Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3458349
Wij gebruiken ook een stoomreiniger, een simpel dingetje van Vileda, de voorganger van deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/vileda-stea ... oductTitle

Gaat snel, wordt niet te nat, is snel heet, neemt niet veel ruimte in beslag. Wij hebben vinyl trouwens, geen tegels, maar op tegels zou die stoomreiniger probleemloos zijn werk moeten kunnen doen.

Voor de ramen heb ik zo'n Kärcher Ruitenreiniger, à la https://www.bol.com/nl/nl/p/karcher-win ... oductTitle

Werkt altijd uitstekend, al geef ik toe dat ik qua ramen zemen niet de eh, vlijtigste ben. *noteert meteen dat ze deze zomer de ruitenreiniger weer eens moet afstoffen* :biggrin2:
#3458355
Anne in Zweden schreef: wo 29 mar 2023, 14:56 Wij gebruiken ook een stoomreiniger, een simpel dingetje van Vileda, de voorganger van deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/vileda-stea ... oductTitle

Gaat snel, wordt niet te nat, is snel heet, neemt niet veel ruimte in beslag. Wij hebben vinyl trouwens, geen tegels, maar op tegels zou die stoomreiniger probleemloos zijn werk moeten kunnen doen.

Voor de ramen heb ik zo'n Kärcher Ruitenreiniger, à la https://www.bol.com/nl/nl/p/karcher-win ... oductTitle

Werkt altijd uitstekend, al geef ik toe dat ik qua ramen zemen niet de eh, vlijtigste ben. *noteert meteen dat ze deze zomer de ruitenreiniger weer eens moet afstoffen* :biggrin2:
Elke keer als ik denk ‘ik moet toch eens de ramen wassen’ vriest het. Dus ik snap dat wel.
#3458357
Siberienne schreef: wo 29 mar 2023, 16:05 Elke keer als ik denk ‘ik moet toch eens de ramen wassen’ vriest het. Dus ik snap dat wel.
Elke keer als ik dat denk, denk ik ook mwoah, heb ik vorig jaar nog gedaan ;D

Ik heb mezelf daar iets in verbeterd door buiten vaak even de tuinslang erop te zetten. Ik heb een spons op een stok, dan sop ik in no time het raam en dan alleen even afspoelen met de tuinslang. Als je dat in de schaduw doet, dat ziet het er uit alsof je 1 regenbui geleden je ramen gezeemd hebt. Ik vind dat goed genoeg, want aan strepen erger ik me groen en geel en aan wat druppels niet.
#3458368
Kaela schreef: wo 29 mar 2023, 16:24 Elke keer als ik dat denk, denk ik ook mwoah, heb ik vorig jaar nog gedaan ;D

Ik heb mezelf daar iets in verbeterd door buiten vaak even de tuinslang erop te zetten. Ik heb een spons op een stok, dan sop ik in no time het raam en dan alleen even afspoelen met de tuinslang. Als je dat in de schaduw doet, dat ziet het er uit alsof je 1 regenbui geleden je ramen gezeemd hebt. Ik vind dat goed genoeg, want aan strepen erger ik me groen en geel en aan wat druppels niet.
Dat is een goed punt! Ik denk dat ik je methode ga overnemen ;D
#3458442
pike schreef: di 28 mar 2023, 23:35 weet je zeker dat er niet ergens een lijk onder de vloer ligt :biggrin2: :biggrin2:

Ik gebruik altijd maar de helft van de voorgeschreven dosering. Van alle schoonmaakmidddelen, dus het vaatwaspoeder, het waspoeder, groene zeep, raamspul. Met de helft wordt het (ook) schoon. Neem nou het spul dat ik voor de ramen gebruik. Als ik in mijn emmer doe wat wordt voorgeschreven, zit het schuim tot aan het dak >:(
Kleine ruitjes in de deuren doe ik overigens gewoon met glassex en een doek.
;D Ik ben vrij zeker dat er geen lijk onder de vloer ligt maar je weet het nooit :P Vorig jaar is de hele benedenverdieping eruit gesloopt, uitgegraven, volgestort met schuimbeton en daarna is de boel weer opgebouwd :) De geur kan dus niet via de kruipruimte bij de buren vandaan komen oid - we hebben geen kruipruimte.

