wel van die besjes 23, 25 , 28 niemand keek daar echt van op
Voor Maine Coons is er een 'methusalem lijst' waar Maine Coon katten van 15 jaar en ouder op vermeld worden, zo bijzonder is dat inmiddels geworden...
Door Helen
#367063
Ik liep toen ik 16 was stage bij een DA en hij had een hele oude kat. Ik vroeg hoe oud hij was en dacht zelf aan een jaartje of 15 oid. Bleek die kan dus 34 te zijn :o Ik geloofde het niet, maar hij liet me foto's zien van 34 jaar geleden en het was echt zo. Toen hij net was afgestudeerd en net een praktijk had geopend zette iemand een mandje met een aangereden kan voor zijn deur met kerst. Die kan had alles gebroken wat mogelijk was en operen oid was geen optie. Die kat (toen kitten) heeft een maandje of 3 in een mandje gelegen en hij heeft hem met de hand blikvoer gevoerd en op de kattenbak gezet. Na 3 maanden liep hij weer rond en na een half jaar zag je er niets meer aan. Hij heeft zijn hele leven blikvoer gegeten, een schaaltje melk per dag en hij heeft altijd heel veel muizen gevangen. Op zijn 34 ste was hij wel echt bijna op. Werd onzindelijk, heel mager, maar scharrelde nog leuk rond. Echt ongelooflijk. Hij had die kat al voordat hij zijn vrouw en kinderen had.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door