Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door M@rina
#3459164
Onze Chambre d'Hôtes is klaar voor gebruik en de eerste boeking is binnen weliswaar een bekende, maar toch.
We zijn hard aan het werk om onze eigen website de lucht in te krijgen en druk doende het her en der bij aanbieders op de site te krijgen. Airbnb is een dingetje, wat een werk en wat willen ze veel van je weten.


Onze uitgebreide advertentie vind je op Gites.nl zoek maar op Chambre d'Hôtes in de Vienne of op For Me Formidable:

en nog een paar fotootjes:
_DSC8439-2.jpg
_DSC8439-2.jpg (366.47 KiB) 4581 keer bekeken
_DSC8463.jpg
_DSC8463.jpg (414.63 KiB) 4581 keer bekeken
_DSC8442.jpg
_DSC8442.jpg (397.2 KiB) 4581 keer bekeken
Laatst gewijzigd door M@rina op ma 01 mei 2023, 13:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#3459170
Super mooi en sfeervol! Hoe bevalt het verder daar?

Moderatormodus; adverteren is berichten is niet toegestaan. Ik kan me voorstellen dat je de link ook deelde om meer te kunnen laten zien, maar zou je hem, om verwarring te voorkomen, toch weg willen halen?
Je mag wel een link in je onderschrift hebben staan, dus daar zou je hem kwijt kunnen (en later die naar jullie eigen website, kan ik me zo voorstellen ;) ) thanks!
Door M@rina
#3459307
Ow sorry dat wist ik niet... ik haal de link weg.
Het bevalt ons hier uitstekend. Het werken aan het huis is nooit af, maar het grote kluswerk is wel klaar. We willen de achterkant nog opknappen, de luiken restaureren en veren de muur verven,de garage opknappen, de tuin is een on going project om over de groente tuin maar niet te spreken.

We zijn zo blij dat we niet "in the middle of no where zijn gaan wonen. We hebben een heel nieuw sociaal leven opgebouwd, met onze Franse buren hebben we superleuk contact. Groot voordeel meneer buurman is onderwijzer op een lagere school, heel handig, want hij kan dingen: 1. heel simpel uitleggen en 2. ons verbeteren en 3. als we er echt niet uitkomen spreekt hij ook een woordje Engels. Zijn vrouw daarentegen spreekt geen woord Engels, maar is zeer volhardend, op de een of andere manier zorgt ze er wel voor dat we elkaar begrijpen. Een typische pittige Franse dame!
Verder wat Engelse vrienden en 1 stel Nederlanders die in een dorpje verderop wonen. Het contact is leuk maar niet heel intens of veelvuldig.

Dat we toch echt aan de rand van het dorp zitten merken we ook, een van onze kippen is opgevroten. Normaal lopen ze op een stuk grond tussen ons huis en de schuur, redelijk beschut door een hek en een bomen rij, daarachter is een groot veld. Op een dag hebben ze een doorgang gevonden naar het veld en 2 dagen later was Charlotte onze mooie zwarte dame weg, alleen wat veren teruggevonden. :'(

Ik heb nog steeds 2x per week Franse les. Ik kan me zelf heel goed redden, het verstaan is zo moeilijk omdat ze zoveel meer met elkaar verbinden dan volgens de grammatica regels zou mogen en ook heel veel woorden zijn die dezelfde uitspraak hebben maar een totaal andere betekenis e je dus uit de context op moet maken waar ze het over hebben. 1 voorbeeldje:
Verre: glas
vert: groen:
vers: richting
ver: worm
::) :D :o :???:


Al met al gaat het goed met ons.
Door Lizzy
#3459327
M@rina schreef: ma 01 mei 2023, 13:27 Ow sorry dat wist ik niet... ik haal de link weg.
Het bevalt ons hier uitstekend. Het werken aan het huis is nooit af, maar het grote kluswerk is wel klaar. We willen de achterkant nog opknappen, de luiken restaureren en veren de muur verven,de garage opknappen, de tuin is een on going project om over de groente tuin maar niet te spreken.

We zijn zo blij dat we niet "in the middle of no where zijn gaan wonen. We hebben een heel nieuw sociaal leven opgebouwd, met onze Franse buren hebben we superleuk contact. Groot voordeel meneer buurman is onderwijzer op een lagere school, heel handig, want hij kan dingen: 1. heel simpel uitleggen en 2. ons verbeteren en 3. als we er echt niet uitkomen spreekt hij ook een woordje Engels. Zijn vrouw daarentegen spreekt geen woord Engels, maar is zeer volhardend, op de een of andere manier zorgt ze er wel voor dat we elkaar begrijpen. Een typische pittige Franse dame!
Verder wat Engelse vrienden en 1 stel Nederlanders die in een dorpje verderop wonen. Het contact is leuk maar niet heel intens of veelvuldig.

