Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3457672
Voor het eerst vanmiddag Wild West :D
Ze vlogen achter elkaar aan door de kamer , om vervolgens verstoppertje te spelen en weer achter elkaar aan te gaan
Tijdens het wandelen bemoeien ze zich steeds meer met elkaar . Hee wat ruik jij daar . Ik ga daar ook even snuffelen
En bij thuiskomt een appje . Ik had mijn foon niet mee .... dochterlief gaat hard achteruit :'( de ouders zijn zo blij dat ze niet de zorg rondom haar hond meer hebben
Door Anne in Zweden
#3457676
Wat fijn dat ze al vriendjes aan het worden zijn! Maar wat erg dat het met de dochter zo slecht gaat. Gelukkig heeft ze een prachtig huisje voor haar geliefde hond gevonden, beter had hij het niet kunnen treffen!

Ik zou voor een Perfect Fit-tuigje gaan: daar kun je de breedte van de riemen uitkiezen, met max. breedte 4 cm geloof ik. En er zit een fleecebescherming op een deel van de riemen, zodat de vacht daar ook nog extra beschermd wordt. Tegelijkertijd gaat het glijden tegen van het tuig op de vacht.
Wij hebben zo'n tuig voor Aris, en het voordeel is dat je het niet over het hoofd hoeft aan te trekken dankzij de vier clips. Het is helemaal op maat instelbaar.

Ik denk dat brede riemen het belangrijkst zijn als je de vacht wilt beschermen. Voor Chiqa hebben we een gewoon Hunter-tuigje met smallere riemen, en bij haar zie je echt diepe groeven in de vacht wanneer je het tuigje na een wandeling afdoet. Die groeven verdwijnen wel weer, maar Aris met z'n Perfect Fit heeft daar totaal geen last van.
Door tt-tjes
#3457678
smulpaap schreef: zo 12 mar 2023, 12:40 Ja . Is misschien wel beter. Maar uit veiligheudsoverweging ga ik toch voorlopig voor een goed tuigje . Hij is gereserveerd ,heeft het nodige meegemaakt , en buiten wil ik geen enkel risico nemen
Je hebt gelijk, better safe then sorry. Dubbel veiligheidstuig van Anny-x is dan misschien een optie?
Door smulpaap
#3457680
Anne in Zweden schreef: zo 12 mar 2023, 18:14 Wat fijn dat ze al vriendjes aan het worden zijn! Maar wat erg dat het met de dochter zo slecht gaat. Gelukkig heeft ze een prachtig huisje voor haar geliefde hond gevonden, beter had hij het niet kunnen treffen!

Ik zou voor een Perfect Fit-tuigje gaan: daar kun je de breedte van de riemen uitkiezen, met max. breedte 4 cm geloof ik. En er zit een fleecebescherming op een deel van de riemen, zodat de vacht daar ook nog extra beschermd wordt. Tegelijkertijd gaat het glijden tegen van het tuig op de vacht.
Wij hebben zo'n tuig voor Aris, en het voordeel is dat je het niet over het hoofd hoeft aan te trekken dankzij de vier clips. Het is helemaal op maat instelbaar.

