Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3458429
Hanny schreef: vr 31 mar 2023, 12:12 Kim, wat heerlijk om een huis(je) in je geliefde land te hebben. Hoe veel tijd kun je er de komende jaren van genieten? Jullie werk en school van de kinderen. Kun je thuis werken?
Dat geeft dan natuurlijk meer mogelijkheden voor de schoolvakanties.
In ieder geval veel genieten en hard werken.

Hanny
Ik werk standaard vanuit huis sinds bijna 2 jaar, dus zo lang mijn laptop mee is en ik internet heb kan ik overal werken. Ideaal voor de schoolvakanties dus.
En manlief is onze privé-klusser, kinderoppas, dierenverzorger, automonteur en hulp in de huishouding (hij heeft geen betaalde baan), dus daar hoeven we qua vakantie geen rekening mee te houden ;)

Als we er de komende jaren 2x of 3x per jaar heen gaan voor vakantie, dan hebben we de aanschafprijs er al een heel eind uit (want dan hebben we geen kosten voor het huren van een huisje).
De verbouwingen doen we dan geleidelijk, en tegen de tijd dat de kinderen groot genoeg zijn is het wel een heel eind af en kunnen we er permanent gaan wonen.

En de buren houden een oogje in het zeil als we er niet zijn, ook erg fijn :)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3458435
Ik vind het echt zo geweldig voor jullie, jullie lang gekoesterde droom en dan nog naast zulke super buren! Echt zo heerlijk en het is jullie zo gegund.

En natuurlijk mooie plannen voor de toekomst qua verbouwen e.d. Is het straks af, willen de kinderen ineens wel voor vast mee. :biggrin2:
Door Hanny
#3458451
@ kim,
Ik meende me al te herinneren, dat je veel thuis kon werken. Wat heerlijk om dat ook vanuit Zweden te kunnen.
Hebben de kinderen ook twee weken voorjaarsvakantie, of is dat Nederlands?
Gewoon nieuwsgierig, hoe lang reis je er over?
Eindeloze file bij Hamburg? Dat zal niet altijd zijn, maar zeker wel, als mijn kinderen daar op reis zijn.
Wat een fantastisch vooruitzicht.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3458474
Hanny schreef: za 01 apr 2023, 11:47 @ kim,
Ik meende me al te herinneren, dat je veel thuis kon werken. Wat heerlijk om dat ook vanuit Zweden te kunnen.
Hebben de kinderen ook twee weken voorjaarsvakantie, of is dat Nederlands?
Gewoon nieuwsgierig, hoe lang reis je er over?
Eindeloze file bij Hamburg? Dat zal niet altijd zijn, maar zeker wel, als mijn kinderen daar op reis zijn.
Wat een fantastisch vooruitzicht.

Hanny
De kinders hebben 2 weken vrij maar zijn niet mee deze week, oma is thuis bij ze. We zijn alweer op de terugweg inmiddels, van de zomer gaan we langer en dan met zijn allen.
We reizen er 2 dagen over (2x 9 a 10 uur rijden) met 1 overnachting.
Hamburg is inderdaad vaak drama qua files, maar dat is vaak in de zomer. Vroeg vertrekken scheelt vaak wel een stuk, maar voorkomen kun je het niet natuurlijk.

We hebben de reis er graag voor over, het is er zo heerlijk rustig en zo ontzettend mooi. Heerlijk bijkomen altijd weer :)
Door hamada
#3458478
Gefeliciteerd!! Heerlijk, zo’n plekje in het Noorden. Waar in de buurt zitten jullie? Wij in Värmland. Ook stap voor stap opgeknapt, en idd 3a4 keer per jaar genieten🤗
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3458480
hamada schreef: za 01 apr 2023, 19:37 Gefeliciteerd!! Heerlijk, zo’n plekje in het Noorden. Waar in de buurt zitten jullie? Wij in Värmland. Ook stap voor stap opgeknapt, en idd 3a4 keer per jaar genieten🤗
Dank!
Het is een stukje verder dan jullie, in Västernorrland, en dus naast Anne zowat ;D
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3458515
We zijn weer thuis, kunnen we mooi plannen maken voor de volgende trip :biggrin2:
Eerst maar eens slapen, morgenvroeg weer gewoon aan het werk... ::)

Deze foto van afgelopen week wilde ik hier nog plaatsen, het universum lijkt ook blij dat we het huisje kopen :D
IMG-20230330-WA0002.jpg
IMG-20230330-WA0002.jpg (72.04 KiB) 623 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3459592
Update!!

Morgen gaat het gebeuren, de officiële koop :D (doen we dus gewoon op zondag ;D )

Meneer_S is er al, ik ben thuis (en stikjaloers) bij de kinders die nog gewoon naar school moeten.
Hij gaat de koop rond maken, en daarna lekker klussen de komende weekjes. Dan gaan we van de zomer met zijn allen die kant op! :D

Manlief krijgt vanavond de ultieme inburgeringscursus: songfestival kijken met de buren :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
(En echt, wat had ik daar graag bij willen zijn ::) ;D )

Veel plezier vanavond ook Anne en meneer Anne en de rest van de buurtjes :-*
Door Anne in Zweden
#3459597
Inburgeringscursus ;D

Wij noemen dat: iemand gewoon in het diepe gooien. :biggrin2: Gelukkig vindt meneer Anne dat hele songfestival ook verschrikkelijk, hij gaat mee voor de lekkere hapjes en het gezelschap. Gelukkig heeft hij het excuus dat de honden om tien uur nog even uit moeten. :biggrin2:

Het is prachtig weer, Kimmekind, 20 graden, licht bewolkt maar met zonnetje, zacht briesje. Je weet dat er internaten bestaan voor onwillige kinderen? :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door