Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
#3458395
Je kunt een 'goedkope' wegwerptelefoon kopen of een iPhone.
Bijvoorbeeld een refurbished iPhone SE 2020. Niet draadloos oplaadbaar wel onder de 200 te vinden en zou zeker 3 jaar lang prima moeten kunnen werken, zo niet langer.
Mijn pa gaf mij een jaar of 3 - 4 terug zijn oude iPhone 5s (introductie 3de kwartaal 2013). Ik heb het scherm (kapot) en de batterij (op) voor een paar tientjes laten vervangen. Inmiddels is het ding aan vervanging toe want bellen en berichten sturen gaat nog prima, alleen die verdomde apps en veel websites werken niet meer goed of helemaal niet doordat er alleen nog veiligheidsupdates zijn.
Mijn vent heeft al jaren een iPhone 6 (2014) of 6s (2015), dat ding werkt nog prima.
Over de houdbaarheid van Fairphones ben ik niet op de hoogte maar misschien toch ook een optie.
Door smulpaap
#3459352
zurca schreef: vr 24 mar 2023, 16:56 Ik ben net overgestapt naar de Samsung Galaxy a53. Had een sony Xperia xa2.
Hiervoor ook Samsung gehad, altijd tevreden over geweest. De sony was ook fijn, maakt ook mooie foto's . Nu weer samsung voor de foto's, deze gsm is weer een upgrade zeg maar dus weer betere foto's dan met de sony.
Heb de camera...euhhh gsm :biggrin2: pas net maar wat ik er nu mee gedaan heb aan fotograferen ziet er goed uit. Veel opties ook om te fotograferen.
Motorola ken ik niet, maar de Samsung telefoons die ik had maakte altijd mooie foto's.
Ik heb vanmiddag ook een Samsung A53 gekocht . Twijfelde , de S serie of de A53 . De S serie vond ik toch veel te duur . Ik zag van de week ook foto's voorbij komen op een natuursite , geschoten met de A53 . Dus , ik kan hopelijk weer een jaar of 5 voort . De oude Samsung heeft het ruim 5 jaar gedaan . Was een A5
Door El_Kato
#3459353
Ik heb altijd IPhone gehad en doe er echt wel lang mee. Ik kijk meestal wat het goedkoopste contract met telefoon is en vergelijk dat met wat ik zou betalen als ik een nieuwe koop met een goedkoop abonnement. De laatste 2x heb ik een telefoon met contract voor 2 jaar genomen. De eerste is na 2 jaar naar mijn vriend gegaan en die daarna (IPhone 8 dacht ik) heb ik nu bijna 4 jaar en de laatste 2 jaar met een abo van 8 euro per maand.

Ik snap die weerstand voor bepaalde merken zelf ook niet zo goed. Mijn eerste smartfoon was een Iphone. Ik snap hoe die werkt dus blijf ik erbij. Samsung heeft prachtige telefoons maar het werkt heel anders dus ja als ik overstap zal ik daar heus aan moeten wennen en het de eerste tijd een onding vinden… ::)

Net even gekeken maar volgens mij ben je voor een IPhone SE of een 11 rond de 28,- per maand kwijt. Dat is over 2 jaar veel meer dan je wilt uitgeven maar dan heb je waarschijnlijk wel een telefoon waar je langer mee kan en na die 2 jaar kan je er een goedkoop abo op zetten. In die 28,- zit waarschijnlijk ook iets van 8,- abo. Dit zijn niet de nieuwste toestellen maar ze zijn ook niet heel oud. Voor Samsung ed kan je natuurlijk ook naar kijken dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit, Iphone is volgens mij standaard duurder. Ik ben niet bekend met die modellen dus verder niet naar gekeken.

Als je max. 300,- aan een telefoon wilt uitgeven dan zit je voor 2 jaar op 12,50 per maand aan kosten voor je telefoon. Als ik uitga van mijn eigen goedkope abo van 8,- per maand zit je op 21,50 per maand voor 2 jaar. Je geeft aan dat je telefoons vaak maar iets van 3 jaar meegaan. Een kwalitatief betere telefoon kan langer meegaan (ik geef geen garantie ;D ) waardoor je op termijn goedkoper uit kan zijn.
Door zurca
#3459363
smulpaap schreef: wo 03 mei 2023, 20:53 Ik heb vanmiddag ook een Samsung A53 gekocht . Twijfelde , de S serie of de A53 . De S serie vond ik toch veel te duur . Ik zag van de week ook foto's voorbij komen op een natuursite , geschoten met de A53 . Dus , ik kan hopelijk weer een jaar of 5 voort . De oude Samsung heeft het ruim 5 jaar gedaan . Was een A5
Ohw leuk zeg! Je gaat er vast blij mee zijn...
Ik ben iig erg blij met deze telefoon, maakt mooie foto's. Met mijn vorige Sony heb ik 5 jaar gedaan. Die doet het overigens nog maar werd te traag. Het interne geheugen was vol en ik kon er niks meer van wissen.
Ik verwacht dus met deze telefoon iig ook weer 5 jaar te doen :biggrin2:
20230411_095500.jpg
20230411_095500.jpg (2.55 MiB) 608 keer bekeken
Bijlagen
20230414_152126.jpg
20230414_152126.jpg (751.43 KiB) 608 keer bekeken
Door Lizzy
#3459366
Mooie foto's Zurca!! Maar volgens mij kun jij overal mooie foto's mee maken :biggrin2:

