Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3459857
Siberienne schreef: za 20 mei 2023, 21:08 Vinden honden een donkere ruimte zo vervelend? Ik heb ooit voor vrienden een hond van het vliegveld gehaald, wij hadden een hondenhok ingebouwd in de kofferbak, die hond sprong erin en wilde er absoluut niet meer uit. Onze honden vonden donkere holletje juist erg prettig, dan gingen ze slapen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zou weten of ik het met Shadow zou doen. Wij nemen hem nooit mee naar de stad, voor ons en voor hem niet prettig, en wij zijn meestal samen onderweg, dus kan er ook iemand bij de hond blijven. Dus speelt het niet zo.
Een van mijn Fauven kroop graag in "holletjes". Niet zozeer omdat het daar donker was, maar omdat het daar veilig en geborgen voelde. Dat holletje hoefde dan ook niet perse donker te zijn. Ik denk dat het er ook aan ligt wat een hond gewend is. Maar, persoonlijk zou ik mijn hond, ook al zou hij er zonder problemen in gaan liggen, nooit zo achterlaten. Ik zou mij geen seconde meer prettig voelen.
#3459864
Bij waterwerk of bij andere activiteiten waarbij onze honden bij de auto vastzitten springen ze vaak zelf de auto in om daar in een hoekje te gaan liggen.
Dus wat dat betreft zoeken ze graag een soort van holletje op, veiliger, minder prikkels.

Maar ik zou iedere seconde nerveus zijn als ik de hond zo achterlaat ;D
Maar goed denk ook dat ze niet passen :biggrin2:
#3459873
Het probleem is niet het ding an sich. Daar zou een hond zich heel prima in kunnen voelen. Maar het idee dat je hem daar alleen laat, overgeleverd aan het lot. Blijft de airco werken, laten mensen hem met rust?
Het feit dat het ding naar allerlei andere honden zal ruiken ipv vertrouwd naar thuis/eigen auto vind ik ook wel een dingetje.

Maar goed, ik kan me ook geen situatie voorstellen dat ik hiervan gebruik zou moeten maken.
#3459878
Kaela schreef: zo 21 mei 2023, 13:15 Het probleem is niet het ding an sich. Daar zou een hond zich heel prima in kunnen voelen. Maar het idee dat je hem daar alleen laat, overgeleverd aan het lot. Blijft de airco werken, laten mensen hem met rust?
Het feit dat het ding naar allerlei andere honden zal ruiken ipv vertrouwd naar thuis/eigen auto vind ik ook wel een dingetje.

Maar goed, ik kan me ook geen situatie voorstellen dat ik hiervan gebruik zou moeten maken.
Ik denk dat het echt gericht is mensen alleen en in de stad met een hond(je) die graag de wandeling combineren met een korte boodschap, bv zoals hier dat je de hond ‘parkeert’, binnen eten haalt en dan je hond er weer uit haalt en op ‘t terras een hapje eet. Deze stond wel en op een schaduw plek, er zit een temperatuur meter op die je af kan lezen voor je het hok opent. Of je die ook in de app kan zien weet ik niet.

Je betaalt ook per tijd dat je de hond erin hebt zitten. Idee is niet om je hond hier een dag in te zetten of er echt ver uit de buurt te gaan. Maar dat met die airco zou ook in mijn hoofd spelen…. Misschien in de winter /herfst een wat minder probleem. En de lucht van vreemde honden. Shadow zou dat wel een probleem vinden denk ik.
#3459879
Kaio schreef: zo 21 mei 2023, 07:28 Bij waterwerk of bij andere activiteiten waarbij onze honden bij de auto vastzitten springen ze vaak zelf de auto in om daar in een hoekje te gaan liggen.
Dus wat dat betreft zoeken ze graag een soort van holletje op, veiliger, minder prikkels.
Maar die auto is wel hun eigen vertrouwde omgeving met hun eigen en andere bekende luchtjes.
Maar ik zou iedere seconde nerveus zijn als ik de hond zo achterlaat ;D
Maar goed denk ook dat ze niet passen :biggrin2:
Effe proppen :biggrin2:
#3460085
pike schreef: zo 21 mei 2023, 17:46 Maar die auto is wel hun eigen vertrouwde omgeving met hun eigen en andere bekende luchtjes.

Effe proppen :biggrin2:
Ja dat is wel waar die auto sti... eh ruikt wel naar hun :biggrin2:

Ja de een duwen en de ander gauw het deurtje dichtmaken :biggrin2: met zoals met een te volle kast :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door