Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
#2701705
Ulrike schreef:
Klinkt heerlijk!! Kun je snijbiet gewoon in de supermarkt kopen? Ik kan me niet herinneren het ooit gezien te hebben.

Zelf heb ik net ook weer mijn eerste smoothie verorberd, mijn blendertje lijkt het weer te doen  :biggrin2:. Misschien maar even afkloppen voordat hij weer de geest geeft  ::)..  Ik ben weer begonnen met een eenvoudige smoothie van 1 sinaasappel, 1 mango en wat ontdooide blokjes spinazie uit de vriezer, later heb ik nog een flinke scheut cintroensap bijgevoegd daar werd het nog een stuk frisser van. Was behoorlijk lekker, maar ik merk dat ik moeite heb met de groene kleur.. en dat terwijl het mijn lievelingskleur is  :uglystupid2:.
Had ook nog nooit snijbiet in de supermarkt gezien maar haal het op mijn bio adresje. Vandaag regenboogsnijbiet, allemaal verschillende kleuren stelen  :biggrin2:
Het is even wennen dat groen maar de fruitsmaak overheerst en je moet er verder gewoon niet over nadenken  ;D
Ben inmiddels verslaafd aan de groene smoothie's wil niet meer zonder. Iedere dag gaat er een liter doorheen.
Vind romana/bindsla , eikenbladsla/ bataviasla ook erg lekker zijn wat steviger en doen het goed in de smoothie's.
Door Ulrike
#2701792
hannabelgje schreef: Hoe doen jullie dat met die ingevroren spinazie? Eerst rauw blenderen en dan invriezen?
Ik heb het gewoon bevroren gekocht, niet ideaal helaas  :-\. De zakken spinazie hier in de supermarkt zijn zo groot  :o. De vorige keer was mijn zak nog niet leeg na drie smoothies en een salade. Toen was ik toch wel echt toe aan een andere groente  ::).
fransbulletje schreef: Had ook nog nooit snijbiet in de supermarkt gezien maar haal het op mijn bio adresje. Vandaag regenboogsnijbiet, allemaal verschillende kleuren stelen  :biggrin2:
Het is even wennen dat groen maar de fruitsmaak overheerst en je moet er verder gewoon niet over nadenken  ;D
Ben inmiddels verslaafd aan de groene smoothie's wil niet meer zonder. Iedere dag gaat er een liter doorheen.
Vind romana/bindsla , eikenbladsla/ bataviasla ook erg lekker zijn wat steviger en doen het goed in de smoothie's.
Ik hoop dat ik dat ook snel kan zeggen  :biggrin2:. Ik ben echt een makkelijke eter en de smoothies vind ik ook lekker klinken. Ik stel mezelf nu dus een beetje teleur dat mijn gevoel zich verzet  :P. Ik hou het de eerste tijd denk ik ook maar lekker fruitit en ik ga ze dunner maken zodat ik ze ook echt kan drinken, tot nu toe was ik telkens aan het lepelen.
Door hannabelgje
#2704603
keetje schreef: Ik ga maandag beginnen, ik denk dat ik er die graspoeder ook doormik, of is dat niet goed?
Ik doe het altijd, al is het alleen maar voor de mooie groene kleur ;D
Door Ulrike
#2704758
Mmmm net een lekkere op: 3/4 stronk paksoi, handvol peterselie, 1 citroen en anderhalve banaan ( kan het nooit laten om er al wat happen van te nemen  :P). Oh en nog een scheut water. Heerlijk fris en de banaan was helemaal niet overheersend.

Erg lekker vond ik ook een hele simpele: 1 banaan, 1 sinaasappel en wat blokjes bevroren boerenkool. Smaakte lekker naar banaan  :biggrin2:.

Er lekker als snoeperijtje (ook voor kleine kids): 1 mango, 1 sinaasappel en een stuk wortel. Knaloranje en heerlijk zoet.. niet echt een groene smoothie dus  ;).
Laatst gewijzigd door Ulrike op do 27 jun 2013, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fransbulletje
#2704774
Hier vandaag: Rode eikenbladsla, perziken, beetje ananas , banaan en 2 glazen water.
Lekker fruitig.
Door hannabelgje
#2704884
Net voor het eerst zelf amandelmelk gemaakt.  Dat was echt leuk.  Morgen dus een smoothie met amandelmelk.  Iemand nog tips wat te doen met de pulp?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2704911
hannabelgje schreef: Net voor het eerst zelf amandelmelk gemaakt.  Dat was echt leuk.  Morgen dus een smoothie met amandelmelk.  Iemand nog tips wat te doen met de pulp?
Volgens mij maakten ze hier ook wel eens koekjes van, maar receptjes heb ik niet.

Kokosmelk door je smoothie is ook erg lekker.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door