Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3454948
Voor Duc had ik op het laatst een goedkoop en klein, rechthoekig droogmachientje waar precies mooi zijn konijnenoren in konden drogen. Maar ik kom daar nu echt te kort aan nu ik beloningssnoepjes nodig heb. Ik zoek dus iets nieuws en had de Espressions voedseldroger in gedachte. Heeft iemand hier ervaring mee? Er zitten 5 roosters op maar er kunnen er nog 5 extra bij, ze zijn los verkrijgbaar.
https://www.marmelot.com/droogautomaat- ... -2061.html
Door hannabelgje
#3454958
Ik heb em gehad. Ik vond em fijn in gebruik maar ging niet heel lang mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pike
#3454959
Lizzy schreef: za 24 dec 2022, 17:36 Ik ken ;m niet. Maar vind wel wat reviews:

https://www.coolblue.nl/product/388234/ ... 1609517277

https://voedseldroger-test.nl/product/e ... 0/#reviews
Ja klopt maar hier op bp zitten mensen die hem voor hetzelfde gebruiken, en als ze hem hebben ook al een poos in gebruik hebben. Meer ervaring dus.
Hij maakt lawaai, dat zeggen ze eigenlijk allemaal. Maar dat maakt hier niet zo veel uit want hij staat in de garage te draaien dus ik heb er geen last van. Dat dingetje dat ik nu heb maakt ook best wat geluid. Meer dan mijn vroegere droger.
Gebruikersavatar
Door pike
#3454960
hannabelgje schreef: za 24 dec 2022, 17:48 Ik heb em gehad. Ik vond em fijn in gebruik maar ging niet heel lang mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Hmm dat is minder. Wat versta je onder niet heel lang? een jaar, twee jaar? korter/ langer??
Door hannabelgje
#3454963
pike schreef: Hmm dat is minder. Wat versta je onder niet heel lang? een jaar, twee jaar? korter/ langer??
Jaar of 2 denk ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door doranto
#3455015
pike schreef: zo 25 dec 2022, 11:25 Misschien toch beter om wat meer te investeren en een Stockli te nemen :-\
Of een Excalibur? Ik heb er inmiddels 2, omdat ik ze ook gebruik voor het fruitoverschot in de zomer. Ik vind ze ideaal.
Gebruikersavatar
Door pike
#3455017
doranto schreef: ma 26 dec 2022, 20:34 Of een Excalibur? Ik heb er inmiddels 2, omdat ik ze ook gebruik voor het fruitoverschot in de zomer. Ik vind ze ideaal.
Mooie kasten zonder meer, maar ik vind die dan weer een beetje groot (ze nemen een stuk meer ruimte in op de werkbank in de schuur) en niet op de laatste plaats, ze zijn nogal prijzig :-X een stuk boven mijn begroting in elk geval. En dan voor één hond... ik heb net genoeg appelen voor één appeltaart aan mijn boompje :biggrin2:
Mijn vroegere Orava met negen roosters voldeed altijd prima dus een nieuwe hoeft niet echt groter te zijn.
Door Tanna
#3460176
Ik zit me ook weer eens te verdiepen in voedseldrogers en de Stockli met metalen lades lijkt me wel wat. Is het dan handig om er matjes in te gebruiken? Ik ben nooit zo kapot van zulke dingen omdat ik niet weet wat daar voor stoffen in zitten. En zijn 3 lades genoeg? Het is nogal een investering om ze er los bij te kopen.
Sinds een jaar of 5 droog ik niet meer zelf maar bestel ik emmers gedroogde lamslong bij Bandit. Die worden steeds duurder en er zitten onvoorstelbaar veel kruimels en stof in waar je echt niks aan hebt, niet fraai voor dat geld.
Ook nog een probleem, waar tik ik verse biologische lamslong op de kop? Ik heb nog niks in de buurt kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Door pike
#3460177
Ik heb verleden jaar een stockli aangeschaft. Ikhad graag metalen roosters gehad maar dat werd me echt te duur want ik wou een torenflat :biggrin2:
Dus kunststof roosters. Ik heb debijgeleverde inlegvellen wel gebruikt, zeker voor wat nat spul vond ik die een uitkomst. De bodem blijft dan schoon. Hij deed het prima maar staat nu even werkloos geparkeerd.
Door Lizzy
#3460180
Tanna schreef: ma 29 mei 2023, 16:02 Ik zit me ook weer eens te verdiepen in voedseldrogers en de Stockli met metalen lades lijkt me wel wat. Is het dan handig om er matjes in te gebruiken? Ik ben nooit zo kapot van zulke dingen omdat ik niet weet wat daar voor stoffen in zitten. En zijn 3 lades genoeg? Het is nogal een investering om ze er los bij te kopen.
Sinds een jaar of 5 droog ik niet meer zelf maar bestel ik emmers gedroogde lamslong bij Bandit. Die worden steeds duurder en er zitten onvoorstelbaar veel kruimels en stof in waar je echt niks aan hebt, niet fraai voor dat geld.
Ook nog een probleem, waar tik ik verse biologische lamslong op de kop? Ik heb nog niks in de buurt kunnen vinden.
Als jij het weet wil ik het ook weten! Want ik kan er niet meer aan komen :(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door