Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3458276
smulpaap schreef: di 28 mar 2023, 14:59 Ja , brok . En zo nu en dan smuldier compleet voor het lekkere
En verder de standaard zorg , 3 maandelijks ontwormen en vlooienmiddelen
Hij is niet gevoelig gebleken voor diarree bij de vorige eigenaar
Maar ik dacht er ook al aan hoor . Dat ie alle ballast eruit werkt . Zo zijn zn oren nog schoon , zijn vacht ruikt fris en overmatige verharing is ook niet aan de orde
Krijgt hij er nu groente bij? Ik kan me zo voorstellen dat zijn darmflora zich aan moet passen aan een heel ander dieet en dan zou ik denken dat het misschien handig kan zijn wat vezels te geven als ‘voer’ voor de goede soorten bacteriën. Of zelfs een beetje psyllium.
Door smulpaap
#3458284
Siberienne schreef: di 28 mar 2023, 18:51 Krijgt hij er nu groente bij? Ik kan me zo voorstellen dat zijn darmflora zich aan moet passen aan een heel ander dieet en dan zou ik denken dat het misschien handig kan zijn wat vezels te geven als ‘voer’ voor de goede soorten bacteriën. Of zelfs een beetje psyllium.
De eerste twee weken kreeg ie groentemix
Maar ik had nu sinds de diarree zo iets van maar even niet .
Gebruikersavatar
Door pike
#3458315
smulpaap schreef: di 28 mar 2023, 19:23 Zou kunnen . Maar 9 dagen slechte ontlasting is wel lang
Verder is ie gewoon vrolijk
Virus is toch besmettelijk en de muts heeft nergens last van, of die heeft een sterk afweersysteem.

Ik gaf altijd clear intestine van Phytonics bij diarree. Bevat o.a. ook psyllium.
Door smulpaap
#3458398
De prins heeft sinds twee dagen weer stevige drollen
Ik ben ( voorzichtig ) begonnen met probiotica . De halve dosering . Eerst maar eens kijken wat er gebeurt
De kipmix en de vleesmix Bandit gaan goed
Voorlopig geen andere smaken
Ik kook het nog wel een seconde
Sinds vandaag een klein beetje rauw en de rest gekookt
Ik heb toch het vermoeden dat hij het best gedijt bij een voorzichtige overstap
Nou ja , we zullen het zien
De vriezer ligt overvol :biggrin2:
Het ging eerst zo goed , dus een flinke voorraad barf besteld . Daar moet nu nog kvv bij gepropt worden . Nou ja , ik haal momenteel maar wekelijks dan past het net aan
Nog nooit eerder meegemaakt met andere honden . Wel vreselijk stinkende vachten , of geheel kaal worden , vieze prutoren , vieze ogen , meer slapen . Maar nog nooit zulke hevige diarree
Door smulpaap
#3458399
pike schreef: di 28 mar 2023, 23:41 Virus is toch besmettelijk en de muts heeft nergens last van, of die heeft een sterk afweersysteem.

Ik gaf altijd clear intestine van Phytonics bij diarree. Bevat o.a. ook psyllium.
Echt Terrier . Darmen van beton :biggrin2:
Door smulpaap
#3459188
Inmiddels bijna een maand verder
Steeds hetzelfde merk KVV blijven geven
Met alleen groentemix erbij en probiotica
Ook een ei ging nog niet goed