Ik ben niet de enige die het ruikt mijn vriend ruikt het ook. Heb het van gasten nog niet gehoord maar die zullen het misschien ook niet zo snel zeggen. En meestal luchten we goed voordat er gasten komen.

Voor nu blijf ik de dweil die ik heb (Vileda) gebruiken maar ik wring hem wel beter uit. Het kon idd een stukje droger. Ik dweil voorlopig alleen met water en dan 1x in de 2-3 weken met een drupje reiniger dweilen. . De vloer is niet heel vuil alleen van vieze hondenpoten.

Bij Neweco heb ik verschillende soorten microvezeldoeken/dweilen, raamdoeken en droogdokken besteld. Om uit te proberen.

Voor de ramen bedacht ik me dat we een aantal jaar terug een raamwisser met een steel op de markt hebben gekocht voor de ramen op de verdieping. De wisser die daarbij zit gebruik ik nooit omdat er 2 schroefjes inzitten die uitsteken en ik al een paar krassen in de kozijnen daarmee gemaakt heb. Ik heb dat ding opgesnord en ik denk dat ik de schroefjes wel kan losmaken en omdraaien - dat ze aan de andere kant uitsteken. Ik denk dat het verkeerd gemonteerd is. En anders dat ik er wat opmaak dat het niet zo scherp meer is. Dit zou een goede wisser moeten zijn. Voor het streeploos nadroegen heb ik nu dan een speciale doek :)

Morgen eerste vlees voor de honden portioneren en dan gogo cleaning :D Eerst de keuken weer fris en fruitig en dan door met de badkamer en als ik dan nog goede zin heb boven de ramen lappen. Dat moet al heel lang een keer maar steeds geen zin ::)
Zou er bijna enthousiast van worden ;D
#3458462
De badkamer blinkt en glimt :D Wat een fijne spullen :)

Ik heb een soort pad met milde schuurfunctie besteld met een houder erbij en dat werkt echt super fijn. De wanden en het glas ingespoten met anti kalk van Lidl. Dat hoeft in principe niet maar omdat ze de badkamer de laatste keren mijn inziens wat halfslachtig had gedaan wilde ik het nu goed doen. De pad natgemaakt en de spray daarmee over muren en glaswanden ingewreven. Even in laten trekken maar bij het inwrijven op de glaswand voelde ik al dat de weerstand van het kalk al heel snel weg was. Het was zo klaar, veel sneller dan dat ik normaal bezig ben met een doekje :) Met de spiegeldoek de glaswanden drooggewreven en echt streeploos :) Buitenkant was ook zo gedaan ga het bijna leuk vinden dat schoonmaken ;D

Ook de microvezeldoeken die ik tot nu gebruikt heb zijn erg fijn. De brillendoekjes zijn ook een aanrader, ik zie weer echt wat door mijn bril :P

Ik weet niet hoe de doeken zich houden maar tot nu super blij dat ik geïnvesteerd heb ik wat nieuwe schoonmaakdingen :)

Vond het echt vervelend om de schoonmaakster te bellen en te zeggen dat we niet meer met haar verder gingen maar elke keer als ik twijfelde of ik er wel goed aan had gedaan om haar op te zeggen ben ik even in de badkamer gaan kijken. De glazen wanden gingen nog maar de tegels zagen er echt niet uit. Ik denk oprecht dat ze het “werk” niet zag. Dat kan maar daar wil ik dan niet voor betalen :-\

Had al wel bedacht dat ik met het geld wat ik uitspaar omdat ik haar niet hoef te betalen mooi nieuwe dweilen ed kan aanschaffen :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door