Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#2188259
Hier afgelopen week ook voor het eerst gemaakt: Avocado met sinaasappel en banaan. Werd lekker groen. Te drinken was het niet, wel te lepelen  ::) Avocado alleen vind ik niet te pruimen maar gecombineerd met ander fruit smaakt het best!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2188559
Ik heb het een hele poos gedaan, 's morgens zo'n papje, maar ik krijg ze niet meer weg. En ik had ook al heel snel weer trek.
Misschien zo af en toe weer eens proberen.
Door Borke
#2189275
Hitam schreef: Ik heb het een hele poos gedaan, 's morgens zo'n papje, maar ik krijg ze niet meer weg. En ik had ook al heel snel weer trek.
Misschien zo af en toe weer eens proberen.
Misschien een scheutje notenolie er door mengen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door sylvia
#2189342
Angelique schreef: Niet nodig joh, halve zak bladgroente, wat fruit erbij...fertig. Alleen boerenkool erin vond ik niet te knagen.

Mangootje doet het ook altijd goed. Er kan niet veel mis gaan, de smaak van het fruit overheerst een beetje.

Dus als het maar bladgroen is met fruit dan is het fertig en weg te krijgen
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2189585
Zo, de eerste zak spinazie/fruit is weggewerkt.  :biggrin2:  Nu maar eens andijvie proberen, en wat ander fruit.  Ben meer een hartig-eter dus banaan/appel/peer vind ik heel erg zoet, vooral 's ochtends.
Het gaat wel lekker snel, zo ontbijten. Meestal zat ik een kwartier te knagen op twee boterhammetjes of crackers want ik ben niet zo'n broodeter. Nu schenk ik twee grote hoge glazen vol en drink die met slokjes leeg tijdens het aankleden/plamuren.  ;)
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2189604
en dit nemen jullie dan als ontbijt/lunch?

EN hoeveel neem je daar dan van?

Misschien is het wel wat om mee te nemen naar het werk...maak ik het de avond van te voren klaar...
Door tieneke
#2189624
**Marjolijn** schreef: en dit nemen jullie dan als ontbijt/lunch?

EN hoeveel neem je daar dan van?

Misschien is het wel wat om mee te nemen naar het werk...maak ik het de avond van te voren klaar...
Hier als ontbijt en ik ga er heel de dag op  8) gisteren op 1 groot glas smoothie 42 banen in een kleine 40 minuten gezwommen zonder enige pauze tussendoor  8)
Gisteren was het een appel,banaan,mango plus eetlepel lijnzaad,eetlepel sesamzaad, theelepel rauwe cacao en theelepel rauwe maca.
Vaak gooi ik er ook rauwe tarwekiemen in of gemalen noten of tarwegras/chlorella etc, net waar ik zin in heb.
Door pallas
#2189927
tieneke schreef: Hier als ontbijt en ik ga er heel de dag op  8) gisteren op 1 groot glas smoothie 42 banen in een kleine 40 minuten gezwommen zonder enige pauze tussendoor  8)
Gisteren was het een appel,banaan,mango plus eetlepel lijnzaad,eetlepel sesamzaad, theelepel rauwe cacao en theelepel rauwe maca.
Vaak gooi ik er ook rauwe tarwekiemen in of gemalen noten of tarwegras/chlorella etc, net waar ik zin in heb.
Tieneke, waar haal jij je rauwe maca vandaan?
Ik wil het wel eens proberen.

OT
Als ik een smoothy maak voor de morgen dan gaat er naast groente, peer, appel en verse sinaasappel van alles in.
Meestal een scheutje olie of een schep lijnzaad.
Ik neem het mee en ik eet dan om een uurtje of 6 de helft en om 9.30 de andere helft.
ik heb dan genoeg tot aan een uurtje of 12. ( op een boterham red ik dat echt niet)
Smiddags maak ik in de winter vaak iets warms: eitje of een groentensoep, om een uur of 12
Dan eten we om 18.30 nog een warme hap en dat is het dan.
Moet zeggen dat het toch wel aaridg gaat hoor. af en toe een handje noten of gedroogd fruit als ik wat nodig heb tussendoor en dat is het wel.
Ik heb ook geen last meer van een droge huid sinds ik elke dag olie of noten inneem. :)

Vanmiddag had ik trek in zoet, dus twee bananen , een handje vijgen en kaneel in de blender gedaan. KLein scheutje agavesiroop erbij voor het extra zoetje. Jammie en zat vol tot nu toe :D
Door Irish
#2189942
pallas schreef: Tieneke, waar haal jij je rauwe maca vandaan?
Ik wil het wel eens proberen.
Ik heb het bij Mastercare gekocht.


Als ontbijt/lunch alleen is het voor mij niet voldoende, ik drink een aantal glazen als tussendoortje, vooral in de middag heb ik vaak een dip en probeer ik nu ipv voor iets slechts voor een smoothie te kiezen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2189944
tieneke schreef: Hier als ontbijt en ik ga er heel de dag op  8) gisteren op 1 groot glas smoothie 42 banen in een kleine 40 minuten gezwommen zonder enige pauze tussendoor  8)
Gisteren was het een appel,banaan,mango plus eetlepel lijnzaad,eetlepel sesamzaad, theelepel rauwe cacao en theelepel rauwe maca.
Vaak gooi ik er ook rauwe tarwekiemen in of gemalen noten of tarwegras/chlorella etc, net waar ik zin in heb.

Ik lees ...1 smoothie...42 bananen ::) :biggrin2:


Je moet dat baantjes zwemmen maar toch eens hernoemen :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door