Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door gonny
#305372
Eidos schreef: Tnx :-*

alsje!!! ik had trouwens een bach bloesem die misschien voor Fleur geschikt is gepost....gezien??? :-\
Star of Bethlehem.. ;)
Door Eidos
#305375
gonny schreef: alsje!!! ik had trouwens een bach bloesem die misschien voor Fleur geschikt is gepost....gezien??? :-\
Star of Bethlehem.. ;)
Ja had het gezien ;)... Maar voor Fleur is helaas niks meer geschikt :( ... Maar ik zal eens kijken of ik er hier in de buurt aan kan komen en hoop dat Poek zich daar wat beter bij gaat voelen...
Laatst gewijzigd door Eidos op za 16 apr 2005, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
#305376
Eidos schreef: Ja had het gezien ;)... Maar voor Fleur is helaas niks meer geschikt :( ;)... Maar ik zal eens kijken of ik er hier in de buurt aan kan komen en hoop dat Poek zich daar wat beter bij gaat voelen...
o sorry.....(trut dat ik er ben... :-[)
Door Eidos
#305377
gonny schreef: o sorry.....(trut dat ik er ben... :-[)
Geeft niet joh ;).. Al die namen .. ik haal ze ook wel eens door de war :) ;)
Door gonny
#305379
Eidos schreef: Geeft niet joh ;).. Al die namen .. ik haal ze ook wel eens door de war :) ;)
:-[ is de leeftijd.......
Door Femke
#305437
He lieverd het is ook verschrikkelijk moeilijk, helemaal omdat Poek en Floer hun hele leven samen zijn geweest.
En je hebt er zelf ook heel veel verdriet om, en dat voelt Poek natuurlijk ook. Ik heb nog een flesje Star of Bethlehem liggen, zal ik het je opsturen? Je kunt het trouwens zélf ook gebruiken hoor, als steuntje in de rug :-* het is en blijft verschrikkelijk moeilijk....
Als ik het je moet toesturen dan moet je me je adres maar even PB'en, dan doe ik het op de post.
Door 202spots
#305499
Hier vind je meer Barbara,
http://www.holistic.ie/essays/cats.htm
o.a:
Remedies Most Useful in Cats
Cats demonstrate personality and experience emotions just as we do. The following indications are given in hopes of expanding your understanding of feline behavior and the application of the Bach Remedies. There are 38 various remedies, and the ones listed are by no means the only ones that apply to cat usage, but they are most common.

Beech:
Perfect for the intolerant cat. Some of the symptoms are spraying on belongings of owner's new mate and/or constantly complaining or whining.
Chicory:
For the cat that demands all the attention, wants love ones nearby constantly, or to help let go of a lost human or animal friend.
Clematis:
To return cat to consciousness after an accident or surgery. Also to help newborn kittens take their first breath and for cats who seem to sleep too much.
Elm:
Helpful in temporary overwhelming circumstances such as traveling, particularly flying.
Holly:
Helpful for ill-tempered cats and those that have been abused or neglected. Also, useful when they must be quarantined, such as when boarding.
Honeysuckle:
Helps accept losses encountered in cat's life, replenishes depleted energies after physical ordeal or illness and is chief remedy for homesickness (as when boarded or after moving).
Impatiens:
For the overly anxious, impatient cat and for any form of pain. For cats impatient with antics of younger cats or children.
Larch:
Increases self-esteem in cats that cower in corners, or have suffered abuse.
Mimulus:
For long-term fears of circumstances, people or other animals. If fear becomes TERROR, turn to Rock Rose or Rescue Remedy.
Rescue Remedy:
Combination of five remedies. For an accident, illness or stress. (Do not neglect veterinary advice in serious cases). If you wish to have only one remedy, Rescue is always appropriate.
Rock Rose:
For acute fears and terrors such as from an accident or after any traumatic event. To help calm feral cats.
Star of Bethlehem:
Emotional and physical trauma - past or present. Helps restore feeling of dignity and security. (Security is the number one emotional need of cats.) Shelter-adopted cats.
Vine:
For the cat that rules all other cats - the boss. Self-assured and domineering.
Walnut:
To accept long-term change, such as new surroundings or new owners. Protects against outside influences such as noise, pollutants, or even stray cats.
Water Violet:
For loners who never complain and prefer being alone. Helps resolve deep grief. Balances instinct for solitude with enjoyable interaction with others. Seems tailor-made for the characteristic cat personality.
Willow:
For resentful cats that retaliate (such as urinating on your bed) for something you did to them.
Door Eidos
#305511
Hey bedankt Dory :-* :-*!!

