Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door charmed
#3214466
Onze Keshia heeft een herseninfarct op 11 jarige leeftijd gehad, en is volledig hersteld, ze is 14.5 jaar geworden.

Prudence heeft als jonge hond 3 en 4 jaar, 4 herseninfarcten gehad. 2 zware en 2 lichte, ze is van alle 4 volledig hersteld. Zij wist bij de derde infarct bepaalde dingen niet meer, hoe je in en uit de mand moest stappen en dat soort dingen. Nadien hebben we iets gegeven waardoor ze koeler was en meer zuurstof in de hersenen kreeg en daarna nooit meer herseninfarcten gehad. (maar dat is specifiek voor de stofwisselingsziekte) Vitamine B met name B6 en B12 zijn goed na zo'n herseninfarct.
Gebruikersavatar
Door mariekes_katten
#3215470
Ach, wat sneu voor je katje.

Mijn oude kat Mietze heeft op dezelfde leeftijd (ook 15 jaar) een hersenbloeding gehad.
Hij is daar niet echt meer van hersteld. Hij was net als jouw Nymphea - mooie naam! - nog wel voor van alles in: knuffelen, op schoot, lekker in zijn rieten reismand in de zon liggen (hij raakte helemaal gefixeerd op die mand). Ik heb hem gehouden zolang hij nog plezier had, en dat is toch nog ruim een half jaar geweest.
Wat hij niet meer kon was: zelf ergens op springen, traplopen, het klapdeurtje van de kattenbak openmaken en zijn nagels scherpen. Daar heb ik hem bij moeten helpen. Veel op de arm laten meeliften (tot zijn grote genoegen), deksel van de bak (dan maar wat vaker verschonen), dat werk...

De laatste drie weken werd hij ook incontinent en dat vond hij vreselijk. Toen is hij ook gestopt met eten, op het laatst ook met drinken, en zag je hem slechter worden.
Ik denk dat een kat meestal wel duidelijk aangeeft wanneer hij niet meer verder wil: dan stoppen ze met eten en drinken. Zolang jouw kat nog plezier heeft en het helpen voor jou doenlijk is, zou ik nog lekker van elkaar genieten.

Veel sterkte!

Barfplaats wordt gesponsord door