Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3458117
Ik twijfel tussen de Motorola G23 (G4 netwerk) en de Samsung Galaxy A14 (128 gb, ook 4G). De updates van de Motorola zijn minder. De Motorola heeft wel weer een werkgeheugen van 8GB. De Motorola kan bij 30 watt snel geladen worden maar er zit geen 30 watt lader bij. Samsung snelladen 15 watt. Ik heb echt totaal nul ervaring met beide merken omdat ik al jarenlang Nokia's heb. Maar de G22: daarvan is de camera me gewoon niet goed genoeg en die draait dan ook weer op Android 12, Motorola een Samsung op Android 13 en update naar 14 mogelijk later dit jaar.

Maar goed, omdat ik dus nul ervaring heb met andere merken dacht ik "ik vraag even hier wat de ervaringen zijn". Het moet dus een budget telefoon worden :biggrin2: en tot dusver kom ik op deze twee merken uit, de rest wil ik niet (om diverse redenen). Wie oh wie kan me een beetje adviseren?
Door zurca
#3458125
Ik ben net overgestapt naar de Samsung Galaxy a53. Had een sony Xperia xa2.
Hiervoor ook Samsung gehad, altijd tevreden over geweest. De sony was ook fijn, maakt ook mooie foto's . Nu weer samsung voor de foto's, deze gsm is weer een upgrade zeg maar dus weer betere foto's dan met de sony.
Heb de camera...euhhh gsm :biggrin2: pas net maar wat ik er nu mee gedaan heb aan fotograferen ziet er goed uit. Veel opties ook om te fotograferen.
Motorola ken ik niet, maar de Samsung telefoons die ik had maakte altijd mooie foto's.
Laatst gewijzigd door zurca op vr 24 mar 2023, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#3458129
Ik denk dat tegenwoordig de camera's in de goedkopere modellen gelijkaardige kwaliteit halen hoor.. Misschien dat je op een vergroting nog verschil ziet, maar anders....

Ik ben ook altijd tevreden van Samsung geweest. (Huawei ook wel, misschien ietsje minder toch.)
Door zurca
#3458132
Lizzy schreef: vr 24 mar 2023, 17:13 Ja wow, dat zijn wel hele mooie foto's :smitten:

(ik vind het een mooie telefoon maar die is toch al bijna 200 euro duurder dus dat gaat 'm niet worden :biggrin2: ).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook niet deze telefoon had gekocht als we vanuit mijn vriend zijn werk daar geen budget voor hadden gehad ;)
Maar Samsung maakt over het algemeen gewoon mooie foto's.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3458133
Ik heb een Motorola Moto G8 Plus gehad en ik vond de camera nou niet heel erg bijzonder. Misschien dat dat bij het huidige model beter is.
Van mijn werk heb ik een Samsung S22, dus daar doe ik helemaal niets mee. Ik vind dat ook niet echt een budget telefoon hoor. € 600-800 voor een telefoon vind ik al gauw veel te veel.

Ik ben naar Coolblue gegaan en heb daar mijn wensen op tafel gelegd. Want ik zat met een vergelijkbaar dilemma als jij. En daar hebben ze de OnePlus Nord 2 128 GB 5G aangeraden. Die was toen € 369.

De OnePlus komt uit China. Dat zou je nog als een bezwaar kunnen zien. Maar goed, dat komt de iPhone ook, al komen de onderdelen niet allemaal uit China. Maar hij wordt wel in China in elkaar gesleuteld.
En werd Angela Merkel niet bespioneerd door de NSA?
#3458140
Ik heb altijd Samsung gehad, manlief ook en wij zijn daar altijd dik tevreden over. Echter heb ik een paar jaar terug een Motorola gekocht en ben daar nog altijd niet blij mee. Foto's zijn prima maar hij geeft wel andere problemen zoals ruis en verbreken van de verbinding niet handig als je hem ook voor werk gebruikt. Mocht deze het begeven dan ga ik weer terug naar Samsung.
Manlief had bijna tegelijkertijd met mij ook een Motorola, want allebei aan vervanging toe en dan kijk je toch naar de prijs, maar die is zo slim geweest om hem kwijt te raken vorig jaar, die heeft nu weer een Samsung. Daar bel ik dus regelmatig mee voor werk.

Oh en kwijt als in telefoon samen met portemonnee op de auto leggen en dan instappen.

Dus Lizzy, mijn advies is Samsung.
#3458156
Ik wilde een telefoon die tegen een stootje kan. Ik heb ook altijd Nokia gehad. Sinds een jaar heb ik deze de Nokia XR 20. En hij kan ECHT tegen een flinke stoot en slok water. toen ik vorig jaar augustus op mijn ebike werd aangereden vloog mijn telefoon zo'n 5m door de lucht en kwakte op de klinkers. Geen krasje.
Nadeel hij is vrij zwaar 249g. Maar verder voldoet hij voor mij prima. Ik doe geen gaming oid dus de reguliere apps draaien probleemloos.
Door Siberienne
#3458162
Ik heb een stuiterhoes van Otterbox bij mijn telefoon - dan kan je er ook mee gooien en in het water laten vallen. Er zijn meerdere van dat soort hoezen.

Verder kan ik je niet helpen, ik ben net zo als Marije ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door