Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door koekje
Ik zou het ook niet doen. Er kunnen zoveel redenen zijn waarom de kleine kakkerij heeft en dat kunnen ook tig medische dingen zijn.
Voor nu kuurtje afmaken en overleg houden met de dierenarts. Vergeet niet dat het een heel klein kitten met een enorme achterstand is. net als met kleine babymensen, daar zijn de eerste maanden de darmen ook nog niet 'af '.
Door Neally
LET OP: diatom niet aan kleine drachtige dieren, zoals poezen en cavia's geven. Ook niet aan jonge dieren geven zoals puppies, kittens.
Ken het helemaal niet, maar dit zinnetje zou mij zeker doen besluiten little Red nog even te laten wachten met dit goedje.

Wat betreft de kvv, ik zou, als hij het zou willen eten, geven.
Door lightning
Neally schreef: Ken het helemaal niet, maar dit zinnetje zou mij zeker doen besluiten little Red nog even te laten wachten met dit goedje.

Wat betreft de kvv, ik zou, als hij het zou willen eten, geven.
Daarom twijfel ik ook over het goedje. Niet geven aan kittens stond er inderdaad.
koekje schreef: Ik zou het ook niet doen. Er kunnen zoveel redenen zijn waarom de kleine kakkerij heeft en dat kunnen ook tig medische dingen zijn.
Voor nu kuurtje afmaken en overleg houden met de dierenarts. Vergeet niet dat het een heel klein kitten met een enorme achterstand is. net als met kleine babymensen, daar zijn de eerste maanden de darmen ook nog niet 'af '.
Ja daarom doet hij mij dus ook twijfelen wat te doen. Wat dat betreft heb je helemaal gelijk. Het is een heel klein kitten met een fikse achterstand. Niemand weet wat hij heeft mee gemaakt zijn eerste levens weken. Zal niet veel goed zijn geweest.

Ik ben allang blij dat hij nog steeds erg levendig is en speels. Enkelt groeien word nu minder hard door die kakkerij.
Door Kim_S
Wij hebben vorig jaar een nestje kittens zonder moeder in onze schuur gevonden en grootgebracht. (Bleken van de kat van de buurman te zijn maar hij wilde er niks mee te maken hebben  >:() Zij hadden ook diarree en groeiden niet goed, hadden ook een fikse achterstand omdat ze zeker een dag geen eten gehad hadden en nog heel jong waren.

Eerst hebben we ze geflest, maar toen we ze na een tijdje kvv en kuikens gaven begonnen ze pas echt op te knappen en te groeien. Als er geen (medische) redenen zijn om geen kvv te voeren, zou ik daar mee beginnen om te kijken of het dan beter met hem gaat.

Sterkte met je kleine rooie man!  :-*
Door suzanne 1
Kennissen van mij hadden precies hetzelfde probleem, alleen dan met een pupje...beestje is met een zak over haar kop gevonden...duidelijk om te laten stikken. De rest van de broertjes/zusjes was al dood. En het pupje was meer botjes en vel dan wat anders. Paar weken blik zonder graan gegeven en panacur etc., ze bleef aan de diarree. Ze durfden geen vers te geven omdat het hondje al zo zwak was en diarree had. Toen toch kvv gaan geven en sindsdien geen diarree meer gehad. En toen was ze met 3 weken op gewicht en groeide ook ineens.  Dus ik zou dat zeker proberen. De eerste dagen nog met gekookt water overgoten
Door Martine-Tom
Toen ik Dook uit het asiel haalde kreeg ik het advies om hem op dieetbrokken te zetten omdat hij zo gevoelig op zijn darmen was, braaf dat advies in de wind geslagen en gelijk aan de kippenvleugel gegaan...Als er 1 kat is die nooit diarree heeft is het Dook wel  :P Zelfs niet op alle kuren die hij gehad heeft...
Door lightning
Nog steeds levendig :biggrin2:. in 1 dag weer 40 gram gegroeit. Donderdag 633 en gisteren 675 gram. Of hij goed poept weet ik niet. Zitten meer katten op de bak. Laatste keer nog wel vlaaien uit geschept. Enige verschil wat ik nu wel merk is dat ik hem niet meer hoor piepen zo hard als hij moet poepen.
Door lightning
jaaaa we hebben  een stevige drol hahahahhah. Net zat hy op de bak. Of het door het vlees komt of de kuur of de combi maakt niet uit. Zo lang hy maar goed poept
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door