Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Bien
#1722832
Ja echt super zo'n machientje ;-) wij kopen ook bijna niets meer, alleen als ik het eens een keertje vergeten ben op vakantie ofzo, maar dan kopen ik ook altijd gedroogd.

waar zouden we zijn zonder de droogmachine ;-) voor de honden.
Door Irish
#1722959
Zo, de Bomann staat aan.
Vind wel datie behoorlijk wat geluid maakt.

Ben ontzettend benieuwd, hoe dik maken jullie de stukjes/reepjes?
Kreeg na een aantal ringen last van me klauwen van het knippen, opzoek naar een goede schaar en/of mes.
De wildschaar die ik vandaag bij de action heb gekocht voor nog geen 3 euro was geen succes, al heb ik die meer voor karkassen knippen gekocht :)
#1722980
Irish schreef: Ik ga zo struisvogelvlees drogen, ben benieuwd!
Dat gaat goed hoor, ik heb het vorige week gedroogd, duurt wat langer omdat de stukken wat dikker waren, maar ze vinden het hier heerlijk!!
Uiteraard een vet randje eraf gesneden.
#1723038
ik lees net dit stukje wel interessant om het vlees te drogen. Is het dan net zo gezond als vers voer of gebruiken jullie dit alleen als snack?
Zou wel een oplossing kunnen zijn voor dagjes weg als de hond meegaat (is met vers vlees wel lastig om goed genoeg koel te houden) of zelfs met vakanties
Gebruikersavatar
Door nova
#1723320
viperenoscar schreef: ik lees net dit stukje wel interessant om het vlees te drogen. Is het dan net zo gezond als vers voer of gebruiken jullie dit alleen als snack?
Zou wel een oplossing kunnen zijn voor dagjes weg als de hond meegaat (is met vers vlees wel lastig om goed genoeg koel te houden) of zelfs met vakanties
Ik gebruik het als snack.
Tijdens vac. neem ik vlees voer mee, en wat ik tekort kom koop ik ter plekke.
In elke supermarkt verkopen ze wel kippebouten en rundergehakt of soepvlees :)
Door Irish
#1723374
Nou de struisvogelvlees is mooi droog (denk ik!  ;), het is natuurlijk mijn eerste keer)
Gisteravond aangezet en om 7:30 uitgezet, dus dat lijkt me prima. (uurtje of 10)
Heb er ruim 100 gram gedroogde struis uitgehaald, met 5 schalen, denk dat ik volgende keer wel iets meer er op kan neerleggen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door