Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#1720250
Yaaay, manlief overgehaald er een te mogen kopen, hij heeft hem vandaag besteld dus hoop hem dinsdag te hebben  :mbounce:

ik denk dat ik ga beginnen met kipfilet en kalkoenfilet voor de hond, en iets van fruit voor mezelf en de rattenmonsters!

Misschien ook eens iets van konijn of lam zien te vinden in de buurt :)
Door Ons Elftal
#1720342
nova schreef:

Als je in de schalen kijkt, dan zie je aan de binnenkant van de schaal , langs de rand een soort nokjes , of tandjes, of lipjes zitten, hoe je dat ook mag noemen.
Je moet zo stapelen tijden het drogen, dat de bovenste schaal op die nokjes op lipjes rust tijdens het drogen.
Hierdoor kan de verwarmde lucht weg tijdens het drogen.
De bodem schaal heeft geen nokjes

Was bij mijn geen succes :(
Vanmorgen was een hele lading long - na 12 uur drogen - nog niet droog. Voortaan zet ik ze maar weer gewoon in elkaar.
Door Tanna
#1721342
nova schreef: Buiten bedrijf is het app. zo groot als een flinke soeppan
Als het app, aan staat wordt het wat hoger omdat je ventilatie kieren tussen de schalen moet laten.
Ik kan er ong, 1 kilo vlees in een keer op drogen
Maten: diameter 28,5 cm en hoogte 18 cm . ong, als de ventilatiekieren niet open zijn, ben ff te lui voor plaatjes :-[
Staat dat ook in de gebruiksaanwijzing? Kan ik me niets van herinneren............dat wil zeggen dat ik die schalen dus elke week verkeerd stapel :-[ :-[.
#1721367
koekje schreef: hoeveel herrie maakt zo'n ding en hoe lang is de droogtijd voor fruit voor de mens (appel en mango en banaan ofzo)?
Ik vind persoonlijk dat het toch wel veel herrie maakt maar het ligt, denk ik, ook aan de ondergrond. Fruit heb ik nog niet gedroogd.
Tanna schreef: Staat dat ook in de gebruiksaanwijzing? Kan ik me niets van herinneren............dat wil zeggen dat ik die schalen dus elke week verkeerd stapel :-[ :-[.
Hier ook nog eens de gebruiksaanwijzing nagekeken maar er niks over kunnen vinden. Hier ging het drogen mijn inziens toch wel sneller.
#1721381
Tanna schreef: Staat dat ook in de gebruiksaanwijzing? Kan ik me niets van herinneren............dat wil zeggen dat ik die schalen dus elke week verkeerd stapel :-[ :-[.
Hier staat het ook niet in de gebruiksaanwijzing :-\ maar wij doen het wel.

koekje schreef: hoeveel herrie maakt zo'n ding en hoe lang is de droogtijd voor fruit voor de mens (appel en mango en banaan ofzo)?
Hij zoemt. Voor de één is dat herrie, voor de ander niet. Hij staat hier in de bijkeuken en ik vind het niet echt storend, ik hoor het wel als ik in de keuken zit. Nu is er hier niet echt veel omgevingslawaai, dat scheelt. Als je flink wat uren in het gezoem zit zou ik het misschien niet zo prettig vinden maar met een muziekje op de achtergrond, of A'dams stadsgeluid valt het misschien best wel mee. ;)

Banaan en appel drogen wij in een uur of 6/8.
Door Tanna
#1721397
tristan schreef: Hier staat het ook niet in de gebruiksaanwijzing :-\ maar wij doen het wel.
Ik heb er nog eens over gedacht, maar ik denk dat ik ze toch blijf stapelen zoals ik het altijd al deed. Dan is het apparaat helemaal dicht en dat vind ik toch een wat frisser idee :).
Door Nynke
#1721569
Tanna schreef: Ik heb er nog eens over gedacht, maar ik denk dat ik ze toch blijf stapelen zoals ik het altijd al deed. Dan is het apparaat helemaal dicht en dat vind ik toch een wat frisser idee :).
bij mijn droger doe ik altijd de schalen zo stapelen dat ze klem op elkaar zitten, de lucht kan er dan alleen via het deksel uit. Anders bereikt de warme lucht toch nooit de bovenste schaal? Of bij een vanbovennaaronderenblazer ::) de onderste ??
#1721592
De bak onder de onderste schaal voelt net zo warm als de schalen daarboven (blazer zit boven).
En dat is met de ventilatiegaatjes open  :)

Ik vind wel dat ie aardig wat geluid maakt, maar kan me er niet aan storen.
Als ik ga drogen zet ik 'm in de badkamer (bij gebrek aan een bijkeuken) met de ventilator aan zodat de geur ook wat wegtrekt.
In de zomer ga ik niet meer buiten drogen i.v.m. de enorme hoeveelheid vliegen die daar op af komt.
Door Tanna
#1721671
Nynke F schreef: bij mijn droger doe ik altijd de schalen zo stapelen dat ze klem op elkaar zitten, de lucht kan er dan alleen via het deksel uit. Anders bereikt de warme lucht toch nooit de bovenste schaal? Of bij een vanbovennaaronderenblazer ::) de onderste ??
Dat vind ik ook een logische gedachte, Nynke. :)
#1721904
dancingdaydream schreef: IS het gezoem ongeveer te vergelijken met een flinke PC die dag en nacht aanstaat of meer zoals een magnetron?
Mijn pc maakt minder geluid, mijn magnetron meer. ::) Het is ongeveer vergelijkbaar met mijn diepvries wanneer die op superfrost staat. Wanneer de droger in een ander vertrek staat en het is stil moet je goed luisteren om het te horen. Wanneer bv een tv of radio aan staat zal je hem niet horen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door