Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3455846
Ik heb 20 jaar een tegelvloer gehad en maakte die schoon met een stoomdweil. Nu hebben we laminaat in de woonkamer. Hoe kan ik dat het beste schoonhouden? Met een stoomdweil mag niet heb ik begrepen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Hanny
#3455847
Wat dacht je van een dweiltje er over heen, of zo'n mop? Hoe eenvoudig is die vraag op te lossen? Drupje azijn, of afwasmiddel in het water en klaar ben je.
Misschien zo heel af en toe met een onderhoudsprodukt?
Lijkt me geen groot probleem

Hanny
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3455853
Laminaat kan minder goed tegen vochtig zijn. Volgens mij kan je best af en toe stoomreinigen, ik doe dat boven op het laminaat ook en dat is geen probleem. Maar daar waar de vogels vaak water spetterden en ik dat meestal niet snel droogde is het gaan werken.

Dus ook met dweilen, niet al te nat dweilen en/of even nadrogen. Dan loop je het minste risico. Strepen en dof worden heb ik geen idee van, ons laminaat was al bejaard toen we hier twaalf jaar geleden kwamen wonen.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3455865
Stomen durf ik niet te zeggen, ik doe dat niet op het laminaat.
Wij dweilen altijd met vloeibare groene zeeg en eigenlijk gaat dat prima. Geen dofheid of strepen. Niet te nat dweilen overigens.
Door Lizzy
#3455877
Heel droog dweilen met een schoonmaakmiddel. Er zijn wel speciale schoonmaakmiddelen maar ik gebruik alleen milieuvriendelijke schoonmaakspullen dus ik doe daar een drupje van in. Maar echt, zo droog mogelijk dweilen. En al die wringsystemen wringen onvoldoende uit. Ik doe hier ook de verwarming een tandje hoger (in de winter he) en de ramen tegenover elkaar open zodat de vloer snel droogt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door