Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3456959
Tijd voor het grote vogel topic! Voor alle vogels, groot en klein, kromme snavel of recht, iedereen met veren is welkom! En kale kippen ook, doen we niet moeilijk over!

Ons tweetal doet het fijn samen. Kaela is nu ergens jarig. Ik weet haar uit het ei kruip datum niet precies, maar terug rekenend is ze ergens eind februari of begin maart jarig. 20 jaar wordt ze alweer! Mijn lieve moppie, groen draakje. Ze is me zo lief! Ze laat zich regelmatig voeren door Charlie, sloopt nog altijd alles wat er voor haar snaveltje komt en ik heb de indruk dat ze bijzonder content is met haar leventje. Ze vindt Nina wel een beetje eng, maar gelukkig hoeft ze daar helemaal niets mee.
Charlie lijkt stabiel. Hij mist een heleboel veren op zijn borst, maar het lijkt al heel lang niet erger te worden. Zijn gewicht blijft nu ook goed op ongeveer dubbele hoeveelheid eten. En belangrijkste, hij is af en toe ook weer heel actief aan het spelen. Hij is altijd al een luie vogel geweest, maar zo af en toe gaat ie even uit zijn stekkertje en dan weer ik hij is oke. Over een maand of twee weer eens bloed laten nakijken.

Van het voorjaar gaan we hun buitenvoliere weer bouwen. En voor het eerst een invlieggat maken, zodat ze zelf naar binnen en buiten kunnen. Daar heb ik zo zin in, dat vind ik zo’n enorme toevoeging aan hun leven. Zelf keuze, zelf controle. En een groot deel van het jaar lekker buiten van frisse lucht en zon genieten.
B67044F2-504E-4E45-8862-77557C157009.jpeg
B67044F2-504E-4E45-8862-77557C157009.jpeg (3.2 MiB) 4335 keer bekeken
DA99FA28-1C3C-4BC2-B8BA-5E7A6903B6FB.jpeg
DA99FA28-1C3C-4BC2-B8BA-5E7A6903B6FB.jpeg (3.68 MiB) 4335 keer bekeken
Door Tibbies
#3456978
Wat leuk. Ik hoop dat er veel vogels zullen volgen.
Hier al een jaar of 20 geen vogels meer, maar ze blijven mijn belangstelling houden.
Wie weet eens.....
Door ellenned
#3456979
Wat leuk!!!! Geen honden meer maar wel 2 parkieten! Zo leuk hoe je schrijft dat ze zelf dan kunnen bepalen hoe of wat ze willen. Dat wil ik dus ook, ze mogen overal gaan waar ze willen, en s'avonds clean ik de boel :biggrin2:
Ik had eerst een kruipertje en Joepie, t kruipertje is ingeslapen en nu heb ik Pim, 2 mannetjes dus, ze zijn zo schattig samen, maar niet tam. Daar heb ik misschien ook niet te veel moeite in gestoken omdat ik best veel werk en ik wilde niet dat ze qua zich prettig voelen op mij zijn gericht. En nu zijn ze erg op elkaar gericht maar dat is prima.

Iemand een linkje hoe ik een foto of filmpje kan plaatsen, dat is zo lang geleden....
Door Robian
#3457026
Kaela schreef: zo 19 feb 2023, 08:38
Van het voorjaar gaan we hun buitenvoliere weer bouwen. En voor het eerst een invlieggat maken, zodat ze zelf naar binnen en buiten kunnen. Daar heb ik zo zin in, dat vind ik zo’n enorme toevoeging aan hun leven. Zelf keuze, zelf controle. En een groot deel van het jaar lekker buiten van frisse lucht en zon genieten.
Oh gaaf... ik hoop dat je foto's ervan gaat plaatsen.
Ben heel benieuwd hoe dat er uit komt te zien.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3457041
Hey wat leuk!
Hier zitten gezellie naast elkaar Jack en Daniels.
Hun villa bestaat uit natuurlijke speeltjes waarvan zo n beetje alles opgegeten kan worden..
Voorlopig hebben ze dat nog niet door ;D
Ook maak ik zelf hun eten maar helaas snappen ze t nog niet :???: ::)
Overigens maak ik me een beetje zorgen om het vrouwtje, zij doet niet veel, zit maar te zitten.
Is niet zo levendig als dr ega, die klets de oren van mn hoofd.
Ze zit zoals op de foto s, was t zich wel en eet ook goed.
Heb net de kweker een mail gestuurd.
Bijlagen
fb2.JPG
fb2.JPG (2.81 MiB) 4210 keer bekeken
fb1.JPG
fb1.JPG (3.71 MiB) 4210 keer bekeken
fb.JPG
fb.JPG (3.28 MiB) 4210 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3457043
Wat betere foto s..
Gelijk een vraag Daniels haar neus, ik vind het zo droog maar t is heeeeeeel lang geleden dat ik vogels had dus ik weet t niet meer...
Bijlagen
daniels1.JPG
daniels1.JPG (943.52 KiB) 4179 keer bekeken
jack12.JPG
jack12.JPG (748.17 KiB) 4179 keer bekeken
jack11.JPG
jack11.JPG (478.59 KiB) 4179 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3457045
me and my boys schreef: di 21 feb 2023, 15:04 Wat betere foto s..
Gelijk een vraag Daniels haar neus, ik vind het zo droog maar t is heeeeeeel lang geleden dat ik vogels had dus ik weet t niet meer...
Daniels is de blauwe neem ik aan? Het wit lijkt ook wat vies. Als ze ook gedrag vertoont waarvan je denkt ze is te rustig, dan is dat wel reden tot zorg. Vogeltjes lopen snel een luchtweg infectie op. Goed om op te letten is of bij het ademhalen haar staart meer beweegt dan bij Jack. Dan heeft ze teveel moeite met ademen en zou ik heel snel naar de dierenarts gaan.