Nee, ik heb nog steeds geen andere telefoon. Ik laad deze nu op door er iets onder te leggen, onder het stekkertje. Maar ik moet wel een nieuwe want hij begint raar te doen. Ik ben er nog steeds niet uit.

En naar mijn mening is dat geen I phone, ook al komt die met een abo. Want wat gebeurd er na 3 jaar? Is de telefoon dan ineens gratis van jou?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3459368
Lizzy schreef: do 04 mei 2023, 15:50 Mooie foto's Zurca!! Maar volgens mij kun jij overal mooie foto's mee maken :biggrin2:

Nee, ik heb nog steeds geen andere telefoon. Ik laad deze nu op door er iets onder te leggen, onder het stekkertje. Maar ik moet wel een nieuwe want hij begint raar te doen. Ik ben er nog steeds niet uit.

En naar mijn mening is dat geen I phone, ook al komt die met een abo. Want wat gebeurd er na 3 jaar? Is de telefoon dan ineens gratis van jou?
Ja. Niet gratis, want je hebt hem feitelijk al per maand betaald. Maar hij is van jou.
Door Lizzy
#3459369
Ik zit bij T Mobile (en daar zit ik prima). Neem ik een I phone SE, 65 GB (dat is te weinig en ik ga dat sowieso niet doen hoor, maar voor het voorbeeld). Neem ik een abo van 2 jaar, onbeperkt bellen en 3G internet. Kost de abo me €13,50 per maand. De telefoon kost me €15 per maand. Ik moet eenmalig €175 betalen voor de telefoon. Heb ik dus €15 x 24 maanden betaald = €360. Plus €175 eenmalig = €535. Dat vind ik dus €335 te duur.
Door El_Kato
#3459371
Hahaha je hoeft van mij ook geen Iphone hoor maar ben niet bekend met andere merken types dus kan dan ook niet bepalen of het wat is :biggrin2:

Maar bij een abo met telefoon is hij na de looptijd idd van jou. Even gegoogled op de Samsung A53 - wat een prachtige foto Zucra :D - en dan is de eerste hit deze aanbieding https://www.gsmweb.nl/tele2/samsung/sam ... b/51517438

Het aantal mb heb ik terug gezet naar 1 gb en 200 min. Ik verbruik zelf nauwelijks data dus geen idee of je hier genoeg aan hebt. Dan kom je op 22,50 abo kosten per maand voor 2 jaar. Geen extra kosten voor je telefoon. Is totaal 540,- Weer uitgaande van mijn 8,- abo betaal je met een eigen telefoon 192,- aan abonnement voor 2 jaar. Dan kost je telefoon 348,- Een snelle check op wat het toestel los kost dan betaal je rond de 375,- en dan komt er nog een abo bij. In dit geval is het dus niet zo’n slechte deal om het met een abo te nemen, als dit toestel verder aan je wensen voldoet.

Refusbished heeft weer andere prijzen en hoeft ook niet slecht te zijn. Mijn vriend heeft nu alweer 2 jaar denk ik een refurbished Iphone SE die het pr8ma doet.
Door Lizzy
#3459372
Ik ga alle hints en tips weer meenemen, over na denken, uitzoeken, etc! Voorlopig kan ik met wat kunst en vliegwerk mijn Nokia weer opladen dus ik heb weer even tijd gewonnen :biggrin2:
Door Lizzy
#3459986
Mijn ouwe telefoon begon de geest te geven dus ik heb vandaag een nieuwe telefoon besteld. Het is geworden een Samsung Galaxy A14, 4G met een Otterbox hoesje. Ik moest €208 betalen. Ik hang de vlag niet uit maar tot 2027 updates en verder gewoon een beetje een standaard ding. Jammer dat ie maar 15W oplaad maar ja, je kunt voor die prijs niet alles hebben.
#3459999
Lizzy schreef:Mijn ouwe telefoon begon de geest te geven dus ik heb vandaag een nieuwe telefoon besteld. Het is geworden een Samsung Galaxy A14, 4G met een Otterbox hoesje. Ik moest €208 betalen. Ik hang de vlag niet uit maar tot 2027 updates en verder gewoon een beetje een standaard ding. Jammer dat ie maar 15W oplaad maar ja, je kunt voor die prijs niet alles hebben.
Ik hoop dat je er lang plezier van mag hebben. Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door