Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#2188068
Lizzy schreef: Joh!!!!! En? Bevalt het?

(ik krijg zowat braak neigingen als ik die groene kledder zie :yucky:)

Ja prima hoor. Smaakt prima, de smaak van fruit overheerst, dus ik vind dat het qua smaak weinig boeit of er nou bv andijvie of spinazie inzit.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2188071
Ik gebruik meestal andijvie of spinazie, soms een stengel bleekselderij erbij. Boerenkool heb ik nog niet aangedurfd, lijkt me echt niet lekker.
En wat betreft fruit, dat kan van alles zijn, wat ik maar in huis heb. Alleen banaan hoeft van mij niet zo. Ananas vind ik wel heel erg lekker.
Ik moet zeggen dat ik geen water toevoeg, en krijg dan een soort dikke pap, net vloeibaar genoeg te drinken, maar kan ook prima opgelepeld worden,
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2188079
Deesje schreef: wat ook erg lekker is:

postelein (spinazie kan ook) met banaan en vers geperst sinaasappelsap

andijvie met grapefruit, water en druiven

of (niet groen maar wel lekker)
avocado, 3/4 dadels, bosje munt, aanvullen met sinaasappelsap naar wens
Die lijkt me ook lekker, niet zo zoet.


Maak jij ook wel eens 'hartige' groene smoothies?
Gebruikersavatar
Door choopy
#2188086
Irish schreef: Als je een goede blender hebt wordt het een wat dikkig papje zonder stukjes.
mmm, misschien dan toch eens gaan proberen
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2188088
En met een nieuwe blender in het vooruitzicht: wat voor blender gebruiken jullie?


Heb het tot nu toe met eentje van de Hema gered, maar dat werkt toch niet zo fijn. Het wordt wel goed fijn hoor, maar kan hem niet te lang achter elkaar laten draaien, dan gaat het een beetje naar verbrand plastic ruiken.  :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2188105
Sanyo schreef: Ik gebruik meestal andijvie of spinazie, soms een stengel bleekselderij erbij. Boerenkool heb ik nog niet aangedurfd, lijkt me echt niet lekker.
En wat betreft fruit, dat kan van alles zijn, wat ik maar in huis heb. Alleen banaan hoeft van mij niet zo. Ananas vind ik wel heel erg lekker.
Ik moet zeggen dat ik geen water toevoeg, en krijg dan een soort dikke pap, net vloeibaar genoeg te drinken, maar kan ook prima opgelepeld worden,
Meh, als ik er geen water bij doe dan draait klungel het zaakje niet rond. Daarbij vind ik goed drinkbaar wel lekker, dus doe er naderhand, als ik de flesjes voor 3/4 gevuld heb, nog wat water bij.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2188107
tristan schreef: En met een nieuwe blender in het vooruitzicht: wat voor blender gebruiken jullie?


Heb het tot nu toe met eentje van de Hema gered, maar dat werkt toch niet zo fijn. Het wordt wel goed fijn hoor, maar kan hem niet te lang achter elkaar laten draaien, dan gaat het een beetje naar verbrand plastic ruiken.  :D
Die lucht ken ik :biggrin2: Over goede blenders weet ik dus nog niet veel, klungel moet eerst kapot gaan, dan kijk ik verder.
Door tieneke
#2188108
Hier de Vitamix 5200 en deze bevalt super maar is niet goedkoop, ik gebruik deze dus niet alleen voor smoothies en sappies maar ook voor groentenmixen, deeg etc.
http://www.myvitality.nl/vitamix-super- ... 8l5fj35kq6 dit kan hij allemaal: https://www.vitamix.co.uk/index.php?opt ... &Itemid=99

http://rawfood-nederland.nl/smoothies.php
Laatst gewijzigd door tieneke op wo 07 dec 2011, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2188158
Lizzy schreef: Alle drie :o :o :o :o
;D ;D ;D ;D

Ik doe het ook al een tijdje en het bevalt prima.

Ik doe het met een staafmixer, gaat goed alleen heel soms als ik de verkeerde volgorde doe dan blijft het groen een beetje in stukjes. :-\
Door Deesje
#2188234
ik heb een blendtec (vergelijkbaar met tienekes vitamix).. daarvoor had ik eentje van philips, 700Watt met zo'n staafmixer motor (zwart met rood) die deed het ook aardig, liep alleen vast op 'deeg' van noten en dadels..

ik maak ook hartige ja, soep-smoothies.. :D

bleekselderij, pompoen, wortel, tomaat, rode paprika en kruiden

tomaat en mango is een heel lekkere combi

veldsla en rucola met tomaat, en een paar zongedroogde tomaatjes en kruiden


ik maak soms 'pudding/papjes' dus ook met minder water, de variant met avocado, dadel en munt en sinaasappelsap kun je zo ook als frisse 'pap' doen..

ook maak ik vaak een 'pudding' van avocado, dadels, banaan, lijnzaad, speculaaskruiden (en extra kaneel) en aanlengen met water
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door