Dat we toch echt aan de rand van het dorp zitten merken we ook, een van onze kippen is opgevroten. Normaal lopen ze op een stuk grond tussen ons huis en de schuur, redelijk beschut door een hek en een bomen rij, daarachter is een groot veld. Op een dag hebben ze een doorgang gevonden naar het veld en 2 dagen later was Charlotte onze mooie zwarte dame weg, alleen wat veren teruggevonden. :'(

Ik heb nog steeds 2x per week Franse les. Ik kan me zelf heel goed redden, het verstaan is zo moeilijk omdat ze zoveel meer met elkaar verbinden dan volgens de grammatica regels zou mogen en ook heel veel woorden zijn die dezelfde uitspraak hebben maar een totaal andere betekenis e je dus uit de context op moet maken waar ze het over hebben. 1 voorbeeldje:
Verre: glas
vert: groen:
vers: richting
ver: worm
::) :D :o :???:


Al met al gaat het goed met ons.
Klinkt allemaal hartstikke goed en leuk! Ja, behalve van die kippen dan :-\ . Echt een goeie move geweest dus! Fantastisch!
Door Siberienne
#3459331
Prachtig geworden!

Klinkt alsof je goed op weg bent met de taal, het kost tijd. En heel irritant als mensen hun eigentaalregels niet volgen! Om over uitspraak (en dialecten) nog maar te zwijgen :biggrin2: ;D ik begrijp je helemaal.

Opbouwen van een sociaal netwerk kost dus ook daar tijd - en moeite. Ik denk dat zeker in kleine gemeenschappen het moeilijk is, mensen wonen er vaak al lang en hebben hun eigen netwerk. Wij richten ons voorlopig ook vooral op andere ‘import’. We zouden graag Noorse vrienden hebben maar ja, als die er niet voor open staan vind ik überhaupt contacten hebben wel belangrijker! Fijn dat je zulke fijne buren hebt gevonden! En heel veel succes gewenst !
Door M@rina
#3461910
Ik dacht ik laat weer even wat van me horen! Vandaag is het slecht weer, miezerregen en wind, maar we hebben al zolang mooi weer gehad, een beetje regen is wel goed voor het land en de tuin, we mogen al weken niet meer sproeien.
Afgelopen week hebben we de eerste gast met een hond gehad, een boxer, wat een ongelofelijke schat was dat. Iedere hond die we zien maakt dat we Saartje enorm missen... herinneringen op facebook >>> alsof je een klap met een moker krijgt. Toch kiezen we er voorlopig voor geen hond in huis te halen, we genieten heel erg van de vrijheid, Saar was natuurlijk een enorme handenbinder met haar verlatingsangst die extremer en extremer werd, op het laatst ging ze zelfs loeien als 1 van ons twee weg was. In juni zijn we een paar dagen naar La Rochelle geweest een kust plaats op 2,5 rijden hiervandaan en begin september gaan we een paar dagen richting de bergen. Maar ook een bioscoopje pakken of een kerk/museum met z'n tweeën binnen lopen kan nu gewoon.

De Chambre d'Hôte loopt lekker, net een rits van vier keer 1 nacht achter de rug, wat betekent dat gasten 's morgens na het ontbijt vertrekken, ik aan de slag moet met schoonmaken en wassen om de kamer weer gereed te hebben voor de volgende gasten die later op de dag arriveren. Gelukkig heb ik voldoende beddengoed en handdoeken.
Hier in de buurt stellen veel B&B's een minimum van 2 nachten, je loopt dan heel veel mis omdat veel mensen op doorreis juist een kamer voor 1 nacht zoeken.

Tot nu toe krijg ik overwegend lovende kritieken, gisteren was er een gerant van een Frans hotel met zijn partner, ik kreeg daar toch een beetje de kriebels van. Maar jeetje, ik heb de beste kritiek van hen gekregen.
review.jpg
review.jpg (130.45 KiB) 4272 keer bekeken
Ook mocht ik een hele slechte review ontvangen, ik kan me er nog steeds kwaad om maken.
Maar dat waren echt zeurpieten die zondagavond na half 8 aankwamen en toen melde dat ze een een vers ontbijt geserveerd wilde hebben maandagochtend om 7 uur, terwijl er geen winkel open is. Maandagochtend ontbijt vanaf 9:00 staat in mijn advertentie, maar okay. Ondanks dat ze mijn alternatieven aannamen (noten cruesli met yoghurt, Frans toast met roomboter huisgemaakte jam en paté) vonden ze het toch nodig mij als host een 2,5 te geven en het totaal een 4. Alsof hygiene, comfort, locatie, etc. iets met het ontbijt of mij te maken hebben. Gelukkig krijg ik verder voor alles zo'n beetje een 10 en zien mensen mijn uitgebreide reactie op deze review ook.

Al met al loopt het lekker, familie en vrienden bezoek is wat meer verspreid over hele jaar wat ook wel prettig is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door