Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3457559
:biggrin2:

Ik merkte dat ik steeds nieuwsgieriger werd. Mila zou teckelxpoedel zijn. Maar ja, dat moest dan een flinke poedel zijn geweest, want tante pollewop weegt 20kg :???:
Toch maar eens een dna test gedaan. En de uitslag is verrassend:
Screenshot_20230308_075100_Drive.jpg
Screenshot_20230308_075100_Drive.jpg (311.06 KiB) 790 keer bekeken
PhotoGrid_1678289620915.jpg
PhotoGrid_1678289620915.jpg (1.22 MiB) 790 keer bekeken
20230302_142153_011_saved.jpg
20230302_142153_011_saved.jpg (5.31 MiB) 787 keer bekeken
#3457563
Maar kunnen ze dat wel zo gedetailleerd weten?

Enfin, je ziet vooral dat haar beide ouders ook kruising waren. Een grootouder was Rottweiler, 1 grootouder poedel en dan nog wat restjes.
Dus ja, dan kan er heel veel uit vallen he...
Om haar dan een rotweiller kruising te noemen vind ik wel ver gaan. Tis gewoon een beetje vanalles.
Leuke kruising. Huis tuin en keuken hondje.. :P
#3457567
Ik ben wel heel benieuwd hoe ze dit zo tot op de komma uit kunnen zoeken, maar het is wel leuk om te zien. Wel poedel er in en lagotto.
Volgens mij is ze wel net zo gevaarlijk als een rottweiler.

Maar mijn poedel dame weegt ook 20 kilo en een beetje hoor. En niets te zwaar.
#3457578
pearlsofpassion schreef: wo 08 mar 2023, 22:10 Maar kunnen ze dat wel zo gedetailleerd weten?

Enfin, je ziet vooral dat haar beide ouders ook kruising waren. Een grootouder was Rottweiler, 1 grootouder poedel en dan nog wat restjes.
Dus ja, dan kan er heel veel uit vallen he...
Om haar dan een rotweiller kruising te noemen vind ik wel ver gaan. Tis gewoon een beetje vanalles.
Leuke kruising. Huis tuin en keuken hondje.. :P
Ik heb werkelijk geen idee hoe dat qua percentages gaat.
Dat beide ouders kruisingen waren, vermoeden we al wel. Teckelxpoedel we zagen het gewoon niet, maar rottweilerx omdat dat het hoogste percentage is, is zot :biggrin2: en zeker aangezien ze qua schofthoogte ruim onder mijn knie blijft
#3457580
Charlie Angel schreef: wo 08 mar 2023, 22:16 Ik ben wel heel benieuwd hoe ze dit zo tot op de komma uit kunnen zoeken, maar het is wel leuk om te zien. Wel poedel er in en lagotto.
Volgens mij is ze wel net zo gevaarlijk als een rottweiler. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Maar mijn poedel dame weegt ook 20 kilo en een beetje hoor. En niets te zwaar.
Ja, ik geloofde poedel al niet, zitten er zelfs 2 krullenbollen in :biggrin2:
En net zo indrukwekkend als een rottweiler ook vooral ;D

Nee, maar dat geloof ik zeker! Maar een teckel zou dan toch het 'gemiddelde gewicht' wel een stuk omlaag brengen
#3457581
Inge en Bono schreef: do 09 mar 2023, 07:13 Ik heb werkelijk geen idee hoe dat qua percentages gaat.
Dat beide ouders kruisingen waren, vermoeden we al wel. Teckelxpoedel we zagen het gewoon niet, maar rottweilerx omdat dat het hoogste percentage is, is zot :biggrin2: en zeker aangezien ze qua schofthoogte ruim onder mijn knie blijft
Welja, dat zegt dat tabelletje. Maar voor hetzelfde geld zijn het al 5 generaties terug kruisingen.
En ik denk dus niet dat elk ras zoveel unieke genen heeft dat ze dat zo tot op de promille met zekerheid kunnen zeggen.
:cool:
#3457583
Inge en Bono schreef: do 09 mar 2023, 07:18 Ja, ik geloofde poedel al niet, zitten er zelfs 2 krullenbollen in :biggrin2:
En net zo indrukwekkend als een rottweiler ook vooral ;D

Nee, maar dat geloof ik zeker! Maar een teckel zou dan toch het 'gemiddelde gewicht' wel een stuk omlaag brengen
Poedel en rotweiller ligt natuurlijk zo ver uit elkaar dat iets er tussenin er al snel niet meer op lijkt.
En bij kruisingen liggen de pups ook nooit mooi in het midden tussen beide ouders.. Bij elke kruising in haar voorouders kan het alle kanten uit gegaan zijn.
En zelfs binnen rassen vallen er heel soms verrassingen uit...
Ze zal wel bij toeval veel ruwharige kortpotige genen meegekregen moeten hebben. Of zoiets. Of die moeten er g dominant zijn, dat scheelt ook nog.
Tis een wonder dat ze geen krulletjes heeft. Want bijna de helft krullebol en krulletjes blijken toch erg dominant te zijn (kijk maar naar labradoodles).
#3457598

Inge en Bono schreef: Ja, ik geloofde poedel al niet, zitten er zelfs 2 krullenbollen in :biggrin2:
En net zo indrukwekkend als een rottweiler ook vooral ;D

Nee, maar dat geloof ik zeker! Maar een teckel zou dan toch het 'gemiddelde gewicht' wel een stuk omlaag brengen
Ja precies, zelfs twee met krullen.
Het zou ook wel een aparte dekking zijn, een grote poedel met een teckel, maar alles kan. Afbeelding
Herken je qua karakter dingen in deze rassen?
#3457600
Inge en Bono schreef: do 09 mar 2023, 07:18 Ja, ik geloofde poedel al niet, zitten er zelfs 2 krullenbollen in :biggrin2:
En net zo indrukwekkend als een rottweiler ook vooral ;D

Nee, maar dat geloof ik zeker! Maar een teckel zou dan toch het 'gemiddelde gewicht' wel een stuk omlaag brengen
De Deens/Zweedse farmdog ook; die zijn formaat ‘hoger op de poten JRT’

Althans ik nam aan dat ze die bedoelden
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3457601
Siberienne schreef: do 09 mar 2023, 14:08 De Deens/Zweedse farmdog ook; die zijn formaat ‘hoger op de poten JRT’

Althans ik nam aan dat ze die bedoelden
Ik vind het vooral bijzonder dat dat ras er in zou zitten. Ik had er nog nooit van gehoord.

Wat er ook in zit, Mila blijft even leuk en grappig is het wel!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door