Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3457890
pike schreef: vr 17 mar 2023, 16:54 Lizzy, Siberienne, Kaela, Anne; bij het lezen van jullie berichten gaan de tranen stromen. Ik zou zo graag begrijpen waarom het niet lukte. En eerlijk? In december heb ik al tegen mijn man gezegd ik breng hem terug, dit gaat niet goed komen. Maar hij wou hem niet kwijt. En ik diep in mijn hart ook niet. Dus je blijft je best doen maar ik zag het beetje bij beetje verder afglijden. En toen ik dacht hier ga ik zelf echt niet uitkomen gt erbij gehaald. Dat gaf even hoop maar uiteindelijk ging het me toch niet lukken. Er zat een kop op, letterlijk en figuurlijk.
Ik denk als het grootste verdriet voorbij is dat je wel gaat begrijpen / overdenken waarom het niet gelukt is
En net wat Lizzy al schreef , soms passen mens en hond nu eenmaal niet bij elkaar
Door Siberienne
#3457892
pike schreef: vr 17 mar 2023, 16:54 Lizzy, Siberienne, Kaela, Anne; bij het lezen van jullie berichten gaan de tranen stromen. Ik zou zo graag begrijpen waarom het niet lukte. En eerlijk? In december heb ik al tegen mijn man gezegd ik breng hem terug, dit gaat niet goed komen. Maar hij wou hem niet kwijt. En ik diep in mijn hart ook niet. Dus je blijft je best doen maar ik zag het beetje bij beetje verder afglijden. En toen ik dacht hier ga ik zelf echt niet uitkomen gt erbij gehaald. Dat gaf even hoop maar uiteindelijk ging het me toch niet lukken. Er zat een kop op, letterlijk en figuurlijk.
Soms versta je elkaar niet. Chenak was ook zo’n hond met een kop erop. Bij ons werkte het omdat mijn meneer even ‘koppig’ was. Die verstonden elkaar vanaf dag 1, mij kostte het iets meer moeite. Maar de eerste eigenaren, dat werkte niet.

Een pup is geen onbeschreven blad, die heeft misschien geen rugzak maar wel een blauwdruk. Ik merkte dat zo bij Spot en Shadow, die uit hetzelfde nest kwamen en zo totaal verschillend op dingen konden reageren. En als die persoonlijkheid niet matched met de jouwe, dan kan er van beide kanten nog zoveel goede wil zijn, maar dan werkt het niet. Spot en mijn meneer ‘werkte’ ook niet zo goed. Ik denk als mijn meneer alleen was geweest en Spot als hond had gekregen, dat was niet goed gegaan.
Door Tibbies
#3458029
Wat een moeilijke beslissing.
Zo te lezen heb je er alles aan gedaan om het te laten slagen.
Hoe moeilijk en verdrietig ook, dit is beter voor jullie allebei.

Sterkte.
Gebruikersavatar
Door pike
#3458038
Lizzy schreef: di 21 mar 2023, 11:31 Hoe gaat het met je Pike?
Wat aardig Lizzy, dat je daar naar vraagt. Het gaat goed nu. Er is een hoop rust in huis gekomen. Het voelt ook wel een beetje als een bevrijding. Hij hield me zo verschrikkelijk bezig de hele dag, kon geen minuutje zonder toezicht, zat altijd continue overal aan, vond geen rust. En ik weet dat ik er nooit wat van had kunnen maken en het zo beter is. Ik vind het vreselijk jammer en op somnige momenten heb ik het er nog te kwaad mee, maar ik heb er wel vrede mee. Ik zoek veel afleiding, de afgelopen dagen met mooi weer door in de tuin te werken, vandaag door alles in huis een ander plekje te geven ::). Bezig blijven helpt.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3458041
pike schreef: di 21 mar 2023, 21:37 Wat aardig Lizzy, dat je daar naar vraagt. Het gaat goed nu. Er is een hoop rust in huis gekomen. Het voelt ook wel een beetje als een bevrijding. Hij hield me zo verschrikkelijk bezig de hele dag, kon geen minuutje zonder toezicht, zat altijd continue overal aan, vond geen rust. En ik weet dat ik er nooit wat van had kunnen maken en het zo beter is. Ik vind het vreselijk jammer en op somnige momenten heb ik het er nog te kwaad mee, maar ik heb er wel vrede mee. Ik zoek veel afleiding, de afgelopen dagen met mooi weer door in de tuin te werken, vandaag door alles in huis een ander plekje te geven ::). Bezig blijven helpt.
Fijn dat je wat afleiding kunt vinden. Ik hoop op meer goed weer om in de tuin te werken of andere leuke dingen te ondernemen. :bigarmhug:
Door Lizzy
#3458075
pike schreef: di 21 mar 2023, 21:37 Wat aardig Lizzy, dat je daar naar vraagt. Het gaat goed nu. Er is een hoop rust in huis gekomen. Het voelt ook wel een beetje als een bevrijding. Hij hield me zo verschrikkelijk bezig de hele dag, kon geen minuutje zonder toezicht, zat altijd continue overal aan, vond geen rust. En ik weet dat ik er nooit wat van had kunnen maken en het zo beter is. Ik vind het vreselijk jammer en op somnige momenten heb ik het er nog te kwaad mee, maar ik heb er wel vrede mee. Ik zoek veel afleiding, de afgelopen dagen met mooi weer door in de tuin te werken, vandaag door alles in huis een ander plekje te geven ::). Bezig blijven helpt.
Fijn dat het al ietsje beter met je gaat :-* ! Ik snap het heeeel goed hoor, dat het ook als een bevrijding voelt. Een genomen beslissing geeft ook rust. En ja, het helpt om wat afleiding te zoeken!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door