Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lil
#472004
even over blaasgruis en hills en waltham. Ik wilde een jaar geleden mijn vijf jarige poes laten inslapen, omdat ze al vier jaar struviet had en dit ondanks het voer en naderhand urineverzuurders vier maal per jaar terug kwam! Daarbij was ze van dit voer doodziek en de vacht was verschrikkelijk. Ben met de hond gaan barfen vanwege een granenallergie en ben zo gaan lezen. Heb de kat dus overgezet op vers en chineese kruiden met vit. C. Ze was er binnen drie maanden vanaf en nu dus al zeven maanden of nog langer zonder toevoeging aan de barf. Ik krijg trouwens van iedereen complimenten dat ze zo ontzettend mooi is en zo lief is geworden (tuurlijk als ik ziek ben dreig ik ook naar iedereen dat ze uit mijn buurt moeten blijven).
Door James
#473212
Blij dat het goed gaat. Hier hetzelfde hoor, heb ook een blaasgruis kater, die het prima doet op vers. Ik was in het begin best wel huiverig, want ze kunnen wel zoveel zeggen, 't is jouw beesie en je bent als de dood dat het fout gaat en het ook nog eens je eigen schuld is... In gedachte hoorde ik het de dierenarts al zeggen, tsja, ik had je nog zo gewaarschuwd. Maar ik kreeg complimenten dat hij er zo goed uit zag en toen heb ik alleen maar vriendelijk gelachen... ;D Ik vertel het hem later wel eens een keer...
Door tirnan
#473570
Bij mijn kater Wicky is 5 jaar geleden blaasgruis ontdekt en die krijgt al 5 jaar Hills m/d en heeft nooit nergens last van [ gelukkig] en de kat van mijn vriendin heeft 13 jaar geleden blaasgruis gekregen en die krijgt ook Hills. Dus al 13 jaar en die heeft ook nooit nergens last van. En met name de kat van mijn vriendin heeft maar 1x in zijn leven een dierenarts gezien en dat is 13 jaar geleden. En ook mijn kat komt eigenlijk nooit bij een dierenarts. Dus ik ben heel tevreden over Hills.
Maar ja daar kunnen natuurlijk meningen over verschillen.
Groetjes Patricia
Door Rosita
#473927
tirnan schreef:Maar ja daar kunnen natuurlijk meningen over verschillen.
Groetjes Patricia
Nou dat doen ze hier zeker.
Door Femke
#473978
tirnan schreef: En ook mijn kat komt eigenlijk nooit bij een dierenarts. Dus ik ben heel tevreden over Hills.
Maar ja daar kunnen natuurlijk meningen over verschillen.
Groetjes Patricia

Ik ben heel blij voor je dat je zo tevreden bent over die meuk. Mijn katten eten alleen maar vers, maar nu ze vanwege verhuizing bij mijn moeder zijn eten ze brok. M'n moeder zet wel versvlees neer maar ze verkiezen de chemische geur-en smaakstoffen (helaas).

Ze meuren een uur in de wind als ze in de kattenbak zijn geweest - ben ik niet van ze gewend.
Oliver haart als een idioot - ben ik niet gewend.

