Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lyadeh
#305435
Hallo Barfers Onze kater wordt al meer dan een half jaar voor chr.niesziekte behandeld.Het gaat nog steeds niet echt lekker met hem.Nu '"denk"ik dat het wellicht voorhoofdsholteontsteking kan zijn Ik zou er graag wat meer van willen weten.Weet iemand van jullie of er een site over zowel niesziekte als voorhoofdsholteontsteking bestaat?Ikzou er graag wat meer van willen weten Ik hoop iets te horen want ik vind dit gesnuf en gesnotter enorm zielig voor onze kater.Bedankt namens Tijger. :D :D ;) (
Door lyadeh
#305444
Sorry was te vlug met vragen Heb het een en ander gevonden over niesziekte.Wil graag nog wel meer over symptomen van voorhoofdsholte weten. Wie weet hier wat meer van ? .
Gebruikersavatar
Door sylvia
#305447
Waarom denk je dat het voorhoofdholte ontsteking is?

Misschien is het een idee om eens naar een homeopatisch werkende DA te gaan .
Gebruikersavatar
Door Hitam
#305526
Chronische niesziekte ontaardt vaak in chronische bijholte ontsteking. Is heel lastig te genezen maar met goede voeding, homeopathie en kruiden vaak wel aardig binnen de perken te houden.
Door lyadeh
#305667
Wij zijn in september 2004 bij een zeer betrouwbare en bekende homeopaat geweest.Heeft tijger met verzwakt virus geent en ars.alb. D 30 en Kalium bichronicum D 30 voorgeschreven.Ging niet lekker Na 4 weken weer geent.Leek beter te gaan Kabbelde door.Niet echt goed maar het ging..Poosje neustonicum.Nu kreeg hij Ars.D12 samen met kal.D 30.Sinds een paar dagen heeft hij enorm volle neus. Bij onze allop. werkende DA Baytril gehaald .>Weet even niet hoe we verder met tijger moeten.Ik ben enorme voorstander van homeop. maar we zjn er (tijger dan) nog niets mee verder gekomen. Het punt is wij wonen in topje drente de homeop. midden nederland.Wij gaan er niet zo maar even langs.
Door lyadeh
#305671
Hitam??Wat versta je onder goede v oeding? Kvv neem ik aan?De homeopatische middelen zijn denk ik door de DA niet goed ingeschat en aan welke kruiden denk jij?Tijger vind ik zelf. helemaal niet voldoen aan het ars.album beeld dat ik op de site van Atjo heb gelezen.Heb jij advies voor tijger? Lya P.s.Ik ben vandaag begonnen met hem echinaforce te geven .Kan geen kwaad denk ik.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#306747
Een passend homeopathisch middel, daar heb ik een consult voor nodig. Dat lukt niet op deze manier.

En met goede voeding bedoel ik inderdaad versvlees voer, dat zorgt ervoor dat de weerstand beter wordt. Soms is dat alleen al voldoende.

En kwa kruiden heb ik een speciale combinatie waarin onder andere Echinacea en vlierbes zitten. Dus die Echinaforce is inderdaad geen selcht idee.
Door lyadeh
#309046
Hallo.Ik heb begrepen dat jij Drs.T Koning bent? Leuk kennis te maken hier.Kun je de naam van ed kruiden combinatie hier achterlaten?Dan kan ik via de praktijk informeren hoe ik het event. bestellen kan.Het lijkt mij voor tijger wel een goed middel.(Heb het een en ander over vlierbessen gelezen )Kan later wel kijken wat we nog meer met Tijger gaan doen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#309293
Ja, dat ben ik inderdaad.
Ik laat hem speciaal op recept maken. Dus ik ben bang dat het niet algemeen verkrijgbaar is.
Door lyadeh
#310562
Ik bedoel ook eigenlijk dat ik via jouw praktijk er wat meer over te weten wilde komen.Word het per kat samengesteld of is het gewoon voor katten met niesziekte?Als het in mijn budget past , zou ik er op de een of andere wijze aan willen komen.Wij wonen in het hoge noorden dus kunnen het niet zomaar even langs halen.Mijn man komt wel r egelmatig in jullie richting .
Gebruikersavatar
Door Hitam
#310658
Hij kan het in de winkel wel afhalen. Het heet Sambucus: chronische sinusitis.
Gebruiksaanwijzing staat er op.

Het werkt het beste als er echt groengele snot uit de neus komt en de ogen niet meedoen.
Door lyadeh
#310800
Het klinkt mij als muziek in de oren.Tijger heeft alleen geel/groene snot uit zijn neus. Zijn ogen doen niet mee Ook af en toe een hoest. Zou ik het ook telefonisch kunnen regelen en het laten opsturen dan heb ik het veel eerder dan dat mijn man weer een keer in Almere is.Ik hoop het van harte !! Ik zit er echt mee omhoog. Hij krijgt nu een kuurtje Baytril maar hij begint alweer te snotteren.Al die vieze chemische troep,en het helpt ook niet.
Door amber2
#311089
Onze kat heeft al van jongs af aan chronische niesziekte (heeft als kitten niesziekte gehad), en ik heb de afgelopen jaren al veel geprobeerd aan natuurlijke middeltjes om dit te verbeteren. Nooit met erg groot succes. Hij kreeg alrijd nog brok (royal canin) omdat zijn maag/darmen te erg verzwakt bleken om nog op rauw versvlees over te gaan. Nu eet hij sinds een paar week graanloos hoogwaardig 'blikvoer' (anifit), zonder conserveermiddelen/antioxydanten en zonder grote hoeveelheden kunstmatige vitamines/mineralen. Dit doet hem enorm goed; hij snottert aanzienlijk minder! Dus ik weet niet wat je nu voert, maar ik zou in de eerste instantie dus altijd het voer zo optimaal mogelijk maken en dan kijken of je nog supplementen nodig hebt. Wanneer je al wel versvlees voert en hij heeft toch nog veel last kun je het 'Lapacho compositum' van de Groene Os proberen. Dit is een kruidenmiddel met verschillende tincturen en volgens mij ook een paar homeopatische middelen. Het bevat ook Echinacea. Van de holistisch dierenarts die ik ken heb ik er veel positieve verhalen over gehoord; katten met (chronische) niesziekte waarbij niets hielp (ook aan reguliere middelen) die enorm verbeterden hierdoor!
Door lyadeh
#311277
Ja tijger heeft het als kitten uit het asiel meegekregen.Is de eerste jaren van zijn leven geent later niet meer.Sinds ruim twee jaar, denk ik, steekt het de kop weer op.Ik heb van Hitam (DE dierenarts op deze site) goede adviezen gekregen daar ben ik nu mee aan de gang.Alleen vers vlees Kvv dus,wil hij niet eten.Ik probeer van alles wat Rodi,ahv,ruaw vlees.Mijnheer vindt het maar niets.Hij at /eet nutro brokken.Zijn darmen kunnen het wel redelijk aan(rauw).Van Anifit heb ik nog nooit gehoord(las ergens op barfplaats wel eerder die naam) BEn wel benieuwd waar dit te koop is.En hoor er graag meer over .zo lang Tijger nog niet echt gezond wil eten , is dit misschien even een tussen oplossing.Bedankt voor je adviesGr. Lya.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door