Ik denk dat brede riemen het belangrijkst zijn als je de vacht wilt beschermen. Voor Chiqa hebben we een gewoon Hunter-tuigje met smallere riemen, en bij haar zie je echt diepe groeven in de vacht wanneer je het tuigje na een wandeling afdoet. Die groeven verdwijnen wel weer, maar Aris met z'n Perfect Fit heeft daar totaal geen last van.
Perfect Fit benoemde de osteopaat ook al
Ze heeft verschillende opties
Maar idd , het moet wel zacht materiaal zijn
Door smulpaap
#3457681
tt-tjes schreef: zo 12 mar 2023, 19:24 Je hebt gelijk, better safe then sorry. Dubbel veiligheidstuig van Anny-x is dan misschien een optie?
We gaan aankomende week naar een osteopaat. Die hem eerst behandeld t.a.v zijn stressemmer .En hem vervolgens opmeet . Dan is ie lekker relaxed
Dank je voor het meedenken :)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3457688
Wat ontzettend fijn dat het al zo goed gaat, die wild west klinkt geweldig.
Maar ook zo verdrietig en zwaar dat de dochter nu zo hard achteruit gaat, moet ook moeilijk en emotioneel voor jullie zijn om zo'n bericht te lezen.
Wat geeft het hun rust, dat is zo mooi. En hij krijgt deze stress nu niet meer mee.
Door smulpaap
#3457802
De prins voelt zich steeds meer op zn gemak
Sinds gisteren heeft ie bedacht dat het niet gezellig is om de nacht in je eentje door te brengen :biggrin2:
De hofhouding gaat naar bed , en die smurf ? Die zie ik niet meer . Waar is ze dan ? ( aan het voeteneind )
Dan gaat ie eerst sneacky in de stoel , dan heb je uitzicht op die snurkhut ::) hmm ik geloof dat ze slapen . Ik kruip er ook bij
Tijdens het wakker worden ligt ie te rollebollen op bed . En het is geen 6.30 uur meer . 8 uur , soms 8.30 uur
Vandaag 10 minuutjes langer in de auto gezeten , dat was even spannend . Maar oh, hier is het ook leuk wandelen . Terugweg relaxed .
De tijdstippen waarop je een snack krijgt zijn opgeslagen :biggrin2: mocht tut er niet op tijd bij zijn .....
Het dagprogramma moet voor hem nog herkenbaar zijn , dat biedt hem rust . Hier in het dorp weet ie inmiddels prima de weg , en mag ie kiezen waar ie wil wandelen
Dus al met al heel positief na 10 dagen
Hij ligt ,als we thuis zijn , dicht bij ons in de buurt . Ligt soms een tijdje naast ons op de bank . Soms duurt het een minuut en gaat ie weer ergens anders liggen
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3457807
Fijn dat Seb zo mooi zijn draai aan het vinden is. Dat geeft jullie moed. En hem rust.

Afgezien van de achterliggende noodzaak is dit duidelijk één van de goede beslissingen!
Door smulpaap
#3457846
Ronald schreef: wo 15 mar 2023, 21:05 Fijn dat Seb zo mooi zijn draai aan het vinden is. Dat geeft jullie moed. En hem rust.

Afgezien van de achterliggende noodzaak is dit duidelijk één van de goede beslissingen!
Absoluut een goede beslissing . Zeker voor de ouders . Die hebben wel andere dingen aan hun hoofd .
Seb raakte bij hen steeds verder in de war
Want zij ( de ouders ) horen niet voor mij te zorgen , niet met mij te wandelen
En wandelen wilde ie niet meer . Nee , ik blijf bij mijn zieke baasje
Hier wandelt ie met stralende oogjes
Door smulpaap
#3457869
Oh kijk . De hofhouding is uit bed :biggrin2:
Bijlagen
IMG-20230317-WA0005.jpg
IMG-20230317-WA0005.jpg (142.59 KiB) 822 keer bekeken
IMG-20230317-WA0004.jpg
IMG-20230317-WA0004.jpg (158.48 KiB) 822 keer bekeken
Door smulpaap
#3457880
Een paar foto's van vandaag
Even een stukje oefenen aan de duo riem
Die gaan we gebruiken voor de korte P& P rondes .
En buiten geniet ie steeds meer . Begint steeds meer te snuffelen . Gaat eens zitten om rustig te kijken
Bijlagen
20230317_134051.jpg
20230317_134051.jpg (6.61 MiB) 773 keer bekeken
20230317_134535.jpg
20230317_134535.jpg (6.72 MiB) 773 keer bekeken
IMG-20230317-WA0009.jpg
IMG-20230317-WA0009.jpg (464.82 KiB) 773 keer bekeken
Door smulpaap
#3457881
En een paar met tut samen
Bijlagen
20230315_142022.jpg
20230315_142022.jpg (9.67 MiB) 771 keer bekeken
20230317_124945.jpg
20230317_124945.jpg (3.02 MiB) 771 keer bekeken
20230317_125002.jpg
20230317_125002.jpg (3.01 MiB) 771 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door