Toen begonnen met een tot moes gemepte eendennek spier orgaan en groentemix, en nog steeds probiotica
Toen kwartelkarkas en eens bekeken hoe meneer dat at . Nu , keurig . Hij schrokt absoluut niet . Maar hij heeft wel honger . Dus eerst spier orgaan en groenten en dan Vleesbot. Hij is nog lang niet zo bedreven als tut . Maar liever rustig eten dan schrokken . Hij kotst zo nu en dan nog wel op . Maar eet het direct weer op :biggrin2:
Over een week of twee het ei maar weer eens introduceren.
En voorlopig nog een aantal weken zacht bot
Het was even een gedoe , zeker met zo'n pruik en diarree . Maar het gaat inmiddels goed . Hij vindt het heerlijk . Keek steeds al stiekem in Thara haar buurt . Dat wil ik ook
Door smulpaap
#3459200
pike schreef: do 27 apr 2023, 08:44 Klinkt super. Eet hij wel kip? Want als die goed gaat en het ei straks nog steeds niet zou je het ei eventueel gekookt kunnen geven.
Hij heeft veel KVV kipmix gehad , dat ging goed
Ik had het eitje gekookt . Maar zelfs gekookt viel het nog niet lekker
Dus we doen nu maar stapje voor stapje
Nu eerst maar goed wennen aan Barf
En misschien dat een kwartel ei wel goed gaat..We zullen het zien
Door smulpaap
#3459255
Hij heeft inmiddels ook kip karkas en parelhoen gehad . Hij beheerst het kunstje prima . Dus tot moes meppen hoeft niet (meer ) als ie van start gaat moet ik nog even helpen . Dan heeft ie het karkas goed te pakken en dan gaat het prima
Hij vind alles lekker tot nu toe
Dus straks als ie goed gewent is ook maar eens wild proberen.
Ik doe hem wel een oude handdoek om tijdens het eten . Er blijft nogal eens wat achter in die pruik . :biggrin2:
Door smulpaap
#3459346
Van de week een Testa Omega Drie capsule gegeven . Slappe kak
Paar dagen later de halve capsule gegeven , dat ging wel goed
Dus : ook dat maar langzaam opbouwen
Verder gaat het prima , en produceert ie een prachtige drol . Moet soms zoeken waar ie m neer legt , zo minimaal
Hij vreet inmiddels kip, konijn , parelhoen en eendkarkas . Kwartel , vleugels , en eendennek . Voorlopig ligt de vriezer nog vol . De volgende keer maar gans en fazant proberen .
Door smulpaap
#3459996
Update meneer wijdbeens

Omega Drie capsules gaan goed
Eitje gaat goed , nog wel gekookt . Maar hij vindt het heerlijk
Laatst een nieuwe zak parelhoen geportioneert
Ik vond het harder dan ik gewend ben
Geprobeert , maar dat vond meneertje maar niks , te hard . Hij heeft nog lang niet de kaakkracht die tut heeft , die is binnen enkele minuten klaar met eten
Ik laat hem wel lekker zelf ontdekken , maar ik ben in de buurt . Lukt het niet , dan komt ie naar me toe :biggrin2: butler help , dan hou ik het vleesbot vast en dan lukt het . Hij vindt het heerlijk , gaat er soms rustig bij liggen om het vleesbot op te peuzelen. Ik heb het idee dat ie kwartel niet echt waardeert, maar tot nu toe eet ie het op . Dus met het wat " hardere " vleesbot wachten we nog maar even
Hij eet nu kip , konijn en eendkarkas , kip en eendvleugels . Paard , lam rund hert , en kipdijvlees of kalkoen . Groenten gaat goed . Geen schilfer te bekennen in z'n pruik , borstelen gaat steeds makkelijker omdat zijn vacht zachter is . Begin Junie weer een keer naar de trimsalon en dan bekijken of ie eens per 4 maanden kan , gelijk met tut . De vorige keer kwam er enorm veel haar los . We gaan nu beginnen aan project tanden poetsen , hij heeft al wat tandsteen . Maar dat is nog erg spannend . Hij kijkt wel toe als ik tut haar tanden poets . Al is zijn gebit al iets schoner sinds ie vers eet
Door smulpaap
#3461181
Meneer wijdbeens gaat lekker t.a.v barf
Maar nu , een aantal maanden verder bespeuren we toch een aantal dingen
Hij heeft veel mee gekregen in de vorige situatie
De T Touch therapeut was niet echt een succes
Sheltie , oh zo gevoelig . Er spelen dingen waarvan wij zeggen , hier moet een professioneel oog naar kijken . We hebben wel zo onze ideeën. Maar weten het niet zeker . De ouders willen we er niet mee belasten , al willen zij gerust meedenken . Maar dat willen we hen niet aan doen . Dus : op zoek gegaan naar een GT , met ervaring met het ras . Was even een zoektocht ,begin Julie is de intake en de observatie .
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door