Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3457076
Heb je gelijk nog meer om je in te verdiepen dan alleen verzorging van volwassen vogels.
Ik heb er totaal geen verstand van maar vind het wel leuk om de ontwikkelingen te volgen ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3457078
pearlsofpassion schreef: wo 22 feb 2023, 09:36 Oh, dat is dan heel anders dan bij kippen...
En is het noodzakelijk om haar op eieren te laten zitten? Gaat het niet uiteindelijk over als er niets uit komt?
Of het noodzakelijk is, nee dat denk ik niet, alhoewel als ik 'menselijk'denk....
Ik kan/zou de eitjes id weg kunnen halen als ze leeg blijven daar zou ik zeker op gaan letten
Maar als ze nestdrang krijgt en ze gaat zoeken oid vind ik het wel mijn taak om haar niet laten mutsen waar ze haar eitjes moet leggen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3457081
Ooooh ik dacht dat ze zelf ook nog heel jong waren. Dus ik had die optie niet echt in het vizier. Maar is goed nieuws toch!

Hoe het bij parkieten zit weet ik niet. Maar papegaaien moet je wel laten broeden. Anders gaan ze soms heel snel weer eieren leggen en dat put ze uit. Ze verliezen vanzelf interesse en dan kan je ze weghalen. En als je geen jonkies wil kun je de eieren vervangen door neppe. Maar ik zou zeggen, ga voor een slijterij!!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3457083
Je mag uiteraard zelf kiezen en ik ben er van overtuigd dat je je dan idd goed zal inlezen en niet zomaar te laten broeden zonder dat je weet waaraan je begint.
Want dat zie je soms op het kippenforum en dat heb ik niet graag. Je speelt niet met levens vind ik. ;) Dus begin er doordacht aan en niet zomaar omdat ze broeds wordt.
Maar dat komt vast wel goed. :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3457085
pearlsofpassion schreef: wo 22 feb 2023, 11:41 Je mag uiteraard zelf kiezen en ik ben er van overtuigd dat je je dan idd goed zal inlezen en niet zomaar te laten broeden zonder dat je weet waaraan je begint.
Want dat zie je soms op het kippenforum en dat heb ik niet graag. Je speelt niet met levens vind ik. ;) Dus begin er doordacht aan en niet zomaar omdat ze broeds wordt.
Maar dat komt vast wel goed. :)
Geen zorgen hoor,komt allemaal goed :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3457101
dinky89 schreef: wo 22 feb 2023, 09:39 Heb je gelijk nog meer om je in te verdiepen dan alleen verzorging van volwassen vogels.
Ik heb er totaal geen verstand van maar vind het wel leuk om de ontwikkelingen te volgen ;)
In feite zou ik er weinig werk aan hebben, natuurlijk t beste (aangepaste) voer voor de man en vrouw.
En mocht het id zou zijn dat ze gaan leggen dan heb ik een broedkastje wat buiten de kooi hangt en kan ik de kleintjes in de gaten houden tot ze uitvliegen
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3457154
Zij eet zelf niet meer, wordt tig x gevoed door haar ega, super lief....
Ze is ook nog eens vreselijk in de rui maar ik heb supplementen die haar ondersteunen.
Maar ja ...hitsige harry :o laat haar niet echt met rust, niks aan te doen ben ik bang..
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3457159
Tibbies schreef: vr 24 feb 2023, 08:49 Is dit normaal? Ik maak me gewoon zorgen. Ik ben benieuwd naar het vervolg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja dat is normaal hoor, alleen is dr ventje echt een lastpak maar ja ze laat het toe tot ze het zat is en dan geeft ze hem een 'kopstoot' mopperen wat hij dan doet ;D
Ben dr heel de dag mee bezig, kletsen tegen ze, aandacht en gewoon kijken naar het stel is al super leuk!
Tv staat een stukje verder maar we zitten meer naar hun te kijken :cool:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door