Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Elfy
#317043
Hoi allemaal,

ik hoop dat jullie even met mij willen meedenken:

mijn FRETJE Emmy heeft 2 weken geleden dmv een keizersnede 13 pups op de wereld gezet. 2 hebben het niet gered. De andere 11 doen het heel erg goed!! Ze groeien als kool! Maar Emmy heeft het zwaar. Ik heb echt met haar te doen. 11 Van die sabbelende tankjes aan je buik hebben hangen, pfoe! Ze eet heel veel; ongeveer 250 gram Carnibest (voor de kat met diabetes omdat daar geen granen inzitten; granen zijn slecht voor fretten) per dag. Emmy weegt 650 gram en is dus een kleine dame.

Ze is moe en heeft echt weinig puf. Ik laat haar zo'n 4 a 5 keer per dag even rondlopen. Na een minuut of 5 wil ze terug naar haar pups of heeft ze zich heerlijk genesteld in een mandje.

Hoe en met wat kan ik Emmy nog meer bijvoeren of in ieder geval wat oppeppen zodat ze wat meer energie krijgt? Voorlopig kan ik de pups nog niet bijvoedden (daar zijn ze te klein voor) en moeten ze het allemaal van Emmy hebben.

Hebben jullie tips voor mij??

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken! :)
Door Rosita
#317071
Ik weet niet precies wat het verschil is tussen de Carnibest voor de kat met diabetes en de Carnibest Fret (ik geloof meer taurine, vet en eiwit, maar misschien ook meer van sommige vitaminen/mineralen), maar anders zou je haar dat een tijdje kunnen geven.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#317084
Je kan haar ook wat vetter vlees geven, ik neem aan dat dat bij iedere carnivoor hetzelfde werkt, en inderdaad zoveel laten eten als dat ze opwil en op kan.

enneeehhh waar blijven de foto's :D
Door Elfy
#317164
Bedankt voor de reacties!

Ze krijgt Carnibest Diabetes omdat ze de fretten variant niet lekker vind. Eigenlijk vinden alle fretten het niet zo lekker, maar ik hoop dat het nog wel komt. Ze moeten altijd wennen aan ander eten, maar deze keer zijn ze wel erg vasthoudend ::)
Emmy eet wat ze wil en opkan. Wat zijn de vettere vleessoorten? Lamsvlees is vetter dacht ik? Ik zal eens wat proberen, ze is erg van het makkelijke eten momenteel. Likken en/of slurpen is ok; langer moet het niet gaan duren ;)

De foto's komen eraan!! Ze zijn echt zooooooooo aandoenlijk!! Emmy vind foto's maken een beetje eng. Dat rare apparaat en die flitser... Ik ben dus voorzichtig! Maar ik ga m'n best doen!
Door Fura
#317982
Hoi Linda,
Wat een groot nest heeft je fretje gekregen!
De meeste frettenmoeders kunnen niet meer dan 8 puppies aan.
Vaak gaan er dus een aantal dood bij een groot nest. Soms halen fokkers ook puppies weg om dezelfde reden.
Als ik jou was zou ik een oproep doen of er iemand is met een klein nestje of een vrouwtje dat haar pups verloren heeft.

Meestal gaat het overplaatsen van pups namelijk heel goed. Je kan nu ook de pups gaan bijvoeren met kitten milk replacer of Waltham convalescence support met behulp van een pipet, druppel voor druppel en dat om de 2 uur. Bijvoeren van wat vaster voer kan vanaf 2,5 weken.
Veel succes ermee!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door