Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3457591
Cindy de Wolf schreef: wo 08 mar 2023, 21:31 Al heel wat jaartjes heb ik mijn eigen barfkeuken. 2 gehaktmolens, 1 echt grote en 1 voor even snel tussendoor, vacumeermachine, snijmachine, lintzaag, accu snoeischaar, accu kitspuit voor vlees jerky, hondenvaatwasser. En in de schuren staan nog 2 voedseldrogers. En 7 vriezers waarvan er nu nog 3 aan staan en ivm de huidige energieprijzen ik terug wil naar 1 a 2. Ook omdat alle "lijntjes"wel zijn doodgebloed.
Ja, ik weet het nog. Speciale niet-bloeddoorlatende mat in de kofferbak, op parkeerplaatsen van de Mac of zo druipende vuilniszakken uitwisselen met vlees wat van Limburg naar Friesland kwam, onderweg soms verrijkt met een aanrechtblad, een stofzuiger of andere zaken die van de ene barfer naar de andere moesten.
#3457594
Bedankt voor de tips. Voor nu laat ik het vlees een beetje ontdooien ( buiten is het nu 5/6 graden) dan werkt de bijl prima, icm een scherp kartelmes.

Ik koop nu kilo verpakkingen dus het gaat mij om die in porties te krijgen.

En voor nu is het dus nog gemalen kip karkas omdat Genghis net een week of 4 op vers vlees zit. Als ik karkas handzamer wil maken heb ik wel prima snoeischaren

Afbeelding


Afbeelding

Het mooist/ makkelijkst lijkt me om het niet bevroren te kopen en dan porties maken voor 1 dag en in de vriezer. En dan mooi in plastic bakjes.

Maar ja dat is misschien wel een utopie.
#3457624
Cindy de Wolf schreef: do 09 mar 2023, 09:53 Je hoeft niet groot te zijn voor een barfkeuken, ik ben ook maar klein :P en ons huis is ook echt niet wow groot met 90m2.



Deze is nu zo'n 13 jaar oud. Ik wilde een goede dus er moest een horeca snijmachine komen. Nooit spijt van gehad. Echt snijden direct vanuit de vriezer zal niet gaan. Ik laat het zo'n 20-25% ontdooien en snij dan op grofweg 5-6mm. Ik heb hem bij Horeca XL gekocht. Even voor je gekeken en deze komt er het dichtstbij https://www.horecaxl.com/keukenapparatu ... ine-688325
Dank je! :-*
#3459847
Cindy de Wolf schreef: wo 08 mar 2023, 21:31 Al heel wat jaartjes heb ik mijn eigen barfkeuken. 2 gehaktmolens, 1 echt grote en 1 voor even snel tussendoor, vacumeermachine, snijmachine, lintzaag, accu snoeischaar, accu kitspuit voor vlees jerky, hondenvaatwasser. En in de schuren staan nog 2 voedseldrogers. En 7 vriezers waarvan er nu nog 3 aan staan en ivm de huidige energieprijzen ik terug wil naar 1 a 2. Ook omdat alle "lijntjes"wel zijn doodgebloed.

IMG_20220925_182419_HDR.jpg

IMG_20200930_171433.jpg
Even dit oude topic naar boven halen.
Wij zijn ook op zoek naar een lintzaag. Bevalt die van jou Cindy? Of zou je toch liever een andere hebben?
#3459849
Inmiddels heb ik deze profi lintzaag doorverkocht en staat mijn oude vertrouwde lintzaag op zijn plaats. De profi lintzaag is echt super goed maar linksom of rechtsom het blijft een heel karwei om ze schoon te maken. Koop je groot in waar je pakken van 10kg krijgt en deze niet eerst gedeeltelijk wil laten omtdooien dan is het echt super handig. Maar wil je alleen af en toe een rol kvv in stukken zagen of een stuk karkas kleiner maken dan is het wel aardig overkill, daar is mijn oude lintzaag prima geschikt voor. Ook de zaaglinten voor deze zijn een stuk goedkoper. Dus het zal afhangen van wat je doel is. Voor zo'n profi lintzaag betaal je nu al snel 1000 euro of meer. Dit is mijn oude https://www.gudeshop.nl/gude-lintzaag-gbs-200-508/ die van mij heeft bouwjaar 2003 ;) Mocht je beslissen voor deze dan moet je wel de rubberen rand waar je zaag over loopt eraf slopen anders loopt je zaaglint eraf door het vet. Dat hoeft bij een profi lintzaag niet. Onder mijn oude lintzaag gaat de hoogte van een carnibest kvv rol, dus zo'n 9cm. Kortom het is maar net waar je hem voor wilt gebruiken.
#3459851
Cindy de Wolf schreef: za 20 mei 2023, 20:35 Inmiddels heb ik deze profi lintzaag doorverkocht en staat mijn oude vertrouwde lintzaag op zijn plaats. De profi lintzaag is echt super goed maar linksom of rechtsom het blijft een heel karwei om ze schoon te maken. Koop je groot in waar je pakken van 10kg krijgt en deze niet eerst gedeeltelijk wil laten omtdooien dan is het echt super handig. Maar wil je alleen af en toe een rol kvv in stukken zagen of een stuk karkas kleiner maken dan is het wel aardig overkill, daar is mijn oude lintzaag prima geschikt voor. Ook de zaaglinten voor deze zijn een stuk goedkoper. Dus het zal afhangen van wat je doel is. Voor zo'n profi lintzaag betaal je nu al snel 1000 euro of meer. Dit is mijn oude https://www.gudeshop.nl/gude-lintzaag-gbs-200-508/ die van mij heeft bouwjaar 2003 ;) Mocht je beslissen voor deze dan moet je wel de rubberen rand waar je zaag over loopt eraf slopen anders loopt je zaaglint eraf door het vet. Dat hoeft bij een profi lintzaag niet. Onder mijn oude lintzaag gaat de hoogte van een carnibest kvv rol, dus zo'n 9cm. Kortom het is maar net waar je hem voor wilt gebruiken.
Ik wil er ribbenkasten van het formaat schaap/geit/ree mee klein kunnen maken. Dan is 9 cm. veel te laag. Past dat wel onder jouw profizaag? Als ik het goed zie op de foto is die van het merk Royal. Die heb ik 2 gevonden, eentje van bijna 1200 euro en eentje van nog 3 tientjes duurder. Maar wat het verschil nu tussen die 2 is, is mij nog niet duidelijk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door