Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3458170
Ik heb 1 keer een aaifoon gehad. En ik begrijp dus wel waarom je een aaifoon wilt. Maar dat moet of je budget dat toelaten of je moet je telefoon een hoge prio geven. Is hier niet van toepassing :biggrin2: . Ga wel ff op zoek naar een stuiterhoes, dank voor de tip!

Ik neig naar een Samsung door wat jullie schrijven!
Door hannabelgje
#3458171
Hier bijna altijd Samsung gehad met kleine uitstapjes naar andere merken. Halve dag een aaifoon gehad, wat een ondingen zijn dat. Ik blijf lekker bij Samsung. Maar ik ga altijd voor de S serie. Mijn moeder heeft de A52 ofiets en dat is ook een prima telefoon.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Lizzy
#3458179
Het "probleem" bij mij is dat ik 100 andere dingen heb die ik veeeeel leuker vind om te kopen dan een smartphone. Liefst deed ik ook 10 jaar met zo'n ding. Maar ja, daar zijn ze niet op gebouwd he. Ze stimuleren kopen kopen kopen. Nieuw modelletje. En dan kan ik naar een Fairphone overstappen maar die centen moet je (er) ook maar voor (over) hebben :-\
#3458180
Lizzy schreef:Het "probleem" bij mij is dat ik 100 andere dingen heb die ik veeeeel leuker vind om te kopen dan een smartphone. Liefst deed ik ook 10 jaar met zo'n ding. Maar ja, daar zijn ze niet op gebouwd he. Ze stimuleren kopen kopen kopen. Nieuw modelletje. En dan kan ik naar een Fairphone overstappen maar die centen moet je (er) ook maar voor (over) hebben :-\
Eens hoor, zo heeft een ieder gelukkig andere prioriteiten.
De Samsung die ik voor deze (grrrr) Motorola had heb ik 8 jaar meegedaan, dat is al bijzonder geloof ik. Afbeelding
Hij moet het gewoon goed doen qua bellen en verbinding en leuke fotos maken en vooral betaalbaar zijn.
Door Lizzy
#3458187
Charlie Angel schreef: za 25 mar 2023, 13:19 Eens hoor, zo heeft een ieder gelukkig andere prioriteiten.
De Samsung die ik voor deze (grrrr) Motorola had heb ik 8 jaar meegedaan, dat is al bijzonder geloof ik. Afbeelding
Hij moet het gewoon goed doen qua bellen en verbinding en leuke fotos maken en vooral betaalbaar zijn.
Ja is ook zo hoor maar mijn prio is het dus niet en vandaar dat het een budgettelefoon moet wezen. Wat ik dan wel leuk vind is dat ik er foto's en filmpjes mee kan maken die er dan een beetje uit zien. Maar goed, van een budget telefoon verwacht ik dan ook niet de wereld. Ik ben stik jaloers, 8 jaar!!!!!!!!!!!! Ik doe er nooit langer dan 3 jaar mee, dan begint de oplaadpoort het te begeven en nu bijv is het scherm ook kapot en begint steeds verder barsten te vertonen. Best jammer want verder is het nog een goed ding. Maar tussen de €90 en €140 voor een nieuw scherm en €75 voor een nieuwe oplaadpoort... Ja, dat ga ik dus niet doen. Daarvoor vind ik hem nu (met nog maar 3 jaar) te oud).
#3458190
Ja nee dat laten repareren heeft voor die prijs geen zin voor een telefoon van 3 jaar oud.
En dat is het hem hè, een telefoon maar bijvoorbeeld ook een laptop zijn tegenwoordig met drie jaar al oud. Niet hoe wij denken maar zo is het wel.
Ik vind de hoge bedragen voor een telefoon ook echt te gek hoor, dat is het mij ook gewoon niet waard. Maar een beetje leuke fotos en filmpjes is wel fijn.

Ik bedenk mij het dat mijn Motorola ook bijna drie jaar is. Gnagnagna. Nee hoor, pas als hij stuk is.