Deze 2 verschillen vallen me al na een paar dagen duidelijk op, moet je nagaan wat het lange-termijn effect zou zijn. Ben blij dat ik de kans niet krijg om dat te onderzoeken want dan zijn ze allang weer terug bij mij. En krijgen ze dus alleen nog maar vers.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#473995
tirnan schreef: Bij mijn kater Wicky is 5 jaar geleden blaasgruis ontdekt en die krijgt al 5 jaar Hills m/d en heeft nooit nergens last van [ gelukkig] en de kat van mijn vriendin heeft 13 jaar geleden blaasgruis gekregen en die krijgt ook Hills. Dus al 13 jaar en die heeft ook nooit nergens last van. En met name de kat van mijn vriendin heeft maar 1x in zijn leven een dierenarts gezien en dat is 13 jaar geleden. En ook mijn kat komt eigenlijk nooit bij een dierenarts. Dus ik ben heel tevreden over Hills.
Maar ja daar kunnen natuurlijk meningen over verschillen.
Groetjes Patricia
Heel fijn dat je er zo tevreden over bent, zo zie je dat ieder mens met iets anders tevreden is . Neem mij nou, ik ben pas tevreden als ik voer verstrek waar ze uberhaupt nihil kans op blaasgruis hebben ipv eerst meuk er in te doen waar ze gruis van krijgen om dat op te lossen met andere meuk waar verzuurders inzitten.
Door Ster
#474107
tirnan schreef:... Dus ik ben heel tevreden over Hills.
Maar ja daar kunnen natuurlijk meningen over verschillen.
Groetjes Patricia
Dat was ik ook. Ik had ook geen reden om het niet te zijn (behalve gezond verstand, maar het zij me vergeve). Mijn kat had geen blaasgruis meer en volgens mijn DA en de rest van NL was het prima voer. Totdat ik leerde wat ik mijn kat nu eigenlijk voerde :-X En sinds ik dat weet: dat de verzurende werking van Hills op een totaal onnatuurlijke manier tot stand komt door toevoegsels, en dat de rest van de voedingswaarden in brokken beneden peil is in vergelijking met een goed stuk vers vlees, wat als je er even over nadenkt ook heel logisch is, aangezien een kat een carnivoor is, sindsdien ben ik overtuigd dat Hills en welke brok dan ook troep is. En inmiddels weet ik dat vers vlees dezelfde verzurende werking heeft maar dan beter, nl door GEZOND voedsel, met een NATUURLIJKE verzurende werking, waardoor gruis uberhaupt niet ontstaat. Dus mijn katten krijgen nu dat wat ze behoren te eten en er komt geen brokkie meer in huis, waarvoor ze me dagelijks bedanken in de vorm van meer energie en een snorrend betoog tijdens het bereiden van hun maaltjes, iets waarvoor ze voorheen niet eens de moeite namen om op te staan! Misschien moet je eens iets lezen over wat er nu eigenlijk in die brokken zit. Het zou zomaar kunnen dat er dan een wereld voor je open gaat. In artis voeren ze de tijgers ook geen brok! ;)
Door Marieke
#474284
Ik word een beetje moe van die "ze-doen-het-zo-goed- op-brokken-want-ze-zijn-al-zo-oud-en-nooit-ziek-argumenten". Daar zit geen visie achter, dat is puur een observatie. Waarbij je je af mag vragen wat de definitie van "goed" is.

Ik snap het wel; je betaalt heel veel geld voor speciale brokken, die je speciaal bij de da haalt. Dan lijkt het op een of andere manier beter dan andere brokken.
En als je dan leest dat al deze moeite nog steeds niet het beste is steekt dat.
Door - pien -
#474929
Hier ook een kater met blaasgruis: hoeveel en wat van zo'n verzurend middeltje zou je dan de eerste tijd aan kvv of barf moeten toevoegen (na 6 jaar RC brokken)?
Laatst gewijzigd door - pien - op ma 23 jan 2006, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ster
#474951
Die van mij kreeg al 7 jaar Hills brokken en ik heb niks toegevoegd. Eerst af en toe wat vers gegeven om te kijken of hij het at, toen helemaal over op vers zonder verzurend middeltje. Maar er staat in dit topic wel wat je erin kunt doen. Ik meen appelazijn, vitamine c. Moet je even hierboven lezen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#475248
pandora schreef: Hier ook een kater met blaasgruis: hoeveel en wat van zo'n verzurend middeltje zou je dan de eerste tijd aan kvv of barf moeten toevoegen (na 6 jaar RC brokken)?
Heel vaak is vers eten al verzurend genoeg voor de meeste gruis katten, maar sommige hebben meer nodig en dan kun je bv cranberrie geven of appelazijn .
Door - pien -
#475355
Hoeveel moet ik dan toevoegen, want ik heb echt geen idee? En eet ie het dan wel, met dat zuur er doorheen? Ik wil hem zó graag van die brokken af, maar hij moet niet weer verstopt raken...
Laatst gewijzigd door - pien - op ma 23 jan 2006, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#475362
pandora schreef: Hoeveel moet ik dan toevoegen, want ik heb echt geen idee? En eet ie het dan wel, met dat zuur er doorheen?
Ik zou eerst eens gewoon vers proberen misschien is dat al verzurend genoeg. Hoeveel je moet geven om te verzuren dat weet ik niet, ik heb zelf geen katten met blaasgruis, maar ongetwijfeld zijn er andere leden die je daar wel een antwoord op kunnen geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door