Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3459813
Honden parkeerplaats
IMG_2456.jpeg
IMG_2456.jpeg (5.5 MiB) 806 keer bekeken
Hier kan je de hond even ‘parkeren’; app downloaden, deurtje open, hond erin. Ruimte heeft airco.

Deze parking staat in Oslo naast de ‘mathallen’, een plek met allerhande barretjes waar je eten kan halen.

En dus.. wie zou zijn hond hier even ‘parkeren’?!?!? 😬
#3459815
Hier is een link naar de site van aanbieders: https://www.den4dogs.no/?lang=en

Idee is dus een veilige plek voor de hond als hè een boodschap moet doen.

Van de site:

Den4Dogs was founded in Norway by Morten Wang in 2003 with the goal of providing safe zones for dogs and people outside of stores. He wanted to combine errands and shopping with more time together with his beloved dog, but he was concerned for her safety, when leaving her tied up outside stores, possibly being fed or pet by strangers, stolen, or on her own outside in poor weather. He had also experienced his daughter almost being bitten by a fearful dog tied up outside a store, and Morten realized that Den4Dogs could keep both people and dogs safe. The management and team has since grown and Den4Dogs are now in Norway, Sweden, Denmark, and expanding to more countries in 2019 and 2020.

Vision
Safe and happy communities for dogs and people. Dogs are the happiest when they can go on errands together with you, but there are many places where your dog necessarily needs to wait outside for a limited amount of time, and many dog guardians and owners worry about the dog while shopping – for good reasons. Den4Dogs is the provider of the original solution that lets you maximize safe time with your dog while running errands and shopping.
#3459829
Ik denk dat het heel erg van de hond (en de baas) afhangt. Als de hokjes veilig zijn en er niet door vervelende figuren tegenaan getikt of anderszins wordt gedaan, dan zou het een mooie oplossing kunnen zijn. Maar als je er zelf geen goed gevoel bij hebt en/of je hond wil niet, tja, dan houdt het op!
#3459854
pearlsofpassion schreef: za 20 mei 2023, 18:19 Das toch gewoon een locker?
Kan dat dan niet aantrekkelijker?
Of dat je als eigenaar in functie van je hond kiezen of hij naar buiten kijkt of niet?
Het idee is juist dat je niet kan zien of er een hond in zit. Zodat mensen ook niet gaan klieren en de hond niet geprikkeld wordt door wat buiten gebeurt.
#3459855
pike schreef: za 20 mei 2023, 08:57 Maar zelfs met airco, je sluit je hond toch niet op een een donker kastje. En dan ook nog eens achterlaten.
Vinden honden een donkere ruimte zo vervelend? Ik heb ooit voor vrienden een hond van het vliegveld gehaald, wij hadden een hondenhok ingebouwd in de kofferbak, die hond sprong erin en wilde er absoluut niet meer uit. Onze honden vonden donkere holletje juist erg prettig, dan gingen ze slapen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zou weten of ik het met Shadow zou doen. Wij nemen hem nooit mee naar de stad, voor ons en voor hem niet prettig, en wij zijn meestal samen onderweg, dus kan er ook iemand bij de hond blijven. Dus speelt het niet zo.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door