Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Ik heb bij mijn katten ontdekt dat een snoepje door kvv dat ze eerst niet willen eten wonderen kan doen. Eén of 2 snoepjes er een beetje induwen en dan eten ze vaak vanzelf verder... Wie weet doen die van jou dat ook met brokjes ;)
En verschillende smaakjes uitproberen, wie weet is er één variant die ze wel lekker vinden...
Arm beest! Vindt hij het fijn als je aan zijn oren zit? Zo ja, dan kan je oorwerk doen (oren zachtjes afstrijken)... en rondom de oorschelp loopt de drievoudige warmer meridiaan, dat werkt op onder andere de spijsvertering. Mooie plek om als je weet hoe kleine TTouches te doen en als je niet weet hoe, gewoon daar een beetje kroelen doet vast ook al heel veel goed :-*  :bigarmhug:
EllenL schreef: Ik heb bij mijn katten ontdekt dat een snoepje door kvv dat ze eerst niet willen eten wonderen kan doen. Eén of 2 snoepjes er een beetje induwen en dan eten ze vaak vanzelf verder... Wie weet doen die van jou dat ook met brokjes ;)
En verschillende smaakjes uitproberen, wie weet is er één variant die ze wel lekker vinden...
Allereerst wil ik je heeeel veel sterkte en beterschap wensen met het herstel van Beer en Max.
Hoe gaat het nu met Beer?

Op die manier zoals Ellen schreef werkt het bij een van mijn katten: favoriete snoepje er in drukken en dan eet ze de snoepjes op en gaat ze door tot het laatste likje kvv.
Maar dan moeten ze wel gek zijn van een of ander snoepje of brokje.
Wat ik wel weer nieuw ontdekt heb is dat mijn katten zelf gemaakte kvv veeeeeeeel lekkerder vinden dan de kant en klare kvv  :biggrin2: ;D :D

Als je tips wilt heb ik er nogal een paar, ik heb tot nu toe alle katten over gekregen op rauw. Bij iedere kat werkt weer een andere truck. Het kan echt lange tijd duren, maar ze zijn echt allemaal "om" .
Zelfs BARF is me voor het grootste aantal gelukt. Dat is nog makkelijker, tegelijkertijd met je honden aan de BARF.
Maar als je zo over hebt op kvv zou dat natuurlijk al fantastisch zijn.

Beterschap voor de heren!!!
Dank je wel ... Ik ga me er zeker in verdiepen tzt maar voor nu willen ze beide helemaal niet lekker eten  :-\
Max is verder weer goed te pas, en Beer is nog steeds erg moe en ontzettend schor ?
Hij komt sinds einde van de middag weer beneden om te kroelen en bij ons te liggen, maar snoepjes en eten hoeft hij niet

Hoop dat dit morgen een stuk verbeterd is, want anders moet ik er toch zelf iets in gaan doen ... Niet eten lijkt me nou niet echt handig na een zware operatie

Wel zie je al een enorme verbetering van het naar de bak gaan !! Nu gaan ze eens in de zoveel tijd naar de bak ipv om het kwartier, en het graven in de bak is ook enorm afgenomen, dus de operatie is het zeker wel waard geweest !! Nu nog eten, en dan is dit vrouwtje ook weer blij
Laatst gewijzigd door Monique77 op do 07 nov 2013, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Anders zou ik inderdaad even gaan dwangvoeren.
Dwangvoer vinden ze nooit leuk, dus dan zou ik wel kvv durven geven. Dat kan je in balletjes rollen en zo naar binnen stoppen.
Als hij blijft spugen, even naar de DA gaan om iets tegen de misselijkheid en eens nakijken of de DA nog iets opmerkt dat niet goed zit.  Hij moet toch iets binnen kunnen houden.
Gelukkig hebben ze gisteravond laat gegeten !
Bij het "naar bed gaan ritueel" heb ik de bakjes gevuld, en terwijl ik mijn tanden ging poetsen zaten ze beide heerlijk te eten (spugen deed hij alleen de dag van de operatie)
Toen ik eenmaal in bed lag kwamen ze aan rennen, plofte naast me neer en lagen ze heerlijk te knorren  :smitten:

Wonden zien er keurig uit, dus we gaan voorzichtig aan de goede kant op  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door