Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3457855
Wat enorm verdrietig :'(
Ondanks de moeilijkheden die je met hem had sprak er toch ook veel liefde uit je berichten over Malbec. Enorm balen dat je de moeilijke momenten niet om hebt kunnen buigen waar je zeker je best voor hebt gedaan :-*

Heel veel sterkte met het verwerken van deze enorm moeilijke maar dappere beslissing voor alle partijen
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3457860
Jeetje, ik miste je berichtjes al, wat een schrik zeg. Ik hoop dat hij een goed plekje heeft met de juiste begeleiding en voor jullie veel sterkte, zo'n beslissing neem je niet zomaar en geeft veel verdriet.
Gebruikersavatar
Door pike
#3457862
Bedankt voor jullie lieve woorden. Dat doet me wel wat. Voor mijn gevoel heb ik vreselijk gefaald. Er komt geen nieuwe pup meer, ik wil dit nooit meer meemaken. Het is verschrikkelijk als je hond zich telkens zo tegen je keert. Zoveel venijn laat zien. En dat hij dan op andere momenten, als van verdriet je tranen lopen, aan je oren komt knibbelen en je gezicht komt aflikken. Dat maakte het allemaal extra moeilijk. Hij kon ook zo ontzettend lief zijn.
Maar het is zoals het is. Voor iedereen is het beter zo en vooral voor Malbec, hij is nog jong, hij is slim, hij kan nog veel leren. Bij de juiste baas.
Door Lizzy
#3457874
pike schreef: do 16 mar 2023, 22:18 Bedankt voor jullie lieve woorden. Dat doet me wel wat. Voor mijn gevoel heb ik vreselijk gefaald. Er komt geen nieuwe pup meer, ik wil dit nooit meer meemaken. Het is verschrikkelijk als je hond zich telkens zo tegen je keert. Zoveel venijn laat zien. En dat hij dan op andere momenten, als van verdriet je tranen lopen, aan je oren komt knibbelen en je gezicht komt aflikken. Dat maakte het allemaal extra moeilijk. Hij kon ook zo ontzettend lief zijn.
Maar het is zoals het is. Voor iedereen is het beter zo en vooral voor Malbec, hij is nog jong, hij is slim, hij kan nog veel leren. Bij de juiste baas.
:bigarmhug:

Voor nu moet je dit verwerken. En dat is volgens mij wel letterlijk een rouw proces. Voor nu kan ik me voorstellen dat je denkt "nooit meer" maar misschien moet je voor nu nog geen beslissing nemen daarover. Eerst moet je hart en ziel helen :-*

En ik begrijp dat je het gevoel hebt gefaald te hebben :-* . Maar soms wil het gewoon niet werken tussen een mens en hond... En dat is niemands schuld! :-*
Door Siberienne
#3457878
pike schreef: do 16 mar 2023, 22:18 Bedankt voor jullie lieve woorden. Dat doet me wel wat. Voor mijn gevoel heb ik vreselijk gefaald. Er komt geen nieuwe pup meer, ik wil dit nooit meer meemaken. Het is verschrikkelijk als je hond zich telkens zo tegen je keert. Zoveel venijn laat zien. En dat hij dan op andere momenten, als van verdriet je tranen lopen, aan je oren komt knibbelen en je gezicht komt aflikken. Dat maakte het allemaal extra moeilijk. Hij kon ook zo ontzettend lief zijn.
Maar het is zoals het is. Voor iedereen is het beter zo en vooral voor Malbec, hij is nog jong, hij is slim, hij kan nog veel leren. Bij de juiste baas.
Onze eerste husky was een herplaatser. Bij het eerste gezin, waar hij kwam las pup een drama. Bijten. Slopen. Niet zindelijk. Die mensen hebben het drie jaar lang geprobeerd want ‘we zijn er nou eenmaal aan begonnen’. Na drie jaar haalde fokker een totaal verknipte hond terug. Na een jaar stabiel genoeg om naar ons te komen. Ze zeiden regelmatig ‘hadden we hem maar eerder terug gehaald’. Ik denk dat er meer mismatch verhalen zijn maar dat er zelden openlijk over gesproken wordt. En dat is jammer. En ik snap je gevoel van falen, maar soms is toegeven dat iets niet werkt voor beide partijen beter. En ik snap ook je gevoel ‘nooit meer een pup’ - maar net als Lizzy zegt, neem de tijd voor dit rouwproces en hun jezelf de mogelijkheid daarop terug te komen. Dikke knuffel
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3457882
Dat denk ik ook Sieberienne. Onze Charlie heeft anderhalf jaar bij een gezin zitten schreeuwen en klieren. Bij ons direct op zijn plekje. En daar kun je echt vaak niets aan doen, want zijn vorige baasje deed zo zijn best en was dol op hem.

