Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3457635
doranto schreef: vr 10 mar 2023, 15:26 Fijn! En hoe vindt Tara het?
Ze mogen elkaar wel
Thara moet wel wennen aan zijn Sheltie gedrag . Jee zeg , jij bemoei je echt overal mee . Maar ze zoekt Seb ook regelmatig op ,en Seb haar .
Thara was gisteren naar de hydro , dus vandaag nog best moe . Seb vanochtend ook wat rust gegeven . Dus vanmiddag aan de wandel . Thara was nog niet van de vlotte , Seb keek geregeld om . Komt ze al . Dat zagen we vandaag voor het eerst
Binnen houden we het voorlopig rustig . Totdat ze goed aan elkaar gewend zijn
Gisteren daagden ze elkaar uit , even achter elkaar a aanrennen....
Door smulpaap
#3457637
doranto schreef: vr 10 mar 2023, 16:14 Oh, nou dat klinkt al heel goed! :)
Ja hoor . Thara wilde van de week tijdens het wandelen graag los en met Seb spelen
Seb zag dat natuurlijk . Maar we durven hem nog niet los te laten . Dus Thara ook aan de lijn gehouden.
Tijdens het eten heeft ie veel belangstelling voor Thara haar barf . Zijn maaltje is natuurlijk nog hap slik weg. Maar ik blijf er bij zodat Thara rustig kan eten. En naar het commando blijf luistert ie prima
Ik stond vanochtend het e.e.a aan barf te portioneren . Ik had een standbeeld naast me :biggrin2: hij vind het oh zo interessant
Door smulpaap
#3457641
Kim_S schreef: vr 10 mar 2023, 19:01 Wat een leukerd!
Heftig verhaal wel van zijn oude baasjes...
Hij zit fantastisch bij jullie :-*
Ja . Ze hebben het er nog steeds erg moeilijk mee . Ze stellen het wel erg op prijs dat we dagelijks foto's filmpjes en een update geven
Van de week ook een app van moeder
Ik ben jullie zo dankbaar , ik kan nu ook aan onze kleinzoon laten zien waar Seb nu woont . Het kleine manneke snapt er ook niets van
Maar ja , voor een hond als Seb het beste
Hij is pas 2,5 jaar en heeft veel beweging en uitdaging nodig
Door smulpaap
#3457653
De prins is al lekker grensverleggend bezig :biggrin2:
Vanochtend : 7 uur , eens even kijken of de hofhouding al wakker is . Komt dan de slaapkamer in . Nee , ze slapen nog . Hmm weet je wat ? Ik ga in de stoel zitten , dan kan ik bekijken of ze wakker worden
7.30 uur . Ik stond op . Maar dat andere ouwe lijk ligt nog . Hmm weet je wat , ik spring op bed en ik zal je effe wakker maken . Wil je een lebber ? Zo , die is ook uit bed . Tot half 9 gewacht , en toen gaan wandelen. Oh leuk die sneeuw . Zeg baas , als ik nu eens gezellig hoog spring mag ik dan in je armen? Nee , oude lijken moeten met dit weer op de been blijven :biggrin2: onderweg had ie een leuke date met een Australisch sheperd . En oh hij wilde zo graag los. Rennen met tut . Maar dat gebeurt nog niet . 2 uur op pad geweest . En dan wordt meneer onrustig . Ik weet de weg naar huis ,ik heb honger .
Gisteren was het erg regenachtig. Dus : maar weer even kleden op de bank . Ik wil een badjas met pijpen voor hem kopen

Foto van meneer op de bank . Als je haar maar goed zit
En vanochtend tijdens het wandelen
Thara rook een spoor van reeën. De prins ook . Hij was druk , ook met ontspannen snuffelen
Bijlagen
20230311_085209.jpg
20230311_085209.jpg (5.22 MiB) 555 keer bekeken
20230311_094310.jpg
20230311_094310.jpg (4.84 MiB) 555 keer bekeken
20230311_075448.jpg
20230311_075448.jpg (2.85 MiB) 555 keer bekeken
Door tt-tjes
#3457656
smulpaap schreef: wo 08 mar 2023, 12:20 Ik heb deze borstel gekocht , de Activet
Moet een heel hondvriendelijk borstel zijn t.a.v klitten etc
Perfecte borstel, ik gebruik zoiets ook, alleen dan een groene
Door tt-tjes
#3457657
Ik zou geen tuig nemen met deze vacht, maar een rondgestikte halsband. Dan breekt het haar niet en blijft niet in de in de vacht hangen.
Door smulpaap
#3457664
tt-tjes schreef: za 11 mar 2023, 15:41 Ik zou geen tuig nemen met deze vacht, maar een rondgestikte halsband. Dan breekt het haar niet en blijft niet in de in de vacht hangen.
Ja . Is misschien wel beter. Maar uit veiligheudsoverweging ga ik toch voorlopig voor een goed tuigje . Hij is gereserveerd ,heeft het nodige meegemaakt , en buiten wil ik geen enkel risico nemen
Door smulpaap
#3457665
Inge en Bono schreef: za 11 mar 2023, 16:00 Wat heerlijk om te lezen hoe hij zijn draai vindt :D
Ja , in huis is er steeds meer ontspanning
Hij zondert zich niet meer af
Vanochtend even gewogen , hij is 200 gram afgevallen . Dus dat is netjes , en de linkerkant is geborsteld . Morgen de rest weer , niet teveel stress
Door Robian
#3457667
tt-tjes schreef: za 11 mar 2023, 15:41 Ik zou geen tuig nemen met deze vacht, maar een rondgestikte halsband. Dan breekt het haar niet en blijft niet in de in de vacht hangen.

Als je een goed y-tuig hebt dan gaat dat helemaal prima met de vacht.
Mijn shelties hebben nooit iets anders gedragen.

Mijn ervaring met halsbanden is dat ze akelig snel zijn met de kop eruit trekken.
Denk dat dat een combinatie is van de halsband niet strak genoeg hebben ivm een dikke vacht.

Het blijft een kwestie van uitproberen wat je prettig vindt en wat voor je hond werkt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door