Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door velduil
#1717810
Ik heb nu reepjes kipfilet in een heteluchtoven oven , ( tip van hier op barfplaats ) op 50 graden en het ligt er nu 5 uur in en hoewel de  buitenkant al redelijk droog voelt  is de binnenkant nog zacht, ik vind het wel lang duren zeg Pffffffffffffff.
Door Ons Elftal
#1717817
velduil schreef: Ik heb nu reepjes kipfilet in een heteluchtoven oven , ( tip van hier op barfplaats ) op 50 graden en het ligt er nu 5 uur in en hoewel de buitenkant al redelijk droog voelt is de binnenkant nog zacht, ik vind het wel lang duren zeg Pffffffffffffff.
Op de droger duurt het ook lang hoor, zo'n 8 tot 11 uur. Ligt er aan hoe vochtig de omgeving is waar de droger staat (bij ons in de schuur en daar kan het best wel vochtig zijn) en wat je droogt.

Voordeel van de droger is, dat je die 's nachts aan kunt laten staan. Ik zet hem meestal rond een uur of elf 's avonds aan en dan heb je 's morgens een hele droger vol beloningssnoepjes voor de honden.
Gebruikersavatar
Door nova
#1717835
Benjy en Misty schreef: Ze zijn los te koop. Ze kosten €5,95 per schaal. Wanneer je er 5 wilt hebben kun je dus beter een Bomann erbij kopen.
wat n geld zeg, ben ik idd beter af met n 2de drogertje
Gebruikersavatar
Door nova
#1719216
dancingdaydream schreef: Ik wil die bomann van 25 graag bestellen, maar zou iemand een foto kunnen maken van het apparaat in een keuken oid? ik kan geen goed idee krijgen van de grootte ervan..

en waar zijn de extra ringen te koop?
Buiten bedrijf is het app. zo groot als een flinke soeppan
Als het app, aan staat wordt het wat hoger omdat je ventilatie kieren tussen de schalen moet laten.
Ik kan er ong, 1 kilo vlees in een keer op drogen
Maten: diameter 28,5 cm en hoogte 18 cm . ong, als de ventilatiekieren niet open zijn, ben ff te lui voor plaatjes :-[
Gebruikersavatar
Door nova
#1719241
BubbaBling schreef: ventilatiekieren moeten open? ???
Jaaaaaaaaa ::) ::).

Als je in de schalen kijkt, dan zie je aan de binnenkant van de schaal , langs de rand een soort nokjes , of tandjes, of lipjes zitten, hoe je dat ook mag noemen.
Je moet zo stapelen tijden het drogen, dat de bovenste schaal op die nokjes op lipjes rust tijdens het drogen.
Hierdoor kan de verwarmde lucht weg tijdens het drogen.
De bodem schaal heeft geen nokjes

Ff n rot vraagje:
Hoe lang duurt het voordat bij jou een lading droog is? ::)
Laatst gewijzigd door nova op zo 15 aug 2010, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#1719247
Hahaha ;D
Dat wist ik dus niet he :-[
Ik was m net aan het afwassen en snap gelijk wat je bedoelde.
Vanaf nu dus de ventilatieluikjes open ;D
Oh ik doe ze savonds voor het slapen erin en als ik wakker word haal ik het eruit.
Soms sochtends erin, ik denk dat het zo'n 10 uur is het drogen.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1719321
Nadia schreef: Hier staat de droger nu aan! (voor Angel)
Nova, Timer is zo gefixt door een tijdschakelaar. 7 euro bij de gamma ;)
Kijk, zo kom je nog eens iets tegen :) Angel zit al vol spanning te wachten ;D :-* :-*
#1719966
BubbaBling schreef: Hahaha ;D
Dat wist ik dus niet he :-[
Ik was m net aan het afwassen en snap gelijk wat je bedoelde.
Vanaf nu dus de ventilatieluikjes open ;D
Oh ik doe ze savonds voor het slapen erin en als ik wakker word haal ik het eruit.
Soms sochtends erin, ik denk dat het zo'n 10 uur is het drogen.
Ik wist het ook niet en lees het nu pas na een hele dag drogen. Morgen gaat het vast (nog) sneller! ;)
Door Ons Elftal
#1720059
nova schreef:

Als je in de schalen kijkt, dan zie je aan de binnenkant van de schaal , langs de rand een soort nokjes , of tandjes, of lipjes zitten, hoe je dat ook mag noemen.
Je moet zo stapelen tijden het drogen, dat de bovenste schaal op die nokjes op lipjes rust tijdens het drogen.
Hierdoor kan de verwarmde lucht weg tijdens het drogen.
De bodem schaal heeft geen nokjes

Nooit geweten :-[ Toevallig staan ze bij mij net aan dus heb het maar even snel veranderd :biggrin2:

Schept meteen ook weer mogelijkheden om iets dikkers te drogen. Dat was namelijk het enige nadeel voor mij van de drogers: dat je alleen dunne dingen kunt drogen.
Vanaf nu niet meer dus ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door