Heel veel sterkte Pike. Dit is niet wat je voor je ziet als je aan een pup begint. Ik heb respect dat jullie in staat zijn geweest om hem los te laten. Dat is knap. Ook al voelt het zo enorm waardeloos.
Door Anne in Zweden
#3457884
Siberienne schreef: vr 17 mar 2023, 15:12 Onze eerste husky was een herplaatser. Bij het eerste gezin, waar hij kwam las pup een drama. Bijten. Slopen. Niet zindelijk. Die mensen hebben het drie jaar lang geprobeerd want ‘we zijn er nou eenmaal aan begonnen’. Na drie jaar haalde fokker een totaal verknipte hond terug. Na een jaar stabiel genoeg om naar ons te komen. Ze zeiden regelmatig ‘hadden we hem maar eerder terug gehaald’. Ik denk dat er meer mismatch verhalen zijn maar dat er zelden openlijk over gesproken wordt. En dat is jammer. En ik snap je gevoel van falen, maar soms is toegeven dat iets niet werkt voor beide partijen beter. En ik snap ook je gevoel ‘nooit meer een pup’ - maar net als Lizzy zegt, neem de tijd voor dit rouwproces en hun jezelf de mogelijkheid daarop terug te komen. Dikke knuffel
Prachtig gezegd, en helemaal mee eens.

Je zou gefaald hebben als je was blijven doormodderen tot iedereen permanent beschadigd was geweest, geestelijk en lichamelijk. Nu geef je de hond een nieuwe kans - en hopelijk jezelf ook weer, ooit. Je hebt zoveel hondenervaring; één mismatch maakt je nog geen slecht baasje. Definieer jezelf niet aan de hand van deze ervaring. :-*
Gebruikersavatar
Door pike
#3457887
Lizzy, Siberienne, Kaela, Anne; bij het lezen van jullie berichten gaan de tranen stromen. Ik zou zo graag begrijpen waarom het niet lukte. En eerlijk? In december heb ik al tegen mijn man gezegd ik breng hem terug, dit gaat niet goed komen. Maar hij wou hem niet kwijt. En ik diep in mijn hart ook niet. Dus je blijft je best doen maar ik zag het beetje bij beetje verder afglijden. En toen ik dacht hier ga ik zelf echt niet uitkomen gt erbij gehaald. Dat gaf even hoop maar uiteindelijk ging het me toch niet lukken. Er zat een kop op, letterlijk en figuurlijk.
Door smulpaap
#3457888
Siberienne schreef: vr 17 mar 2023, 15:12 Onze eerste husky was een herplaatser. Bij het eerste gezin, waar hij kwam las pup een drama. Bijten. Slopen. Niet zindelijk. Die mensen hebben het drie jaar lang geprobeerd want ‘we zijn er nou eenmaal aan begonnen’. Na drie jaar haalde fokker een totaal verknipte hond terug. Na een jaar stabiel genoeg om naar ons te komen. Ze zeiden regelmatig ‘hadden we hem maar eerder terug gehaald’. Ik denk dat er meer mismatch verhalen zijn maar dat er zelden openlijk over gesproken wordt. En dat is jammer. En ik snap je gevoel van falen, maar soms is toegeven dat iets niet werkt voor beide partijen beter. En ik snap ook je gevoel ‘nooit meer een pup’ - maar net als Lizzy zegt, neem de tijd voor dit rouwproces en hun jezelf de mogelijkheid daarop terug te komen. Dikke knuffel
Eens hoor . Al is het een heel moeilijke stap
Ik heb het ooit ook moeten doen . Met twee herplaatsers . Dan denk je zo'n hond een goede tweede kans te geven . Maar het ging echt niet . Het was hartverscheurend , maar de beste oplossing voor alle partijen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door