Het is wel lastig inschatten, want ze kan ook gewoon een wat rustiger karakter hebben. En moeten wennen aan al het nieuwe. Het vervelende met vogels is dat ze het echt mega slecht laten zien als ze ziek zijn. En je kent ze nog niet heel goed, dus die minieme verschillen zijn dan zo moeilijk te zien.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3457048
Ik vind de neus er niet ongezond uitzien.. Maar ik ken er minder van dan Kaela, ik ken alleen kippen.

Ik vind haar wel ineengedoken zitten. En dat is bij vogels wel geen goed teken. Bij kippen is dat toch het meest voorkomend teken van ziek zijn: bol zitten (veren iets uit elkaar, staart laag en kop ingetrokken).

Maar net wat Kaela zegt, misschien moet ze gewoon wennen.
Daar kunnen ze dat zeker ook van hebben.

Haar mest is wel OK? Niet waterig? Niet felgroen?
Beetje lopend kan ook bij stress, dus dat is niet meteen heel erg verontrustend.

Haar oogjes zijn helder en niet waterig?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3457071
mannetje kletsen meer id, hij is heel de dag in de weer ;D
Maar goed, mn meisje is gelukkig niet ziek maar ze is broeds!!
Nu wist ik dat ze wat ouder waren maar dit had ik nu nog niet verwacht :???:
Vanaf het moment dat ze er waren zat ze al zo, zitten op de 'billen', wat in elkaar zittend.
Maar goed, waarschijnlijk was ze dus al broeds toen ik ze meenam.
Heb de kweker ff aan zn neus getrokken maar hoe ik het ook went of keert, ze blijft
Dus, inmiddels kalk en eierspul gekocht en nu op zoek naar een broedhokje wat ik aan de buitenkant van de kooi kan hangen, tips zijn welkom!
Ik laat haar niet op de stok zitten en dat ze een omelet op de bodem veroorzaakt.
De vogeltjes vinden vast een nieuw huis.....
En blijven de eitjes leeg, wat me sterk lijkt ist ook prima..
Was heel ff schrikken en ook wel balen maar geen haar op mn hoofd dat ik ze weg zou doen!
Dus krijgen we misschien wel nieuwe 'drankorgeltjes' :D :)
Door ellenned
#3457072
Haha ik wilde net zeggen, ze is overduidelijk broeds :biggrin2: Dan kunnen ze wel wat rustiger zijn, net als ze in de rui zijn, dan zijn ze meestal ook wat rustiger. Mannetjes zijn over het algemeen genomen wat spraakzamer, in tegenstelling in de mensenwereld :cool:
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3457073
ellenned schreef: wo 22 feb 2023, 08:54 Haha ik wilde net zeggen, ze is overduidelijk broeds :biggrin2: Dan kunnen ze wel wat rustiger zijn, net als ze in de rui zijn, dan zijn ze meestal ook wat rustiger. Mannetjes zijn over het algemeen genomen wat spraakzamer, in tegenstelling in de mensenwereld :cool:
Hahahaha ik heb een mannetje in de mensenwereld die kletst nog meer als ik kan doen(bijna onmogelijk!)
Hij voed haar dat is zo lief om te zien!
Ik heb extra eierschalen gemalen, ook ruimix gehaald aangezien ze daar ook mee bezig is(ze krijgt alles tegelijk) en krachtvoer..
Nu op zoek naar een geschikt broedhok, vind deze wel geschikt (hoop ik)
Bijlagen
kunststof-parkieten-nestkast (1).jpg
kunststof-parkieten-nestkast (1).jpg (25.17 KiB) 4081 keer bekeken
kunststof-parkieten-nestkast.jpg
kunststof-parkieten-nestkast.jpg (17.62 KiB) 4081 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door