Maar weet je het nu al welke het wordt?
Gebruikersavatar
Door pike
#3458197
Hier nog zo iemand. Aaifoon met stuiterhoes (gewoon van smartphonehoesjes.nl) werkt echt perfect, valt regelmatig op de stenen, gisteren nog smeet ik hem per ongeluk een end weg, klater de klater, en niks mee gebeurd. Velletje op de frontzijde om glas te beschermen werkt ook perfect.
Door Siberienne
#3458198
pike schreef: za 25 mar 2023, 20:10 Hier nog zo iemand. Aaifoon met stuiterhoes (gewoon van smartphonehoesjes.nl) werkt echt perfect, valt regelmatig op de stenen, gisteren nog smeet ik hem per ongeluk een end weg, klater de klater, en niks mee gebeurd. Velletje op de frontzijde om glas te beschermen werkt ook perfect.
Idem hier. Ik heb nu een Otterbox hoes gekocht zodat ‘ie ook in de kano straks veilig is.

Mijn MacBook is nu trouwens 11 jaar oud en doet het nog prima - inclusief ge-update software.
Ik heb nu wel een nieuwe iPhone ivm werk. Maar anders had ik voorlopig gewoon mijn X gehouden.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3458200
Lizzy schreef: za 25 mar 2023, 13:13 Het "probleem" bij mij is dat ik 100 andere dingen heb die ik veeeeel leuker vind om te kopen dan een smartphone. Liefst deed ik ook 10 jaar met zo'n ding. Maar ja, daar zijn ze niet op gebouwd he. Ze stimuleren kopen kopen kopen. Nieuw modelletje. En dan kan ik naar een Fairphone overstappen maar die centen moet je (er) ook maar voor (over) hebben :-\
Nou, dat heb ik dus ook. En daarom doe ik nu dus al 4 1/2 jaar met mijn Motorola. :biggrin2:
Er is eigenlijk technisch gezien nog niks mis mee en de batterij is nog steeds prima. Zelfs als ik 'm redelijk intensief gebruik doe ik nog 2 dagen met 1 x laden.
Maar inmiddels is het ding natuurlijk wel aan vervanging toe omdat ik nu hopeloos achter begin te lopen met Android 8. Dus ik ga dit topic ook even volgen. ;)
Door Lizzy
#3458203
Ja, Android 8 is wel een dingetje. Daar ga je wel mee in de problemen komen op een gegeven moment. Deze twee budget telefoons draaien op Android 13. En ze krijgen nog een update naar 14. En ik ben altijd zo blij geweest met Android One, op mijn Nokia. Wat bijna maakt dat ik weer zou kiezen voor een Nokia G60. Zit er weer geen oplader bij ::) . En toch fors aan de prijs met z'n €318. Beveiligingsupdates tot september 2025, wat ook net ff jammer is, die krijg je bij Samsung nog een jaartje langer (dat toestel is een jaar later op de markt gebracht). En zo peinzen we toch nog maar even verder. Ik heb nu uitgevonden dat als ik iets onder de oplaadpoort leg tijdens het laden, ie nog wel goed oplaad hahaha, zo kan ik er misschien weer een half jaar langer mee doen ;D . Het enige jammere is dan weer dat ik 'm in de auto niet op kan laden volgens hetzelfde principe ::) :biggrin2:
Door hannabelgje
#3458204
Wat je ook mee kunt nemen in je overweging is de mogelijkheid om draadloos te laden. Dan maakt het niet uit dat je oplaadconnector van je telefoon niet meer werkt. Kun je hem toch altijd opladen. Ik vind dat zelf wel fijn. Mijne heeft regelmatig water erin dan mag je hem zo ook niet laden. Dan is draadloos ook wel gewoon mogelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Lizzy
#3458217
hannabelgje schreef: zo 26 mar 2023, 11:02 Wat je ook mee kunt nemen in je overweging is de mogelijkheid om draadloos te laden. Dan maakt het niet uit dat je oplaadconnector van je telefoon niet meer werkt. Kun je hem toch altijd opladen. Ik vind dat zelf wel fijn. Mijne heeft regelmatig water erin dan mag je hem zo ook niet laden. Dan is draadloos ook wel gewoon mogelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ja, dat lijkt me absoluut ideaal! Ik heb alleen geen toestel gezien van rond de 200 euro die je draadloos op kunt laden...?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door