Ik zie dat zowel de Chicory als Ster van Bethlehem dus wel van toepassing zijn ... Ga eerst de laatste proberen, mocht die niet helpen dan probeer ik Chicory.

Hoop dat mijn knulletje zich snel wat beter zal voelen :D.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#305844
ik roep nu ook maar wat, maar zou de DAP stekker hier misschien ook niet kunnen helpen?

Maar wat ik ook denk is dat een dier die moeite heeft met een overleden huisgenoot ook zijn /haar tijd nodig heeft om dit te verwerken. En die tijd moet hij ook krijgen zolang hij niet kwijnt zou ik hem die tijd ook geven.
Door Eidos
#306534
sylvia schreef: ik roep nu ook maar wat, maar zou de DAP stekker hier misschien ook niet kunnen helpen?

Maar wat ik ook denk is dat een dier die moeite heeft met een overleden huisgenoot ook zijn /haar tijd nodig heeft om dit te verwerken. En die tijd moet hij ook krijgen zolang hij niet kwijnt zou ik hem die tijd ook geven.
Ja das waar Syl... Ik vind het alleen zo moeilijk om te zien dat hij haar nog zo mist... Misschien wil ik ook wel te snel :-\... Hij krijgt in ieder geval heel veel liefde en aandacht en word heel vaak lekker geknuffeld en geborsteld ( vind ie geweldig ::) ;D ) en we spelen ook vaak met hem, dus we zorgen wel voor wat afleiding ;) :D. Die dap zal ik ook eens aan denken ;).. is misschien sowieso wel een goed idee voor als we gaan verhuizen ;) ;D.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#306688
Eidos schreef: Ja das waar Syl... Ik vind het alleen zo moeilijk om te zien dat hij haar nog zo mist... Misschien wil ik ook wel te snel :-\... Hij krijgt in ieder geval heel veel liefde en aandacht en word heel vaak lekker geknuffeld en geborsteld ( vind ie geweldig ::) ;D ) en we spelen ook vaak met hem, dus we zorgen wel voor wat afleiding ;) :D. Die dap zal ik ook eens aan denken ;).. is misschien sowieso wel een goed idee voor als we gaan verhuizen ;) ;D.
Ja verhuizen is ook altijd een goeie stress veroorzaker.
Ik heb trouwens geen ervaring met de dap stekker , dus ik kan je ook niet zeggen of het goed helpt.
Door Femke
#307105
Ik heb voor mijn verhuizing mijn katten voor 3 weken naar mijn moeder gebracht, was als de dood dt ze uit het ene of het andere huis zouden ontsnappen........

Anders moet je de kat in het oude huis opsluiten in de kamer die het langs 'rustig' blijft en in het nieuwe huis weer in de kamer die het eerst weer rustig is. En echt goed uitlijken voor ontsnappen!
Door Eidos
#308375
Femke schreef: Ik heb voor mijn verhuizing mijn katten voor 3 weken naar mijn moeder gebracht, was als de dood dt ze uit het ene of het andere huis zouden ontsnappen........

Anders moet je de kat in het oude huis opsluiten in de kamer die het langs 'rustig' blijft en in het nieuwe huis weer in de kamer die het eerst weer rustig is. En echt goed uitlijken voor ontsnappen!

Ja zo was het ook de bedoeling ;) :D. Ik denk dat ik poek in de badkamer zet ;).. Mandje, veel dekens om in weg te kruipen, kattenbak, voer en drinken erbij ;). In de badkamer hoeft niemand te komen, dus dat is makkelijk. Zit nog te denken wat prettiger is... Hem eerst in onze eigen badkamer te zetten en op te halen als alles over is, of hem voortijds, of halverwege op te halen en in het nieuwe huis in de badkamer te zetten... In ons huidige huis staan de droger en wasmachine namelijk in de badkamer, in het nieuwe huis is daar een aparte plek voor... Dos nemen we gelijk mee naar het nieuwe huis zodra we de sleutels hebben.. Zo kan hij alles al even bekijken ... Ik denk dat ik hem lekker in de tuin neerleg met zn speeltjes en een heerlijke lap pens of een groot bot ofzo :D.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door